[Audigy 1] Digital out aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik krijg op mijn HTPC de digital out van de Audigy niet goed aan de praat. Ik heb via een monoplug en een coaxial mijn pc verbonden aan mijn Yamaha RX-V450 versterker. In de creative drivers heb ik "digital out only" aangevinkt en als DVD-software gebruik ik WinDVD en ook daar heb ik ingesteld staan dat hij het via de digital out moet sturen.
Maar bij het afspelen van DVD's werkt het niet. De receiver geeft aan dat er een PCM stream binnenkomt en geeft alleen het linker- en rechterkanaal weer. Dus de stemmen enzo (die meestal via de center komen) vallen gewoon weg. En het wordt ook met een delay (van ong 2 sec) weergegeven. Ik snap het niet, want met winamp geeft hij wel fatsoenlijk muziek door, zonder delay. En als ik met dezelfde kabels op dezelfde ingang van de receiver de standalone DVD-speler van mijn zus aansluit, springt de receiver wel gewoon op DD. Wat doe ik fout?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41

GaMeOvEr

Is een hork.

Ook al zeg je dat het goed ingesteld staat, het lijkt erop dat je DVD afspeel software toch zelf wil decoden in plaats van gewoon de bitstream 1:1 doorgeven.

Aannames zijn fataal.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:28
Ik raad je aan om eerst een goede driver te installen: http://kxproject.lugosoft.com/

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:01
Je moet bij de geevanceerde speakersettings de DD decoder van Creative uitschakelen. FAQje btw....

• MightyMauz
mad-dog schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:29:
Je moet bij de geevanceerde speakersettings de DD decoder van Creative uitschakelen. FAQje btw....
Erm, het staat niet in de FAQ en ik kan ook nergens de optie vinden om de decoder uit te schakelen, alleen de optie "digital out only" en die heb ik al aangevinkt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Klik in Creative's AudioHQ op 'Luidsprekers'. Druk op de knop 'instellingen' en haal het vinkje bij 'AC-3-decodering' weg. That should do the trick :)

Hier waar je het kunt vinden:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/audigy_ac3.png

Dat onderste rode vinkje dus weghalen.

[ Voor 33% gewijzigd door Abbadon op 02-09-2005 17:03 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MightyMauz
Hmmz, dat ziet er heel anders uit dan bij mij. Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar andere drivers

• MightyMauz
Ik heb het gevonden, ik heb nog maar eens een webupdate gedaan en die vond dat ik Audio Console moest hebben.
Daarin stond wel de optie om de decoder uit te schakelen. TNX guys

Ow nog effe 1 klein kort vraagje:
Ik krijg de keuze om de "Digital output sampling rate" in te stellen. 44,1 of 48 kHz? Want mp3 is toch 44,1 en dolby is toch 48?

[ Voor 33% gewijzigd door MightyMauz op 03-09-2005 23:37 ]

Pagina: 1