Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 09:34
Hallo allemaal,

Het volgende werdt mij gevraagd op me werk.

Wij draaien een hicom100 telefooncentrale. Maar mijn baas wil dat als de receptie even weg is dat ze toch bereikbaar moet zijn. Ze heeft nu ook wel een mobiel toestel maar daar kan ze niet mee doorverbinden.

Ik heb op de siemens site gekeken of dit systeem nog wel wordt ondersteund maar volgens mij niet meer. Het is gewoon ouwe troep. Naar wat ik heb begrepen heet het nu ook HiPath ofzo.

Heeft iemand een idee of er nog toestellen verkrijgbaar zijn die draadloos zijn en toch de functie hebben om gesprekken door te verbinden.

alvast bedankt,

Suggesties wat hier te plaatsen

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11 17:47

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Wij draaien een vergelijkbaar systeem.
Bij ons hebben we van die standaard Siemens Gigasetjes aangesloten op de analoge poorten. Hiermee kun je gewoon doorverbinden.

• robertobadjo
jah maar is dat alleen naar de gigasetjes onderling of ook naar de bestaande vaste telefoons. er zijn nu ongeveer iets van 25 telefoons op aangesloten. dat zijn ook siemens telefoons.

maar het gebouw is aardig groot dus het draadloze setje moet wel een aardig bereik hebben.

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11 17:47

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Je kunt met de gigaset ook doorverbinden naar de andere toestellen. Je sluit hem aan op een analoge poort van de centrale. Voor de centrale is het gewoon een analoog toestel. Als je door het hele gebouw bereikbaar wilt zijn kun je beter een andere oplossing zoeken.

Onze oude (en nieuwe) Siemens centrale maakte gebruik van een draadloos systeem van Kirk. Zie http://www.kirktelecom.us . Hiermee kun je antennes door het hele gebouw plaatsen. Maar om dat aan te schaffen voor 1 toestel 8)7

• robertobadjo
jah een nieuwe centrale is niet echt een oplossing omdat dat teveel kost. tis en blijft een school he en dan is het budget te klein om een nieuw telefoon infrastructuur aan te leggen terwijl het oude eigenlijks nog goed werkt.

khad al gekeken op de site van siemens maar kan nog zo 123 niet echt iets vinden wat de oplossing is.

• robertobadjo
Heeft iemand anders nog een suggestie voor me??

Verwijderd

De hicom werkt toch gewoon met flash, dan zou een draadloos toestel mits deze ook doorverbind met flash gewoon door moeten kunnen verbinden. r/flash toetst indrukken voor kiestoon intern en dan intern nummer kiezen en na ruggespraak verbreken(transfer).
Het zou mijn inziens dus gewoon moeten werken, maar goed ik heb in het verleden alleen maar met echte centrales gewerkt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 12:31 . Reden: typo ]

Verwijderd

Siemens HiCom helpdesk is 0800-0403 tot 20 uur te bereiken. Deze weten alle specs en evt. codes om door te schakelen.
evt. kunnen ze zelfs vanaf afstand inloggen op de centrale om het voor je in orde te maken

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

grimson

domeingrommer

Ergens de klok horen luiden maar niet wetende waar de klepel hangt:
'Ik heb ooit iets opgevangen dat het analoge toestel met 4 aders moest worden verbonden met de centrale.'
Weet niet of je er wat aan hebt.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Iemand heeft die centrale toch geleverd en geïnstalleerd ?
Heb je daar (bij dat bedrijf) al geïnformeerd ?

Of anders een ander Installatieburo in jouw regio

Abort, Retry, Quake ???

• robertobadjo
Jongens jullie zijn geweldig maar dat wisten jullie waarschijnlijk al. Ik heb zelf ook nog even doorgezocht. Waar ik dus net achter kwam was dat het mobieltje een gigaset 3000 was. En dat wist ik dus niet.

Met de R toets kan je doorschakelen net achtergekomen.

Toch bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Dat zei ik ;)

• robertobadjo
gamma :P

Pagina: 1