Strong sat ontvanger - zender verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Zit hier bij m'n ouders. Ze hebben hier een Strong SRT 8000 H satelliet ontvanger. Nu was Yorin opeens weg. Op zich niet zo vreemd, is immers RTL 7 geworden. Echter RTL 7 is niet netjes op je plek van Yorin gekomen.
Ik denk 'dat lost ik wel even op', maar helaas.
Heb ontvanger eerst laten zoeken naar nieuwe zenders. Duurt even, met als resultaat 1 nieuwe zender. Maar waar? Na een tijd zoeken vondt ik RTL 7 op positie 745. Ik kan deze positie probleemloos veranderen naar elke waarde van 501 tot 999. Maar natuurlijk moet de zender op positie 7 komen. Ik snap d'r niks van.

edit: In het boekje staat niets dat me hier mee kan helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door lord.farquaad op 31-08-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 23:06
heb je geen boekje van het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92811

We hebben wel een anders satelietkastje, maar bij ons kan je in dat zelfde menu ook zenders installeren en dan zit er een optie om zenders te verplaatsen. Je moet dan eerst de oude (746 geloof ik bij jouw, zei je?) uitkiezen en daarna de nieuwe positie selecteren. En dan vraagt hij aan jou de manier waarop het verplaatst moet worden en dan zeg je OK en het is verplaatst. Het is een klotewerk, maar je moet er wat voor over hebben he :p

Ikzelf moet nog op zoek gaan naar de nieuwe positie van RTL7. Blijkbaar even opnieuw laten scannen. Jij bedankt voor die informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Anoniem: 92811 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:47:
We hebben wel een anders satelietkastje, maar bij ons kan je in dat zelfde menu ook zenders installeren en dan zit er een optie om zenders te verplaatsen. Je moet dan eerst de oude (746 geloof ik bij jouw, zei je?) uitkiezen en daarna de nieuwe positie selecteren. En dan vraagt hij aan jou de manier waarop het verplaatst moet worden en dan zeg je OK en het is verplaatst. Het is een klotewerk, maar je moet er wat voor over hebben he :p

Ikzelf moet nog op zoek gaan naar de nieuwe positie van RTL7. Blijkbaar even opnieuw laten scannen. Jij bedankt voor die informatie!
1. selecteer te verplaatsen zender
2. zoek nieuwe locatie
3. aangeven hoe je de zender wil verplaatsen (ervoor, erna of omwisselen)
4. ok

Dus ja, dat klopt wel, maar ik kan geen plaats lager dan 501 selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Je hebt een Canal-Digital ontvanger, die voorgeprogrammeerd is, met als eerste 500 posities vast voor hun zenderlijst.

In 9 stappen alle beschikbare zenders inclusief RTL 7 toevoegen aan uw zenderlijst:
Stap 1: zet uw televisie en satellietontvanger aan
Stap 2: druk op menu van de afstandbediening
Stap 3: kies optie 5, kanalen installeren
Stap 4: kies optie 5, kanalen installeren
Stap 5: druk OK om de opdracht te bevestigen
Stap 6: kies optie 1 canal digitaal
Stap 7: druk OK om de opdracht te bevestigen
Stap 8: de ontvanger gaat nu alle kanalen opnieuw inladen (dit kan 15 minuten duren)
Stap 9: druk op OK en RTL 7 staat op voorkeuze 7 van uw satellietontvanger

Meer info op http://www.canaldigital.nl

Anders kan je zondermeer antwoord krijgen op http://www.sat4all.com

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Rtificial schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:33:
Je hebt een Canal-Digital ontvanger, die voorgeprogrammeerd is, met als eerste 500 posities vast voor hun zenderlijst.

In 9 stappen alle beschikbare zenders inclusief RTL 7 toevoegen aan uw zenderlijst:
Stap 1: zet uw televisie en satellietontvanger aan
Stap 2: druk op menu van de afstandbediening
Stap 3: kies optie 5, kanalen installeren
Stap 4: kies optie 5, kanalen installeren
Stap 5: druk OK om de opdracht te bevestigen
Stap 6: kies optie 1 canal digitaal
Stap 7: druk OK om de opdracht te bevestigen
Stap 8: de ontvanger gaat nu alle kanalen opnieuw inladen (dit kan 15 minuten duren)
Stap 9: druk op OK en RTL 7 staat op voorkeuze 7 van uw satellietontvanger

Meer info op http://www.canaldigital.nl

Anders kan je zondermeer antwoord krijgen op http://www.sat4all.com
Ding is nu bezig. Hoop dattie de rest van de indeling een beetje met rust laat.
Sat4all was idd m'n eerste keuze om vraag te plaatsen, maar registratie is daar nogal beperkt, dus toen maar op m'n vertrouwde GoT.
Sat4all: Wegens overlast door herrieschoppers, wordt onze registratie pagina allaen af en toe een aantal uren geopend. Alle registraties worden handmatig verwerkt. Registraies vanuit een hotmail/yahoo of ander anoniem adres worden minder snel goedgekeurd dan registraties vanuit een normale (Nederlandse) internet provider. Op dit ogenblik is registreren niet mogelijk. Probeer het later nog eens.
edit: 7 staat nu op 7. Dank. Of de rest van de indeling veel veranderd is weet ik niet, dat weet ik pas als m'n ouders gaan zitten zappen...

[ Voor 5% gewijzigd door lord.farquaad op 31-08-2005 15:58 . Reden: gelukt ]

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Mooimooi.

Sat4All wordt wel een beetje kleingeestig clubje zo. Jammer hoor.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:19

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik heb ook ff geklooi gehad met RTL7, met een gepatchte philips 7072. Eerst wilde hij hem niet vinden, bleek ie al in de lijst te staan met een andere naam. Uiteindelijk toch kunnen verplaatsen, bleken 3 andere zenders het niet meer te doen. Vervolgens dus opnieuw laten scannen, met als gevolg dat je de kanalen niet kunt hernummeren etc etc. Uiteindelijk heb ik de hele boel opnieuw moeten flashen, wat een gedoe! Gelukkig had ik ff tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, ik heb RTL7 er ook op door opnieuw alles te scannen.
Nu heb ik nog steeds geen Talpa/Nickelodion!! Hoort dat? dat je het niet hebt?
De eerste paar dagen had ik het wel en toen was het ineens weg. Ook discovery is ineens verdwenen :(

Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Anoniem: 92811 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:23:
Nu heb ik nog steeds geen Talpa/Nickelodion!! Hoort dat? dat je het niet hebt?
De eerste paar dagen had ik het wel en toen was het ineens weg. Ook discovery is ineens verdwenen :(
Weet iemand hoe dit zit?
En welk pakket heb je? Om Talpa, discovery, eurosport(nl) te kijken 'mag' je minimaal €7,45 per maand aan Canal digitaal overmaken!
(De 'extra' kanalen worden tijdelijk geactiveerd als 'lokkertje')

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Rtificial schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:33:
Daar wil ik ook nog even over opmerken, met met die vaste volorde je dus wel vast zit aan de Canal+ zenders. Deze zenders (3 tegenwoordig?), waar het merendeel van de mensen geen abbo van heeft en dus niet kan bekijken, staan nogal prominent in het begin van de lijst. Da's dan weer jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door lord.farquaad op 06-09-2005 17:26 . Reden: zin liep voor geen meter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:19

Initial G

f.k.a. GKLQuake

_cje_ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:25:
[...]

Daar wil ik ook nog even over opmerken, met met die vaste volorde je dus wel vast zit aan de Canal+ zenders. Deze zenders (3 tegenwoordig?), waar het merendeel van de mensen geen abbo van heeft en dus niet kan bekijken, staan nogal prominent in het begin van de lijst. Da's dan weer jammer.
voor tweakers mag het geen probleem zijn, gewoon ff de boel patchen, of een dreambox ofzo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elal schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:47:
[...]

En welk pakket heb je? Om Talpa, discovery, eurosport(nl) te kijken 'mag' je minimaal €7,45 per maand aan Canal digitaal overmaken!
(De 'extra' kanalen worden tijdelijk geactiveerd als 'lokkertje')
Klopt, We hebben het kale pakket, maar een maand lang hebben we nu dus de extraatjes. Alle Canal+ zenders kunnen we wel ontvangen. We konden ook Discovery en Talpa ontvangen, maar na een paar dagen kon dat ineens niet meer, maar Canal+ (alle 3 de kleuren) hebben we nog steeds :s (de maand is nog niet voorbij). Ik snap hier dus echt niets van. Vandaar dat ik het vraag. Weet jij het? Het zou maar een rare lokkertje zijn dan ;)

En trouwens... Talpa zou toch niet achter een decoder komen?
Pagina: 1