Toon posts:

[XP Pro] PIV + 64Bits SCSI RAID welk mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg de vraag van een klant om een systeem te maken die aan de eisen van een bepaald soort pakket moest voldoen.

Dit pakket wilt géén Xeon, HT, multi core.etc.etc.
wel RAID SCSI.

Dus zit je al snel aan een Pentium 4, nu gaan we voor een Extreme edition.

Volgende hardware,
PIV 3.4GHz 2Mb
2Gb ddr400
diskdrive
dvd
mx4000
nic 1Gb
xp pro

Nu willen ze er wel SCSI RAID in hebben, ok dacht ik..maar zo snel is dat nog niet uitgezocht. Alles is 64bits. Bij adaptec heb je verschillende die backwords compatible zijn. alleen is de snelheid dan lager.
Zijn er SCSI RAID kaarten die Ultra320 is en dan ook 32Bits. Dan wel van de merken Adaptec of Intel.
Op de sites van de beide fabrikanten wordt ik niet veel wijzer..

Nu ging ik kijken naar een moederbord die dan 64bits had en PIV ondersteunt.deze zijn ook niet te vinden.

ik kan door de bomen het bos niet meer zien. misschien dat jullie dit zo weten, of kunnen helpen.
ik ga ff een bakje thee drinken om bij te komen, en wellicht heb ik daarna een helder moment.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12

FastBunny

Give it the Works !

Waarom een hele dure P4 Extreme Edition? De nieuwe hebben ook Dual Core en zowiezo allemaal HT. Een Xeon is niets meer dan een P4 die SMP kan, hiervoor zijn meer moederborden te vinden. Wat je wel kan bekijken is een Intel Serverbord voor de P4, deze hebben PCI-x ondersteuning.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Waarom een EE en niet een normale??
Je kan er ook een sata raid controller in doen...
Heb je geen scsi, maar toch raid en ben je goedkoper uit...

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:06:
Waarom een EE en niet een normale??komt een database op te draaien, dus meer kracht
Je kan er ook een sata raid controller in doen...S-ata wordt niet ondersteunt, het is of enkele ide of raid scsi
Heb je geen scsi, maar toch raid en ben je goedkoper uit...

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:06:
Waarom een hele dure P4 Extreme Edition? De nieuwe hebben ook Dual Core en zowiezo allemaal HT. Een Xeon is niets meer dan een P4 die SMP kan, hiervoor zijn meer moederborden te vinden. Wat je wel kan bekijken is een Intel Serverbord voor de P4, deze hebben PCI-x ondersteuning.
De makers van het pakket hebben specifieke eisen, voldoet de hardware daar niet aan dan beginnen ze niet aan de installatie...het pakkert kost enkele 10.000de euro's. Daarom zijn er van die hele specifieke eisen. Geen XEON, geen HT, geen S-ATA,geen realtec. HT kan in de bios gewoon uitgezet worden dus daar hoeft niet naar gekeken worden.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:26:
[...]

De makers van het pakket hebben specifieke eisen, voldoet de hardware daar niet aan dan beginnen ze niet aan de installatie...het pakkert kost enkele 10.000de euro's. Daarom zijn er van die hele specifieke eisen. Geen XEON, geen HT, geen S-ATA,geen realtec. HT kan in de bios gewoon uitgezet worden dus daar hoeft niet naar gekeken worden.
Christus...
Ik ben heel wat gekke pakketten tegen gekomen, maar nog geen die zulke eisen stelde...
Zeker weten dat je niet genaaid wordt???
Voor een database heb je echt geen EE nodig...
Misschien wanneer het een zware oracle database is maar dan kan je beter voor een xeon gaan...
En meer ram... :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12

FastBunny

Give it the Works !

http://www.intel.com/desi...rds/SE7210TP1-E/index.htm

Is een bord wat je wensen allemaal heeft.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
is wel s478 geen s775 maar precies wat ik zoek.

deze dan weer wel.
http://www.intel.com/desi...rds/SE7221BK1-E/index.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 16:52 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
Kijk eens bij supermicro of tyan die hebben genoeg p4 mb met pci-x 133mhz.

[ Voor 6% gewijzigd door leonbong op 31-08-2005 18:50 ]

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:26:
[...]

Nagenoeg alle intel-based midrange servers hebben 1 of meerdere XEON processoren. Ik kan me niet voorstellen dat eis kan worden gesteld dat de server geen xeon processor mag bevatten.

Als je dus een HP proliant ML350 neer zou zetten dan wordt de server afgekeurd omdat er een xeon proc inzit.. ? Vreemde gang van zaken, ik zou me wel 3x bedenken voordat ik in zee ging met een toko die dit soort eisen stelt aan een softwarepakket wat 10K + kost :/

[ Voor 4% gewijzigd door twiekert op 31-08-2005 19:33 ]

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Als ik de eis zo lees als geen Xeon en geen HT dan denk ik eerder dat het pakket niet om kan gaan met meerdere threads? Maar waarom zou het dan in hemelsnaam 10k+ kosten?

Anyway, als je een DB gaat draaien die fors is zou ik ook voor scsi gaan, 15k dan wel dan heb je i.i.g. een lage accesstime..

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Als je een goed bord zoekt moet je eens bij www.supermicro.com bij motherboards (wel de E7221 chipset kiezen) gaan kijken ;) zij leveren dus borden voor de Pentium 4 met PCI-X 133 mhz wat heel zeldzaam is.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
zijn jullie ook zo beniewd welk pakket het is? :)

En het lijkt me ook dat een systeem met 1 xeon van hp prima gaat werken, want het software pakket lijkt me ziet het gewoon als een p4. En dan heb je wel een robuuste machine waar over na gedacht is.

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 31-08-2005 21:49 ]

specs

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
* Xiphalon zou eens goed kijken naar het bedrjif zelf....

klinkt als een bedrijf wat alleen maar programmeert, en eventuele programmeerfouten als hardwarefouten maskeert. Dit veroorzaakt idd dit soort idiote eisen.

Probeer anders een echt technisch mannetje van het bedrijf uit te horen...

Je gaat over paar jaar echt problemen krijgen, dan kan je niets meer zonder dual core krijgen.

Wat je wel kan doen is doen alsof je neus bloedt, stug een dual neerzetten, de single-processor versie van windows 2000 over de multi-processor versie installeren (andersom zijn genoeg topics over te vinden) , en na die installatie 2e core aan zetten en als het problemen oplevert het process dmv de taakmanager aan 1 core binden.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

@darkmage --> je bedoeld zeker de Uniproc hal i.p.v. de SMP hal te gebruiken?
Er is namelijk geen single proc versie van win2k, ze ondersteunen allemaal SMP :)

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat toch http://www.intel.com/desi...rds/SE7221BK1-E/index.htm worden.

Het bedrijf die de software gaat leveren ondersteunt de nieuwe features nog niet..dat gaat wel komen maar nog niet dit jaar. en dit jaar moet alles er komen te staan.

We hebben er ook aan gedacht om niet naar die eisen te luisteren en gewoon een robuste server neer te zetten die alles makkelijk aankan, maar het bedrijf begint dan niet met installeren... dus was geen optie.

nu we het moederbord hebben gevonden wordt de rest een stuk gemakkelijker, bedankt allemaal....slotje ;)
Pagina: 1