Je hebt van je provider een of meerder ip nummers gekregen (ligt aan je abonnement). Als je die gebruikt dan gaat het prima.
Verwijderd
nou ik probeer dus met serv-U een ftp server op te zetten. maar niemand kan connected
ligt dat aan adsl, is het te omzeilen of ben ik zo'n knuppel die er niets van snapt?
ligt dat aan adsl, is het te omzeilen of ben ik zo'n knuppel die er niets van snapt?
Das als het goed is je 'interne' ip, van tussen je modem en netwerk kaart. Maar met MxStream FTP ???? Hebbie power abbo ?Op maandag 15 januari 2001 16:41 schreef havana het volgende:
Ik wil een FTP server opzetten via MXStream(XS4ALL). Ik heb Serve U en G6 helemaal proberen te configgen hij geeft echter 10-serie IP adressen aan terwijl ik een 212-serie IP heb.
Ik hoorde van Jotti iets over NAT ofsow? Is er een mogelijk waarop het wel kan?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Heb hier oude MXstream fast abbo van XS4All en heb dus 4 ip's + logins, elke pc heeft zijn eigen MXstream verbinding en ik kan op elke pc een ftp draaien. Gebruik zelf standaard windows 2000 FTP server en daar kon ik zeggen op welke ip(s) er geconnect mocht worden, misschien in serv-u ook?
Maar als je een server hebt die de verbinding deelt is mijn ervaring dat je ftp server op die pc moet draaien en het is mijn nog nooit gelukt om een ftp te draaien op de andere pc's in die configuratie.
Maar als je een server hebt die de verbinding deelt is mijn ervaring dat je ftp server op die pc moet draaien en het is mijn nog nooit gelukt om een ftp te draaien op de andere pc's in die configuratie.
Verwijderd
Ook niet als je poort 21 mapped naar een ip adres va de pc achter de server ?
Zou toch echt moeten werken.
Zou toch echt moeten werken.
Verwijderd
Die FTP-server draait die op een computer in je interne netwerk of draait die op de computer die direct aan internet hangt?Op maandag 15 januari 2001 16:41 schreef havana het volgende:
Ik wil een FTP server opzetten via MXStream(XS4ALL). Ik heb Serve U en G6 helemaal proberen te configgen hij geeft echter 10-serie IP adressen aan terwijl ik een 212-serie IP heb.
Ik hoorde van Jotti iets over NAT ofsow? Is er een mogelijk waarop het wel kan?
Als het dat laatste is, dan moet je gewoon bij de ftp-server als IP-adres je adsl IP opgeven.
In het eerste geval moet je inderdaad een NAT-oplossing zoeken. Je geeft dan op die interne computer met daarop de ftp-server als ip adres voor de server het interne IP op.
Vervolgens zorg je ervoor dat er op de computer die met internet verbonden is poorten doorgestuurd worden naar die interne ftp-server.
In dit geval zal de beste oplossing voor jou waarschijnlijk non-passive ftp zijn. In dit geval moet je de ftp-control (=21) en ftp-data (=20) poorten dus door sturen naar je interne ftp server. Let er ook op dat je eventuele firewall voor zowel poort 20 en 21 verkeer naar beide kanten toelaat
Bovenstaande verhaal geldt dus alleen als XS4ALL niet al standaard poort 21 blokkeert om ftp-servers tegen te gaan (ik weet helaas niet of dit zo is).
In dat geval zul je andere poorten moeten gebruiken
Ow, shit, dat zie ik dus nu pasOp dinsdag 26 juni 2001 07:54 schreef havana het volgende:
Leuk, maar hoe lang is dit geleden ?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
WhoopsOp dinsdag 26 juni 2001 07:54 schreef havana het volgende:
Leuk, maar hoe lang is dit geleden ?
Maar m'n verhaal blijft wel gelden voor ForayNL
Pagina: 1