Toon posts:

VGA -> DVD Recorder -> Monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een oplossing voor het volgende:
Ik zoek een DVD recorder om aan te sluiten op mijn VGA kaart en op de dvd recorder het scherm.
Zodat als ik iets wat wordt weergegeven op het scherm ik het de dvd recorder kan laten opnemen.
Ik heb alleen nog nergens zo'n recorder kunnen vinden.

Iemand?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56
Dit is toch gewoon te realiseren door een Grafische kaart te nemen met een tulp aansluiting of iets in die trend. Daarbij kun je dan je monitor gewoon op je pc behouden. Zorgen dat de instelling zo staan dat je een kopie van het scherm via de tulpplug laat lopen.
Tuurlijk is het mooier om het via de VGA aansluiting te doen, maar die mogelijkheden zijn er niet. Zelfs voor een 2e pc met een capture kaart.
Geen idee of er andere mogelijkheden zijn. Waarschijnlijk software waarmee je filmpjes kunt opnemen van hetgeen op je scherm te zien is. Welke ook gebruikt worden om filmpjes te maken terwijl je een spel speelt. Even zoeken op google.

Anders is de GraKa met Tulp uitgang een richting waarop je kunt kijken. Mooier is de softwarematige oplossing, maar het kost je cpu kracht.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 31-08-2005 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
NielsOveres schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:11:
Dit is toch gewoon te realiseren door een Grafische kaart te nemen met een tulp aansluiting of iets in die trend. Daarbij kun je dan je monitor gewoon op je pc behouden. Zorgen dat de instelling zo staan dat je een kopie van het scherm via de tulpplug laat lopen.
Tuurlijk is het mooier om het via de VGA aansluiting te doen, maar die mogelijkheden zijn er niet. Zelfs voor een 2e pc met een capture kaart.
Geen idee of er andere mogelijkheden zijn. Waarschijnlijk software waarmee je filmpjes kunt opnemen van hetgeen op je scherm te zien is. Welke ook gebruikt worden om filmpjes te maken terwijl je een spel speelt. Even zoeken op google.

Anders is de GraKa met Tulp uitgang een richting waarop je kunt kijken. Mooier is de softwarematige oplossing, maar het kost je cpu kracht.
Maar het is toch zo dat die Tv-Out (Tulp aansluiting) een copy is van de standaard Dsub aansluiting?
Dan is 1280x1024 toch veels te hoog om het straks weer af te spelen op een tv??

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56
Je kunt de resolutie van de TVout aansluiting instellen op lagere resoluties.
Bij mijn Radeon9800 is dit volgens mij 800x600.
Daarnaast blijft de resolutie voor je Dsub gewoon op bijv. 1280x1024.
Overigens is dit niet bij iedere GPU hetzelfde.
Hierover kan ik je overigens niet veel vertellen.

Heb je een Videokaart met daarop een TVout?
Zo ja, verbind deze eens met (als je die al hebt) de DVD recorder, of gewoon een Videorecorder.
Je kunt dan testen of het wel zal werken of niet.
Er is misschien de mogelijkheid om met TVtool of een ander soortgelijk programma (als het goed is heeft bijvoorbeeld ATI al in de drivers de mogelijkheid om je resolutie naar TV te zetten dus 756xnog iets). Maar wederom is mijn kennis hierin beperkt.

Het makkelijkste om uit te proberen hoe het er op je tv uit komt te zien is direct de tv op de Grafische kaart aan te sluiten dmv de TVout. Mits je natuulijk wel al een TVout op je kaart hebt zitten.