Ik heb net een nieuwe voeding in m'n PC gehangen, een Tagen EasyCon 480Watt. Hiervoor had ik een Aopen die standaard bij m'n kast zat.
Ik ben aan het OC'en, en heb de Vcore ingesteld op 1.4375, maar als ik ga strestesten zakt hij naar ongeveer 1.35V (soms nog lager). Idle is de Vcoere ongeveer 1,41V.
Ik dacht dat het probleem wel opgelost was met een nieuwe voeding, niet dus.
Voltages stressed:
3,3V -> 3,6V
5V -> 5,0V
12V ->11,7V
Voltages idle:
3,3V -> 3,6V
5V -> 5,0V
12V ->11,9V
Het is 1 keer gebeurd dat de Vcore constant bleef en toen kon ik een hele tijd stresstesten. Ik start een keer opnieuw op en opeens zakt de Vcore weer als ik ga stresstesten -> reboot
Ik heb daarna nog een keer opnieuw opgestart, maar het haalt niks uit. Hoe zorg ik ervoor dat m'n Vcore constant blijft?
Als ik de Vcore verhoog, blijft hij bij het stresstesten iets hoger, maar idle is de Vcore dan zo hoog.. Het is toch niet normaal dat de Vcore bij het stresstesten zover zakt ?
Ik heb de voltages gemeten met CoreCenter en CPU-z.
Voor specs, zie signature.
Ik ben aan het OC'en, en heb de Vcore ingesteld op 1.4375, maar als ik ga strestesten zakt hij naar ongeveer 1.35V (soms nog lager). Idle is de Vcoere ongeveer 1,41V.
Ik dacht dat het probleem wel opgelost was met een nieuwe voeding, niet dus.
Voltages stressed:
3,3V -> 3,6V
5V -> 5,0V
12V ->11,7V
Voltages idle:
3,3V -> 3,6V
5V -> 5,0V
12V ->11,9V
Het is 1 keer gebeurd dat de Vcore constant bleef en toen kon ik een hele tijd stresstesten. Ik start een keer opnieuw op en opeens zakt de Vcore weer als ik ga stresstesten -> reboot
Ik heb daarna nog een keer opnieuw opgestart, maar het haalt niks uit. Hoe zorg ik ervoor dat m'n Vcore constant blijft?
Als ik de Vcore verhoog, blijft hij bij het stresstesten iets hoger, maar idle is de Vcore dan zo hoog.. Het is toch niet normaal dat de Vcore bij het stresstesten zover zakt ?
Ik heb de voltages gemeten met CoreCenter en CPU-z.
Voor specs, zie signature.