Toon posts:

pentium 2 223 mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude pentium 2 223mhz en wil hem graag sneller maken doormiddel van overclocking.
Als iemand weet hoe het moet ben ik hem/haar heel dankbaar :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

FSB? Wat zijn de mogelijkheden van je mobo? En lees de overclocking FAQ es door, die komt ongetwijfeld van pas!

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Kijk allereerst eens in de DOC FAQ.
Verder zou je veel meer informatie over je systeem prijs moeten geven. Hier kunnen we niets mee.

Ohja, er bestaat geen Pentium 2 223 MHz. Je bedoelt een 233 MHz processor met Klamath-core.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Bij die dingen is dat moeilijk. Meestal is het namelijk gelockt.

De multiper is gelockt. En de FSB niet te verhogen in kleine stappen.

ik raad je aan dan gewoon te zoeken naar een 366 cpu die zal wel op je mobo passen. En als je een 100 MHZ fsb plankje hebt heb ik nog wel een 400 MHz cpu liggen. MAar oc'en met die dingen is meestal moeilijk.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Doe je het om de snelheid of omdat je oc'n leuk vind?
Als het het 1ste is kan je wel stoppen :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 17:51 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:45
Wat voor chipset heb je, een 440LX of 440BX (of iets anders)? En is je proc een klamath (.35 micron) of een deschutes (.25 micron)?

Als je dat niet weet, geef dan maar het merk en typenummer van je moederbord.

Als je een 440LX hebt, dan kun je de FSB op 75 MHz zetten, 83 moet ook kunnen als je geen pc66 geheugen in je pc hebt. Let wel op dat je de pci-bus ook overklokt (naar 37,5 of 41,5 MHz), dus het ligt ook een beetje aan je pci-kaarten of het werkt.

Als je een 440BX hebt, zoek dan goedkoop een processor met 100 MHz FSB, daar kun je processors tot zeker 850 MHz induwen.

[ Voor 50% gewijzigd door sewer op 31-08-2005 17:58 ]

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

SoftFSB

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja.. Welkom op GoT... Hiervoor zal je toch echt even moeten kijken in de FAQ die boven dit forum staat :) Dan moet je er wel uitkomen, lukt het dan nog niet, dan hebben we altijd nog de search die ook een bron van info bevat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.