Toon posts:

linksys wireless verbindings probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het volgende:

Ik heb sinds kort een PDA (ACER n50) leuk dingetje. Alleen nu wil ik internet op de pda hebben door middel van wireless verbinding. Leuk en aardig ik naar de winkel en leg het uit en kom ik uit met een " Linksys (wmp11) wireless pci kaartje. Die man zegt nog ja dat lukt wel zo. Ik thuis en lukt dus niet.

De situatie is als volgt:

Vanaf de router naar pc 1 loopt een lan kabel (tevens internet dus) Nou heb ik dar draadloze kaartje in pc 1 gezet en vanaf dat kaartje wil ik dus een draadloze verbinding naar me pda hebben voor o.a. internet. Al mijn pc's binnen me netwerk hebben een vast ip dit vanwege het feit dat ik ook een webserver heb draaien.

Mijn vraag is dan dus ook weet iemand (aub) hoe ik in godsnaam een draadloze verbinding krijg van pc 1 naar me pda ??? Desnooods moet ik in me router dhcp weer aanzetten, als me server dan ook maar blijft werken.

Wat me ook opvalt is dat de draadloze verbinding blijft zeiken dat hij niet verbonden is. Mijn idee is zo dat ik volgens mij die draadloze kaart in moet stellen als accesppoint of zoiets.......?????

Hoop snel iets van iemand te horen

Erwin.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 17:23

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat jij wilt kan niet zomaar ben ik bang.

Je zal een AccessPoint nodig moeten hebben om verbinding mee te maken met je PDA.
Een PC is niet zomaar een AccessPoint (hooguit met specifieke software..)

Wat eventueel zou kunnen werken is een peer-to-peer verbinding tussen je PC en je PDA, maar daar schiet je nog niet veel mee op.

Ik zou om van al het geneuzel af te zijn gewoon errgens een goedkoop AP zoeken, en zie aansluiten op je router. In de router weer de DHCP server aanzetten en dan krijgt je PDA keurig een IP adres en kan je ermee internetten.

Ongetwijfeld is er wel software te vinden voor het inrichten van een accesspoint onder windows, maar ik betwijfel of dat erg goed werkt. Maar dan ben je in Windows Operating Systems of in Software Algemeen beter op je plek.

edit: MASH_MAN :w
Is ad-hoc niet alleen peer-to-peer :?

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 31-08-2005 15:55 ]

Verwijderd

dat noemen ze ad-hoc mode en moet dus door beide wireless devices ondersteund worden. Maar los vandat heeft je topic een zeer laag PNS gehalte.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 16:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Werkt je WiFi kaart uberhauptwel op die PDA :? maw; heb je wel drivers geinstalleerd ?

Tijd voor een nieuwe sig..