Hyper 6+ te hoog?

Pagina: 1
Acties:

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb een nieuwe cooler (de Cooler Master Hyper 6+) en hij doet et best goed. _/-\o_

Maar.. hij is zo hoog dat ie precies tegen de kast wand aan komt met de heatpipes. Het gevolg is dat de kast warm wordt. Ondermijnt dit de goede werking van zo'n cooler? Ik bedoel de warmte krijgt minder de kans om in de koeler te verspreiden? Of is het een goed gewenst effect? :9

Verwijderd

Ik zou zeggen: dat de kast warm word is alleen maar beter, hoe groter het oppervlak is dat warm word hoe beter de warmte afgevoerd kan worden... :)

edit: Geen idee hoe dit natuurlijk in de praktijk werkt... Prop een stuk isolatie tussen koeler en kast en kijk of je cpu en case-temps hoger of lager worden zou ik zeggen.
En maakt je kast geen extra lawaai omdat die mee gaat trillen met de ventilator op de hyper6+ ?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 14:19 ]

Verwijderd

:? foto's

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op zich zal het wel niet zo'n enorme ramp zijn, al lijkt het mij vrij sterk dat het hele zijpaneel opwamt door de puntjes van de heatpipes die er tegenaan drukken :?
Let er wel op dat er nu misschien extra druk op je core wordt uitgeoefend.

Verwijderd

Heb je trouwens wel kans dat je koeler scheef op je processor drukt. Dus ik zou er gewoon even een window in zagen :)

• Jaccoh
Foto's wil ik wel plaatsen als ik thuis ben. Maar ja de puntjes van de heatpipes komen nu dus net wel precies tegen de kastwand aan en die wordt lekker warm ..precies op die plek en uitstralend naar boven. >:)

Ik zal eens kijken straks thuis of ik er iets isolerends tussen kan proppen. En ik ben geen held die zijn kast gaat modden ik wilde gewoon een goede stille koeler voor mn MCE 2005 PC.

Toch een plaatje gevonden. Het zijn die te lange punten boven op die de kast raken.

Afbeeldingslocatie: http://www.insanetek.com/reviews/cooling/Cooler%20Master%20Hyper%206+/images/PICT0007.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Jaccoh op 31-08-2005 15:08 ]

Verwijderd

Pak een dremel en dremel de uiteinden eraf ? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:19:
Pak een dremel en dremel de uiteinden eraf ? :)
Slim, daar zit water in.. :D

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Of er water in zit is een tweede, maar in elk geval een vloeistof (zij het in zeer geringe hoeveelheid).
Bovendien heerst er in de heatpipe een druk gelijk aan de dampdruk van de gebruikte vloeistof, die dus verloren gaat wanneer je deze openmaakt en derhalve de werking ervan niet ten goede zal komen.

Wat zijn je temperaturen sinds je deze koeler in gebruik hebt genomen?
Als deze lager zijn dan voorheen is er niets aan de hand, wel? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Rone op 31-08-2005 16:35 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Whoopsie :P Mwah je kunt ze dan ook nog wel weer dichtsolderen ? :P

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:31:
[...]

Whoopsie :P Mwah je kunt ze dan ook nog wel weer dichtsolderen ? :P
Koper en solderen... :?
Maar misschien proberen ze een klein beetje platter te slaan met een hamertje???

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
ShellGhost schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:32:
[...]

Maar misschien proberen ze een klein beetje platter te slaan met een hamertje???
koper is heeeeel erg goed te solderen hoor.
maar ik zou niets aan die dingen gaan slijpen, hameren of solderen. het zijn kleine afgesloten systemen waar de verking van verloren gaat als je er iets aan veranderd.

volgens mij is het niet erg dat je kast ook warm word, alleen maar voordelig. de zijkant van je kast fungeerd dan als extra koelplaat. zo heb je dus meer oppervlak om warmte aan de omgeving af te geven ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

ShellGhost schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:32:
[...]

lijkt me nogal moeilijk door de druk erbinnenin.

het is misschien een heel casemodderig idee, maar waarom boor je niet mooi 4 gaten in je sidepanel :P ziet er best wreed uit

• Jaccoh
Vier gaatjes.. ? Dat is het beste idee tot zover :D. Geen grapje.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:16:
Ik zou zeggen: dat de kast warm word is alleen maar beter, hoe groter het oppervlak is dat warm word hoe beter de warmte afgevoerd kan worden... :)

edit: Geen idee hoe dit natuurlijk in de praktijk werkt... Prop een stuk isolatie tussen koeler en kast en kijk of je cpu en case-temps hoger of lager worden zou ik zeggen.
En maakt je kast geen extra lawaai omdat die mee gaat trillen met de ventilator op de hyper6+ ?
* ScSi gaat mee met jouw.. Als de druk niet te hoog is (het paneel gaat nog goed dicht) zou ik dat zo laten.. Hoe sneller de warmte wordt weggevoerd, hoe beter..

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

Akino

Dr. Opteron

De Hyper 6 wordt bijna niet warm aan de bovenzijde,dus daar hoef je niet druk over te maken.
En dat ie je zijpaneel raakt,tja,ik zou er mee leren leven.
Knutselen aan de heatpipes zou ik igg niet doen.
De Hyper 6 presteert erg goed,dus over warmte moet je je ook niet te druk maken.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Pagina: 1