[beamer] marQuant mmb1, hoe slecht is ie eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
laatste tijd komt ik steeds vaker deze beamer tegen

Afbeeldingslocatie: http://www.ehqc.com/portal/6images/2content/3nonfood/MMB1.gif

Integrated TV tuner
Resolution : 640 x 480 dpi TV mode
800 x 600 dpi VGA mode
Contrast ratio : 400:1
175W Osram Powerstar HQI lamp
Life-span lamp : 6000~8000 hours
320000 pixels TFT/LCD module
Projection distance :1.4m ~ 4m
Projection dimensions : 46” ~ 165”
On Screen Display (OSD)
Sleep timer function
2 x 1.25W Stereo speakers built-in
Electronic brightness and contrast control
External coaxial antenna jack
AV RCA in/out connection

Video Connection
VGA Computer connection
Pal BG Television built-in
52 television preset memory
Automatic TV tuning search/store
Channels : VHF-L (1A~S1)
VHF-H (S2~S20)
UHF (E21~E69)
Full function remote control
Power consumtion : 200W
Dimensions : 405 x 290 x 120 mmWeight : 7 kg (net)

De specs zijn niet uitermate goed d.w.z de resolutie is niet erg goed enz.

maar de vraag is eigenlijk hoe "slecht" is nou dit ding? voor een oprijs van €549,- kan ik deze beamer nieuw aanschaffen.

Wat ik ermee wil doen is gewoon in een dolle bui een keer een filmpje opkijken.. misschien keertje op xboxen en voetbal kijken. Volstaat dit ding dan prima?

Zijn er mensen die dit ding hebben en kunnen mij misschien wat fotoos laten zien als het apparaatje aan het werk is? Reviews heb ik niet kunnen vinden op google en de search hier.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:00
Ik zie nergens iets over lichtopbrengst, dus dat zal wel uitermate bagger zijn. Als je dan een filmpje wil kijken zul je je kamer aardig moeten kunnen verduisteren. Houd daar rekening mee.

Punctuality is the politeness of kings

• andreict
dreamscape schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:55:
Ik zie nergens iets over lichtopbrengst, dus dat zal wel uitermate bagger zijn. Als je dan een filmpje wil kijken zul je je kamer aardig moeten kunnen verduisteren. Houd daar rekening mee.
dat vind ik opzich niet zo erg omdat ik hem toch maar af en toe ga gebruiken, het is iig geen vervanging voor de tv.

Ook wou ik eigenlijk nog weten of iemand weet hoe duur een vervangende lamp kost deze kan ik ook niet terug vinden.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 18:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hij is al een aantal keren hier langs geweest. Nadelen:
Resolutie van 640x480
Geen zoomlens, afstand bepaald diagonaal
Slecht contrast en lichtopbrengst

Gooi er 2 a 300 euro bij en je stijgt gelijk een stuk in kwaliteit.

Owh, hier is het vorige topic met daarin zelfs weer linkjes naar vorige topics

Goede beamer?

[ Voor 25% gewijzigd door Janoz op 31-08-2005 14:13 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• andreict
Janoz schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:09:
Hij is al een aantal keren hier langs geweest. Nadelen:
Resolutie van 640x480
Geen zoomlens, afstand bepaald diagonaal
Slecht contrast en lichtopbrengst

Gooi er 2 a 300 euro bij en je stijgt gelijk een stuk in kwaliteit.
wat je waarschijnlijk wel kon merken uit mijn post is dat ik de prijs heel mooi vind.

Dat er betere zijn dat weet ik, maar voor wat ik ermee wil doen is hij daar goed genoeg voor'?

• andreict
misschien nog even een kickje..:)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 11:06

SeatRider

Hips don't lie

Het apparaat wordt regelmatig op marktplaats aangeboden. Ik leid daaruit af dat meer mensen dachten zoals jij en daarvan zijn teruggekomen. Maar je kunt van de gelegenheid gebruik maken eens bij zo iemand thuis te gaan kijken of jij het wel redelijk vindt.

Wat ik van dat ding weet: de resulutie is lager dan standaard PAL dus hoewel groter, is het beeld duidelijk onscherper als van je TV. Hij heeft een vaste lens, dus je kunt niet vergroten en verkleinen. De afstand van de beamer tot de muur bepaalt de grootte dus. Hij gebruikt geen dure lampen maar een soort halogeen dingen die je dacht ik gewoon bij de bouwmarkt haalt, nadeel is de lage lichtopbrengst, en 6000-8000 uur haal je toch al niet op een mensenleven. Ik beam 1000 uur per jaar en dan gaat de lamp nog 6 tot 8 jaar mee. Er is geen marquant apparaat dat 6 tot 8 jaar blijft werken. Wat wel leuk is, is de ingebouwde tuner.

Ik deel de mening dat je beter op marktplaats kunt kijken naar een leuke 800x600/1024x768 beamer met minimaal 1000 ansilumen. Goede richtprijs is EUR 0,50 x ansilumen. Nadeel is dan wel dat die geen ingebouwde tuner hebben dus je moet via je video kijken. En nu niet meer kicken he ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14

Spotmatic

Ken sent me

Ik zal je mijn mening geven. In de prijsklasse die jij zoekt is de Epson TW10 volgens mij de allerbeste keuze. Voor rond de 500/600 euro kun je ze al tweedehands krijgen. En de Epson is onnoemelijk veel beter dan de Marquant of wat die dingen ook voor namen krijgen. De TW10 heeft bijvoorbeeld standaard LCD panelen in de 16:9 verhouding (dus bij uitstek geschikt voor films) en een resolutie van 840*480 pixels (NTSC, maar daar merk je in de praktijk niets van, zeker niet met een goede progressive scan DVD speler met component aansluiting).

Ik heb zelf een TW10, projecteer op een scherm van 1,80 meter breed, en heb nog steeds de grootste schik wanneer ik een filmpje kijk. Dat bioscoopgevoel zul je met de Marquant nooit kunnen krijgen, vermoed ik.

Mijn advies: brand niet je vingers aan die dingen op marktplaats. Het is rotzooi.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14

Spotmatic

Ken sent me

VisaRider schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:04:
[...]
Ik deel de mening dat je beter op marktplaats kunt kijken naar een leuke 800x600/1024x768 beamer met minimaal 1000 ansilumen. Goede richtprijs is EUR 0,50 x ansilumen. Nadeel is dan wel dat die geen ingebouwde tuner hebben dus je moet via je video kijken. En nu niet meer kicken he ;)
De hoeveelheid ansilumens is niet zaligmakend. Ten eerste heeft teveel ansilumen gevolgen voor het beeld: het contrast gaat omlaag en dat wil je niet (zwart wordt grijs; leuk in nachtscenes). Ten tweede wil je niet blind worden. Je wil een film kijken en je niet in een zonnestudio wanen. De gemiddelde kantoorbeamer is volledig ongeschikt voor thuisgebruik omdat deze afgestemd zijn op het gebruik in lichte (niet verduisterde) ruimten. De TW10 die ik hierboven noemde is echter speciaal gemaakt voor HT (home theater) toepasssingen. Merken als 3M maken echte kantoorbeamers. Het lijkt leuk met zo'n beamer (wow, twee meter beeld!) maar als je een TW10 aan het werk hebt gezien dan besef je pas welke vergissing je hebt gemaakt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Pagina: 1