[Prescott] Vcore zakt bij strestesten

Pagina: 1
Acties:

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb net een nieuwe voeding in m'n PC gehangen, een Tagen EasyCon 480Watt. Hiervoor had ik een Aopen die standaard bij m'n kast zat.

Ik ben aan het OC'en, en heb de Vcore ingesteld op 1.4375, maar als ik ga strestesten zakt hij naar ongeveer 1.35V (soms nog lager). Idle is de Vcoere ongeveer 1,41V.

Ik dacht dat het probleem wel opgelost was met een nieuwe voeding, niet dus.

Voltages stressed:
3,3V -> 3,6V
5V -> 5,0V
12V ->11,7V

Voltages idle:
3,3V -> 3,6V
5V -> 5,0V
12V ->11,9V

Het is 1 keer gebeurd dat de Vcore constant bleef en toen kon ik een hele tijd stresstesten. Ik start een keer opnieuw op en opeens zakt de Vcore weer als ik ga stresstesten -> reboot :(
Ik heb daarna nog een keer opnieuw opgestart, maar het haalt niks uit. Hoe zorg ik ervoor dat m'n Vcore constant blijft?

Als ik de Vcore verhoog, blijft hij bij het stresstesten iets hoger, maar idle is de Vcore dan zo hoog.. Het is toch niet normaal dat de Vcore bij het stresstesten zover zakt ?

Ik heb de voltages gemeten met CoreCenter en CPU-z.
Voor specs, zie signature.

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
lijkt mij eerder een topic voor DOC (Die-Hard Overclocking & Cooling)

keep trying...

Verwijderd

Ik denk dat het aan je moederbord ligt, aangezien die de uiteindelijke Vcore moet 'maken'. Je voeding levert alleen 3,3, 5 en 12V. Uit de 12V-lijn wordt op je moederbord de Vcore gemaakt. Enige oplossing zou dus zijn je moederbord te vervangen... probleem is dat je niet weet of de voltageregelaar op je nieuwe moederbord wél het benodigde vermogen kan leveren.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
verwijder Corecenter want Corecenter zet de PCI lock in sommige gevallen uit. Gebruik Corecenter nooit om mee te overclocken maar doe dit met de BIOS. Met CoreCenter kom ik niet boven de 2.54 zonder Corecenter kom ik op 2.77.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• TheovdS
Ik gebruik CoreCenter ook niet om te OC'en; ik stel het in het BIOS in, en zet CoreCenter gelijk met het BIOS. Ik zit nu om m'n werk thuis zal ik CoreCenter er eens afgooien. Ik gebruik CoreCenter ook om m'n CPU-fan dynamisch te regelen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmm, dit is imo meer iets voor PMG of DOC. Ik schop 'm naar DOC toe, die weten het meest van geintjes als CoreCenter enzo.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Klinkt als rijp voor een droop/drop mod. Dat zou het inzakken van de vcore tegen moeten gaan. Het komt bij heel veel borden voor dat de vcore onwijs inzakt. Maar wat je ook kan doen als je niet wil/kan modden is een hogere vcore instellen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• TheovdS
Ik heb de Vcore verhoog naar 1,50V; als ik nu ga stresstesten blijft hij rond de 1,41V hangen |:(

Heeft iemand ook deze ervaringen met een MSI Neo-P.
Heeft iemand ook ervaringen met een drop mood op dit mobo?

Verwijderd

Tja, als je eens de rest van je specs post? Dan kunnen we je misschien helpen...

• TheovdS
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:52:
Tja, als je eens de rest van je specs post? Dan kunnen we je misschien helpen...
Specs staan in m'n signature......

Verwijderd

theovds schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:59:
[...]

Specs staan in m'n signature......
Ja, en jij bent liever lui dan moe :? Nou, ik ook, zeker voor iemand met zo'n instelling. Misschien dat anderen wel de moeite nemen om het te lezen :)

• TheovdS
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:01:
[...]

Ja, en jij bent liever lui dan moe :? Nou, ik ook, zeker voor iemand met zo'n instelling. Misschien dat anderen wel de moeite nemen om het te lezen :)
offtopic:
Sorry hoor :o
Vind je mij lui omdat ik m'n specs niet in m'n post zet ?
In m'n SP staat ook een verwijzing

Edit:
Maar, om weer OnTopic te komen:
Ik heb de Vcore verhoog naar 1,50V; als ik nu ga stresstesten blijft hij rond de 1,41V hangen |:(

Heeft iemand ook deze ervaringen met een MSI Neo-P.
Heeft iemand ook ervaringen met een drop mood op dit mobo?

[ Voor 36% gewijzigd door TheovdS op 01-09-2005 21:26 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
test eens als je je cd spelers en dvd spelers afhaalt

[ Voor 75% gewijzigd door FiXeR.nl op 02-09-2005 11:03 ]

Verwijderd

Misschien dat koelblokjes op de mosfet's helpen? Ik heb last van hetzelfde probleem... Ik heb al vga-geheugen koelblokjes besteld om op de mosfet's te zetten, eens kijken of dat helpt :)
Pagina: 1