[RAID5] RocketRaid 2220 performance vraag

Pagina: 1
Acties:

• wauwwie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 17:10
Sinds enige tijd heb ik een Highpoint RocketRaid 2220 met 4x Hitachi T7K250 (HDT722525DLA380, 250Gb) draaien op een MS K7D Master. De RocketRaid 2220 bevind zich in een 66Mhz/64bit PCI-X slot.

Als ik HDTach draai dan krijg ik het volgende resultaat;
Afbeeldingslocatie: http://www.rijnbeek.demon.nl/Benchmark_HDTach.png

HDTune komt tot een volgend resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.rijnbeek.demon.nl/Benchmark_HDTune.png

In beide gevallen is de processor of het geheugen geen bottleneck

Het is voor mij geen slechte score, maar als ik naar de Mega roundup van Serial ATA RAID 5-adapters van Femme kijk dan performed dit array niet echt optimaal tov de test (er van uitgaande dat de RR2220 gelijkwaardig is aan de RR1820A).

Heeft iemand enig idee hoe ik de performance kan verbeteren zodat deze wel op het niveau komt zoals in de review van Femme. De PCI-X bus laat iig 533MB//s toe en als ik de HD's los bench dan moet het zeker lukken om in RAID5 hoger dan 110MB/s gemiddeld te komen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe groot heb je de blocksize ingesteld? Heb je allerlei cache-opties ingeschakeld? Zoals write-back.

• wauwwie
Read Ahead Cache, Write Cache en NCQ staan enabled op de disken. Op het array staat de cache policy op Write Back ingesteld.

De blocksize is 16384 bytes groot.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

16KB dus, dat is vrij weinig :) Probeer eens 128KB of 256KB.

• wauwwie
Dat word dan data verplaatsen voor de format.
Of is er een handig tooltje dat op Windows Server 2003 de block size van een partitie zonder data verlies kan aanpassen?

Ik heb al gezocht, maar kwam niet verder dan Paragon. Wat dan helaas geen ondersteuning bied voor Windows Server 2003...

En nog een vraag. Heeft de grootte van de block size ook/veel invloed op de acces time?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:45
je moet niet de bloksize van de partitie aanpassen maar van het array. Dat doe je in de bios van de adapter.

Ps Ik kan het niet vinden in de handleiding van de 2020 maar het zal ongeveer hetzelfde zijn als bij de 1820A pag 31 helaas moet je hiervoor de array helemaal opnieuw aanmaken dus data weg.

• wauwwie
In de handleiding van de RR2220 is inderdaad niets over te vinden. Al zal deze optie er wel moeten zijn (althans dat lijkt mij wel).

Ik zal a.s. weekend eens gaan testen met de diverse block sizes op het array mbt acces time en performance.

• wauwwie
Het is erger dan ik dacht. Er is dus geen mogelijkheid om de blocksize van een array te bepalen.

Ik heb net een mail gestuurd naar highpoint met de vraag hoe dat dan wel moet.

• wauwwie
Voor enige trouwe lezers van dit topic, het antwoord van Highpoint.
Hello,

The default setting is 64 - the 2220 does not have an option to change this.

Which driver version is installed for the card?
We would recommend 1.03 - this version enables all hard disk cache settings by default.
The older driver did not do this for all disk models - you can use the RAID software to check the settings for each disk.
Click on the Management tab, and select Device Management.
Highlight each disk - the cache settings are displayed towards the bottom of the right-hand portion of the interface.

Regards,

HighPoint Technologies, Inc.
Ik heb wel de vraag gesteld wanneer dit dan wel mogelijk zal zijn. Wacht op antwoord...

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03 20:53
De performance is niet echt goed zo te zien voor 4 x T7K250.
Er staat wel ergens een post van mij met 4 x een maxlineIII-300 aan een areca. Die tranfer waardes liggen wel hoger.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Pagina: 1