[Exchange 2003] Pop3 Connector geeft errors

Pagina: 1
Acties:

• aCCuReRaS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 13:24
Ik heb sinds kort een nieuwe klant met een bestaande Windows 2003 SBS met Echange 6.5 server.
Als ik ga kijken naar de setup dan zijn er in de AD users aangemaakt die allemaal een Exchange mailbox hebben.
Maar voor alle e-mail adressen in het bedrijf, zijn ook Pop3 connectors aangemaakt.
Het vreemde is, dat de Pop3 connectors verwijzen naar de Exchange mailserver om hun mail op te halen via Pop3.

In de Eventlog verschijnen continu errors, steeds per 4:

Authentication attempt from 192.168.254.5 to user@domain.tld has failed with error 0x52e.

Access was denied to the mailbox <mail.domain.tld> logging on as <user>. Verify the password for the mailbox account, and try again.

An error occurred during a POP3 transaction to server <mail.domain.tld [user]>. The error is 0 (The operation completed successfully.
).

The downloading process for mailbox <user [mail.domain.tld> was ended with one or more errors.

En deze verschijnen iedere keer dat de Pop3 connector de mail probeert op te halen, en dit voor iedere mail user.

Het lijkt alsof de mail niet kan opgehaald worden, terwijl de users gewoon e-mail binnenkrijgen en kunnen verzenden.

Heeft er iemand een idee waarom deze setup zo is opgezet? En wat ik hier aan kan veranderen?

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Wordt de mail niet gewoon op MX record afgeleverd op de exchange server en is die pop3 connector helemaal niet nodig ?

Anders zou er namelijk nooit mail binnen kunnen komen als die pop3 connector naar zichzelf staat te wijzen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mephix schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:36:
Wordt de mail niet gewoon op MX record afgeleverd op de exchange server en is die pop3 connector helemaal niet nodig ?

Anders zou er namelijk nooit mail binnen kunnen komen als die pop3 connector naar zichzelf staat te wijzen.
Nou, ik denk juist dat er heel veel mail binnenkomt als je de pop3 connector op deze manier instelt. Elk nieuw mailtje wordt door de pop3 connector opgepakt en afgeleverd in dezelfde mailbox wat weer een nieuw mailtje oplevert wat door de pop3 connector wordt opgepakt en afgeleverd in dezelfde mailbox wat weer een nieuw mailtje oplevert . . . etc. Een enorme loop, dus.
Ik schat zo dat het op deze manier zo'n 5 minuten gedraaid heeft en toen heeft iemand als "oplossing" verzonnen om de users hun rechten op pop3 af te pakken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Mephix
Brahiewahiewa schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:18:
[...]
Nou, ik denk juist dat er heel veel mail binnenkomt als je de pop3 connector op deze manier instelt. Elk nieuw mailtje wordt door de pop3 connector opgepakt en afgeleverd in dezelfde mailbox
En hoe denk jij dan dat Elk nieuw mailtje op die server aankomt ? Niet via die pop3 connecter, das een ding wat zeker is! Maargoed.. aan TS: even wat meer info over pop3 boxen bij providers, domeinen, mx records etc ?

Verwijderd

Ik begrijp niet wat je hier zegt:
Maar voor alle e-mail adressen in het bedrijf, zijn ook Pop3 connectors aangemaakt.
Het vreemde is, dat de Pop3 connectors verwijzen naar de Exchange mailserver om hun mail op te halen via Pop3.
Betekent dat dat de gebruikers een pop3 account in outlook hebben die naar de exchange server connect?

• aCCuReRaS
de mx records staan ingesteld op deze exhange server.
er komt wel degelijk mail binnen, maar niet via de pop3 connectors lijkt me?

dus wat ik denk is: deze pop3 connectors zijn overbodig, kan iemand dit bevestigen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

aCCuReRaS schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:39:
de mx records staan ingesteld op deze exhange server.
er komt wel degelijk mail binnen, maar niet via de pop3 connectors lijkt me?

dus wat ik denk is: deze pop3 connectors zijn overbodig, kan iemand dit bevestigen?
Ja, dat zeg ik.
Als je het niet vertrouwt, kun je gewoon de service een tijdje stoppen en kijken of er nog mail binnenkomt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• aCCuReRaS
ahja, goed idee.
bedankt

• Mephix
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:55:
Ik begrijp niet wat je hier zegt:

[...]

Betekent dat dat de gebruikers een pop3 account in outlook hebben die naar de exchange server connect?
Je weet wat pop3 connectors in exchange zijn ?

Verwijderd

Mephix schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:27:
[...]

Je weet wat pop3 connectors in exchange zijn ?
ja dat hoef je mij niet te vertellen.....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 16:02 ]

Pagina: 1