PC Start niet op, fout onmogelijk te ontdekken

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• tehkaz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Hallo,
Ik heb hier de pc van mijn nichtje staan, want hij startte niet meer op. De vorige keer was er hetzelfde probleem, maar dat heb ik opgelost door de hardeschijf in een andere pc te douwen en windows opnieuw te installeren. Toen werkte alles weer.
Wat er precies gebeurt tijdens het starten:

Eerst een afbeelding van MSI, daarna vult het scherm zich met het volgende:
VIA Technologisch

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06
Euh....

En wat heb je zelf al geprobeerd? Al in de BIOS gekeken? BIOS geupdate?
BIOS defaults geladen? Op escape gedrukt tijdens het logo?

Dat VIA Technologisch is dus een plaatje?

Komen er pieptonen?

Ik *gok* dat dit topic dicht gaat omdat je zelf veel te weinig informatie geeft. Het is de bedoeling dat je aangeeft wat je zelf hebt geprobeerd, en waar je niet uit bent gekomen. Voor zover ik in je topicstart lees heb je nog niks geprobeerd en is het probleem gelijk al "onmogelijk te ontdekken" :?

Als het onmogelijk te ontdekken is waarom post je het dan hier ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Onmogelijk te ontdekken dan zo'n magere startpost :? De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is een goede om eens door te nemen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Klinkt meer als een OS probleem dan een hardware probleem, start de pc in veilig modus ook niet op?

indien wel installeer de laatste chipset drivers eens.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
Meer info nodig.

Reset je BIOS eens...

• nowell
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Misschien Jomanda eens bellen, want hier kunnen wij natuurlijk ook niks mee....

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11

Barrycade

Through the...

tehkaz schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:07:
Hallo,
Ik heb hier de pc van mijn nichtje staan, want hij startte niet meer op. De vorige keer was er hetzelfde probleem, maar dat heb ik opgelost door de
hardeschijf in een andere pc te douwen en windows opnieuw te installeren. Toen werkte alles weer.
Wat er precies gebeurt tijdens het starten:

Eerst een afbeelding van MSI, daarna vult het scherm zich met het volgende:
VIA Technologisch
En laat me raden: nu heb je Hard Disk weer in de pc van je nichtje gestopt en nu start ie niet op :Z

Windows is geïnstalleerd op een andere pc dus die zal anders zijn dan die van je nichtje. Daardoor zal windows niet doorstarten. Probeer het eens door Windows op de pc van je nichtje (met de harddisk erin) te installeren?

• Sluuut
  • Laatst online: 16:06
Ik moet wel zeggen dat je best goed kan webdesignen

57696520646974206c65657374206973206e657264

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit is écht niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten :+ Hoe het wél moet staat in het PMG Beleid samengevat. Verder raad ik je aan om de Algemene gedragsregels (Netiquette) ook te doornemen. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.