Ik kreeg de vraag van een klant om een systeem te maken die aan de eisen van een bepaald soort pakket moest voldoen.
Dit pakket wilt géén Xeon, HT, multi core.etc.etc.
wel RAID SCSI.
Dus zit je al snel aan een Pentium 4, nu gaan we voor een Extreme edition.
Volgende hardware,
PIV 3.4GHz 2Mb
2Gb ddr400
diskdrive
dvd
mx4000
nic 1Gb
xp pro
Nu willen ze er wel SCSI RAID in hebben, ok dacht ik..maar zo snel is dat nog niet uitgezocht. Alles is 64bits. Bij adaptec heb je verschillende die backwords compatible zijn. alleen is de snelheid dan lager.
Zijn er SCSI RAID kaarten die Ultra320 is en dan ook 32Bits. Dan wel van de merken Adaptec of Intel.
Op de sites van de beide fabrikanten wordt ik niet veel wijzer..
Nu ging ik kijken naar een moederbord die dan 64bits had en PIV ondersteunt.deze zijn ook niet te vinden.
ik kan door de bomen het bos niet meer zien. misschien dat jullie dit zo weten, of kunnen helpen.
ik ga ff een bakje thee drinken om bij te komen, en wellicht heb ik daarna een helder moment.
Dit pakket wilt géén Xeon, HT, multi core.etc.etc.
wel RAID SCSI.
Dus zit je al snel aan een Pentium 4, nu gaan we voor een Extreme edition.
Volgende hardware,
PIV 3.4GHz 2Mb
2Gb ddr400
diskdrive
dvd
mx4000
nic 1Gb
xp pro
Nu willen ze er wel SCSI RAID in hebben, ok dacht ik..maar zo snel is dat nog niet uitgezocht. Alles is 64bits. Bij adaptec heb je verschillende die backwords compatible zijn. alleen is de snelheid dan lager.
Zijn er SCSI RAID kaarten die Ultra320 is en dan ook 32Bits. Dan wel van de merken Adaptec of Intel.
Op de sites van de beide fabrikanten wordt ik niet veel wijzer..
Nu ging ik kijken naar een moederbord die dan 64bits had en PIV ondersteunt.deze zijn ook niet te vinden.
ik kan door de bomen het bos niet meer zien. misschien dat jullie dit zo weten, of kunnen helpen.
ik ga ff een bakje thee drinken om bij te komen, en wellicht heb ik daarna een helder moment.