Voor een enorme serie met verticaal geplaatste records ben ik beziggeweest een macro te schrijven die alles perfect horizontaal verwerkt dus veld A1=naam, A2=adres, A3=postcode, A4=plaats, A5=telefoon nummer etc etc etc...
de macro die ik geschreven heb moet eigenlijk voro elke record een nieuwe run hebben waarin de variabelen 'select' en 'copy' etc etc automatisch de volgende waarde hebben.
weet iemand misschien met welk soort macro ik dit kan doen?
-----
Het idee is dat het 2e verticale blok niet over het eerste bewerkte (nu horizontaal staande) blok wordt heen geschreven maar op B2 komt...
Weet iemand hoe dit moet?
de macro die ik geschreven heb moet eigenlijk voro elke record een nieuwe run hebben waarin de variabelen 'select' en 'copy' etc etc automatisch de volgende waarde hebben.
weet iemand misschien met welk soort macro ik dit kan doen?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Range("A1:A7").Select Selection.Copy Range("B1").Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlAll, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False _ , Transpose:=True Range("A1:A7").Select Application.CutCopyMode = False Selection.ClearContents Range("A10:A23990").Select Selection.Cut Range("A2").Select ActiveSheet.Paste |
-----
Het idee is dat het 2e verticale blok niet over het eerste bewerkte (nu horizontaal staande) blok wordt heen geschreven maar op B2 komt...
Weet iemand hoe dit moet?
[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 31-08-2005 23:17 ]