Toon posts:

Mailserver voor windows

Pagina: 1
Acties:
  • 882 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik draai winxp pro sp2, op een P4 server waar ik naar alle tevredebheid mijn eigen site host (http:''www.wereldvanwijn.nl) middels apache. Nu ben ik op zoek naar een manier om de mail die voor die site binnenkomt zelf af te handelen, dus niet meer via mijn provider. Als ik het goed begrepen heb, moet ik daarvoor een mailserver draaien. De vraag is alleen, WELKE? Is er een soort open source de facto standaard, zoals apache dat voor webservers is? Ik heb Kerio gezien, maar dat ik betaald, en dat willen we dus niet. Iemand een idee?

alvast bedankt

Wouter

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit heeft weinig met Programming & Webscripting te maken. Wanneer je op zoek bent naar software is dat eerder een software vraa en hoort deze thuis in SA.. Bij deze..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Bij welke provider zit je?
Kun je daar uberhaupt een mailserver draaien ( poort 25 kan geblokkeerd zijn b.v.)?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Voor Linux zijn er genoeg (gratis).. voor Windows ligt dat even anders. Voor zover van een budget nog sprake is, ik zou Kerio toch zeker aanraden! Ondanks dat dat je ff wat centjes kost, kan ik je verzekeren dat je van dat geld een hoop plezier gaat krijgen!

Wil je de volledige inkomende mail verzorgen ? Of wil je enkel relayen naar buiten toe ? Mail komt namelijk via een website niet binnen, zoals je dat omschrijft. Vanaf een website heb je enkel mail naar buiten toe en die zou ik om teveel redenen gewoon via je provider laten lopen.

Als je echt inkomende mail wil gaan beheren, dus met een domein, mx records etc, dan denk ik dat je er verstandig aan doet om er wat geld voor vrij te maken. Doe het goed, of doe het niet zou ik in dit geval zeggen.

Edit: wMailServer van www.softiacom.com ? Tis geloof ik shareware (voor $100 oid), dus dat is nog goed betaaldbaar. Kwaliteit en mogelijkheden? Unknown ;)

edit2: zucht.. dat gezeik altijd over geld.. We willen dat en dat en dat en dat.. maar het mag €0,00 kosten. Doe het nou gewoon goed, of doe het met open source !

[ Voor 19% gewijzigd door Mephix op 31-08-2005 15:25 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn zat opties te vinden, door even met een paar steekwoorden de search of google te gebruiken. Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle tips zover, hier mijn reactie:

1. Ik heb een domeinnaam gehost met mailforwarding en DNS forwarding bij Yourhosting
2. Ik moet af en toe ook mail naar "gebruikers" van de site sturen voor registratie etc en ik wil niet dat er dan als afzender mijn provider staat met mijn naam.
3. Als ik het goed wil doen bla bla, ja dat zal allemaal wel, maar de site is nog in een experimentele fase en als het open source kan, ga ik geen € 100,- cashen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
4. Ik heb bij google al van alles geprobeerd met woorden als windows mailserver, mailserver open source etc. Het enige dat ik dan krijg ik kerio.
5. Het gaat op dit moment om eenvoudige mailserver functionaliteit:
dat wil zeggen: 1 site, users max 500, aanvraag en afhandeling van contact-, registratie-, forum- en content mailtjes. Dus mensen die zich inschrijven op mijn site en dan een mail krijgen met login etc. Dat gaat nu wel via mijn provider, maar ik doe het liever allemaal via mijn site en domeinnaam. Heb daar ook mailforwarding genomen.

Hoop dat het een en ander duidelijk is, maar begrijp dat er dus niet een soort "Apache for mailserver" is, als je begrijpt wat ik bedoel.

groet,

Wouter Boer

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Probeer DeskNow (www.desknow.com) Mail & Collaboration Server Lite. De Lite versie is gratis. In de Computer!Totaal nr4 apr.2005 stond er een stukje over in.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
http://sourceforge.net/se...eField.x=0&imageField.y=0
moet je alleen ff per programma kijken of windows ondersteund wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door bigfoot1942 op 31-08-2005 17:58 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

ik gebruik mailtraq
http://www.mailtraq.com/323/form.nc
werkt goed, tot 4 accounts is t gratis

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Als ik je goed begrijp dan wil je de mail regelrecht zonder tussenkomst op je eigen pc hebben.
Dat is wel/niet mogelijk:
* Je moet dan een batched smtp pakket nemen.
* Je internet provider moet dit goed keuren.
* Het is duur.

Als je gewoon je mailaccounts zelf wilt kunnen instellen en het via een provider mag gaan, dan kan je inderdaad kerio gebruiken.
http://www.kerio.nl/dwn/kms/kms.exe voor de mailserver.
http://www.kerio.nl/dwn/kwf/kwf.exe is een all-in-one.
De laatste heb ik zelf draaien, en is freeware tot de 5 users. Werkt perfect!

Succes....

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Zelf gebruik ik HmailServer. Ben erg tevreden over het pakket. De SMTP mogelijkheid gebruik ik niet (Planet...) maar wel alle IMAP functionaliteit. Het is een vlotte server (slaat gedeeltelijk dingen op in een MySQL database) waardoor je wat sneller kunt browsen door je mailtjes via IMAP. Ik neem aan dat je IMAP wilt gebruiken, anders kun je het net zo goed direct op je clients naar binnen trekken.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1