[Vergelijking versterkers] HK, Sony, Yamaha versterkers.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02 19:19
Ik ga eindelijk een echt hifi setje aanschaffen, al is het alleen maar 6 a 700 euro wat ik te besteden zal hebben. Dit gaat op aan boxen en een versterker (5.1 minimaal)

Ik vind dit leuke versterkers:

Harman Kardon AVR 130
Sony STR-DE598
Sony STR-DE698
Yamaha RX-V450T

Ik vind vooral de Sony 698 erg interessant door de upconversion van normaal video naar S-video, omdat dat mogelijk een poortje kans chelen. wat ook kan is dat ik de video aansluit naast de S-video, op mijn scartaansluiting, ze staan toch niet alletwee tegelijk aan, toch?

De Harman Kardon vind ik ook leuk, vooral omdat ik het merk gewoon erg goed vind. (okee, mijn DVD1 is wat minder...), ze maken ook erg goede afstandsbedieningen (Ben ik gek op), alleen weet ik niet of deze helemaal geschikt is. Liever heb ik vier video ingangen, dan is die ene open voor een DVD speler (welke ik later aan schaf, ik sluit mijn PC toch op de versterker aan, en dat ding heeft écht wel genoeg kracht om even een DVDtje te draaien)

De andere Sony staat er alleen bij omdat ik misschien een andere indeling van mijn geld zou willen maken...

Dan nog de Yamaha, de duurste, en ik vind Yamaha ook wel een goed merk, maar ik weet niet wat ik er van moet denken, in dit geval. Wat zijn leuke informatieve sites? Searchen levert natuurlijk bijna alleen maar vragen op....Of vergeet ik iets?

Ook wil ik weten of er nog recievers zijn die voor dat geld heel goed zijn. Ik weiger alleen Philips, want (ondanks dat mijn opa daar heeft gewerkt) vind ik het waardeloze producten maken. Leuk voor de meeste mensen, maar niks voor mij, daar hoef je dus NIET mee aan te komen.

Als er nog vragen zijn, hoor ik ze graag, en suggesties zijn al helemaal welkom.

Snelle edit:

Pioneer VSX-415 vind ik er ook goed uit zien, is dit nog een goed idee? Ik weet niet veel erover, ik moet nu weer aan het werk :+

[ Voor 5% gewijzigd door coptician op 31-08-2005 14:02 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-02 19:37
Kijk eens naar de JVC RX-D201 die is al leverbaar vanaf ~250 E, heeft 7x 100 watt en een hele zooi aan ingangen. (vanaf ~400 heb je de betere 301 trouwens)

Ik weet alleen niet of hij al leverbaar is. Hij zou vanaf medio augustus leverbaar zijn.

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje, ik heb alleen een iets hoger Budget en ben aan het twijfelen tussen de HK AVR 135, HK AVR 235 en de JVC RX-D301.

Welke Speakers neem jij er eigenlijk bij?

Suc6 iig

• coptician
Nivado schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:08:
Kijk eens naar de JVC RX-D201 die is al leverbaar vanaf ~250 E, heeft 7x 100 watt en een hele zooi aan ingangen. (vanaf ~400 heb je de betere 301 trouwens)

Ik weet alleen niet of hij al leverbaar is. Hij zou vanaf medio augustus leverbaar zijn.

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje, ik heb alleen een iets hoger Budget en ben aan het twijfelen tussen de HK AVR 135, HK AVR 235 en de JVC RX-D301.

Welke Speakers neem jij er eigenlijk bij?

Suc6 iig
Als hij nu nog niet leverbaar is, is dat niet erg. Ik ga hoogstwaarschijnlijk in October pas kopen, dan zal hij wel leverbaar zijn.

De speakers? Geen flauw idee! Maar, dat is voor een ander topic. Ik denk toch niet dat er veel Synergy zal zijn bij dit soort (lichte) prijzen, daar maak ik me niet zo druk om.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ikzelf heb een Yahama versterker en dvd speler en ben er zeer over te spreken...
Mooi geluid, veel instellingen... :)

Je kan anders ook hier kijken:
http://www.audioreview.com/defaultcrx.aspx

• coptician
ShellGhost schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:18:
Ikzelf heb een Yahama versterker en dvd speler en ben er zeer over te spreken...
Mooi geluid, veel instellingen... :)

Je kan anders ook hier kijken:
http://www.audioreview.com/defaultcrx.aspx
Zeer veel dank voor die site, ziet er heel goed uit!

Yamaha lijkt redelijk populair te zijn, in goede zin denk ik ook. Maar geldt dit ook voor de wat goedkopere versterkers? Of is het handiger om naar andere merken te kijken, voor budget-gelimiteerde producten?

Edit: ik lees toch wel de allermooiste dingen over de Harman Kardon, het is gewoon prachtig om te lezen, geeft me een gek gevoel. Ik moet deze toch echt héél goed in de gaten houden. Ik vind de afstandsbediening er trouwens heel netjes uit zien, chaotisch maar met een paar hele duidelijke knoppen. Dat is het meest voorkomende minpunt, niks over het geluid of wat dan ook, toppie.

Iemand nog nadelen over dit ding? :P

[ Voor 27% gewijzigd door coptician op 31-08-2005 14:41 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie als jij, ook een budget van 600-700 euro en ik wil ook graag in oktober/november kopen. Wat ik al gevonden had:

- Kenwood KRF V5090D-S (mooi apparaat qua design en mogelijkheden) a ongeveer 200 euro
- Pioneer S-W90 (prachtige subwoofer zodat je alles ook voelt, van het design ga ik kwijlen :P )
- 2 mooie fronts (bijv. de Pioneer S-H610V)
- een goede center (nog geen idee)

Als rears ga ik 2 2-weg Missions gebruiken die ik nog heb (70 Watt dacht ik, prachtig geluid).

Die HK van jou ziet er ook erg veelbelovend uit, ik ga dit topic zeker volgen!

BTW, ook wel interessant leek me de JVC SP-XF71, 5 speakerset. Niets voor mij, vanwege de Missions die ik wil gebruiken.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb die van mij is opgezocht en dit is 'm
Yamaha RX-V520RDS

• coptician
Timmyboy_ schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:56:
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie als jij, ook een budget van 600-700 euro en ik wil ook graag in oktober/november kopen. Wat ik al gevonden had:

- Kenwood KRF V5090D-S (mooi apparaat qua design en mogelijkheden) a ongeveer 200 euro
- Pioneer S-W90 (prachtige subwoofer zodat je alles ook voelt, van het design ga ik kwijlen :P )
- 2 mooie fronts (bijv. de Pioneer S-H610V)
- een goede center (nog geen idee)

Als rears ga ik 2 2-weg Missions gebruiken die ik nog heb (70 Watt dacht ik, prachtig geluid).

Die HK van jou ziet er ook erg veelbelovend uit, ik ga dit topic zeker volgen!

BTW, ook wel interessant leek me de JVC SP-XF71, 5 speakerset. Niets voor mij, vanwege de Missions die ik wil gebruiken.
Jij hebt een voordeel dat je al rears hebt, maar toch is het niet zo heel erg groot. Speakers zijn toch voor iedereen anders. Ik denk trouwens dat een setje speakers een STUK goedkoper uitkomt, en ik wil toch vier dezelfde sattelieten (omdat ik rare opstellingen ga gebruiken in mijn kamer), dus is het slimmer om bijvoorbeeld een Pioneer speaker setje te kopen. (Ik zie hele leuke Pioneers die er voor gemaakt zijn aan de muur te hangen, ook wel belangrijk voor mij)

Die Yamaha is verouderd, of heel nieuw, en ik denk dat hij te duur voor mij is, maar het ding ziet er wel uit als een topapparaat.

Ik denk zelfs dat ik hier zo'n beetje klaar ben, misschien dat (als ik pas in Januari ga kopen) ik later nog eentje open. Maar, dicussieer nog lekker door, ik lees en antwoord ook nog wel. Als er bijvoorbeeld nog suggesties zijn hoor ik ze graag!

Edit: ha, die pioneer S-W90 is de subwoofer bij de set die mij interessant leek! Iemand een idee over de sattelieten en centrumspeakers die er bij zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door coptician op 31-08-2005 16:23 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
coptician schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:21:
[...]

Jij hebt een voordeel dat je al rears hebt, maar toch is het niet zo heel erg groot. Speakers zijn toch voor iedereen anders. Ik denk trouwens dat een setje speakers een STUK goedkoper uitkomt, en ik wil toch vier dezelfde sattelieten (omdat ik rare opstellingen ga gebruiken in mijn kamer), dus is het slimmer om bijvoorbeeld een Pioneer speaker setje te kopen. (Ik zie hele leuke Pioneers die er voor gemaakt zijn aan de muur te hangen, ook wel belangrijk voor mij)

Die Yamaha is verouderd, of heel nieuw, en ik denk dat hij te duur voor mij is, maar het ding ziet er wel uit als een topapparaat.

Ik denk zelfs dat ik hier zo'n beetje klaar ben, misschien dat (als ik pas in Januari ga kopen) ik later nog eentje open. Maar, dicussieer nog lekker door, ik lees en antwoord ook nog wel. Als er bijvoorbeeld nog suggesties zijn hoor ik ze graag!

Edit: ha, die pioneer S-W90 is de subwoofer bij de set die mij interessant leek! Iemand een idee over de sattelieten en centrumspeakers die er bij zitten?
Welke precies? Ik vind de S-V24-W ook erg mooi namelijk, en die heeft zo'n aantrekkelijke prijs dat ik die ook ga overwegen... En dan misschien later uitbreiden wanneer er weer geld is :P

Dat kan je bijv. de fronts vervangen door Infinity Primus 250's :9~ Wel duur die dingen... maar ook oneindig mooi :)

Verwijderd

Zelf heb ik een yamaha rx440 en een yamaha cdx 596 cd speler. Ik moet zeggen dat het een zeer goede combinatie is.

Zit er ook nog aan te denken om die nieuwe dvd speler van yamaha te kopen met divx, dvd-s657.

Het setje stuurt zelfbouw boxen aan en een sub, 2.1 dus. Prima geluid al zeg ik het zelf.
http://www.diy-morion.tk

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:31

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

coptician schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:29:
[...]

Edit: ik lees toch wel de allermooiste dingen over de Harman Kardon, het is gewoon prachtig om te lezen, geeft me een gek gevoel. Ik moet deze toch echt héél goed in de gaten houden. Ik vind de afstandsbediening er trouwens heel netjes uit zien, chaotisch maar met een paar hele duidelijke knoppen. Dat is het meest voorkomende minpunt, niks over het geluid of wat dan ook, toppie.

Iemand nog nadelen over dit ding? :P
Ik heb de AVR-330 + DVD 22 gehad en nu de AVR-430 (en zojuist binnen gekomen de Liteon 5045). Ik kan alleen maar zeggen dat ik er zeer tevreden over HK ben. Ik weet niet waar jullie hem gaan kopen maar ik heb ze beiden hier vandaan. Over de AVR-130/135 kan ik niet veel zeggen. Bij de AVR-330 zat een 2de, kleine, afstandsbediening voor dagelijks gebruik, of de AVR-130/135 dat ook heeft weet ik niet.

OK, de AVR-130 is 5.1
de AVR-135 is 6.1

[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 31-08-2005 17:53 ]

• coptician
i2Paq schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:48:
[...]

Ik heb de AVR-330 + DVD 22 gehad en nu de AVR-430 (en zojuist binnen gekomen de Liteon 5045). Ik kan alleen maar zeggen dat ik er zeer tevreden over HK ben. Ik weet niet waar jullie hem gaan kopen maar ik heb ze beiden hier vandaan. Over de AVR-130/135 kan ik niet veel zeggen. Bij de AVR-330 zat een 2de, kleine, afstandsbediening voor dagelijks gebruik, of de AVR-130/135 dat ook heeft weet ik niet.

OK, de AVR-130 is 5.1
de AVR-135 is 6.1
Die afstandsbediening zit er niet bij, vind ik ook niet nodig. Ik hou van grote en veelzijdige afstandsbedieningen, dat komt wel goed. Mooi te horen dat je geen klachten hebt over HK.
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:25:
Zelf heb ik een yamaha rx440 en een yamaha cdx 596 cd speler. Ik moet zeggen dat het een zeer goede combinatie is.

Zit er ook nog aan te denken om die nieuwe dvd speler van yamaha te kopen met divx, dvd-s657.

Het setje stuurt zelfbouw boxen aan en een sub, 2.1 dus. Prima geluid al zeg ik het zelf.
http://www.diy-morion.tk
Eigenlijk weinig op te zeggen, maar ik ben blij dat je er blij mee bent.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Ik zou je als tip willen geven eerst eens naar speakers te gaan informeren (lees: luisteren!). Mijn ervaring is dat daar daadwerkelijk een wereld van verschil tussen zit. Daarmee vergeleken is het verschil tussen receivers onderling in dezelfde prijsklasse een lachertje.

Ik weet het, het klinkt niet 'audiofiel' wat ik daar nu zeg, maar met zo'n budget ben je ook niet 'audiofiel' bezig, dan wil je gewoon goed geluid en de features die je écht belangrijk vindt.

Daarenboven kan niemand je natuurlijk vertellen welke receiver je moet nemen; er is zó vreselijk veel te kiezen en met een fatsoenlijk merk haal je altijd wel iets normaals in huis :) Check ook: Policy mbt het kopen van versterker en luidspreker vragen

Oh, en tik eens op google in 'receiver-x review', dan vind je vast wel het één en ander. EN check topics als deze: [rml][ Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers[/rml] ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.