People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Please do not contact me telepathically.
Maar je kunt MySQL gebruiken. Met de MyODBC driver kun je deze gewoon benaderen vanuit een Windows omgeving.
Overigens is Win03 volgens mij geen webserver? Je kunt wel een webserver draaien op het OS, bijvoorbeeld IIS op Apache. IIS staat volgens mij ook gewoon op het Windows CDtje, en kan overweg met ASP pagina's en Access-applicaties.
[ Voor 36% gewijzigd door frickY op 31-08-2005 13:02 ]
Linux nemen om de kosten te drukken kan behoorlijk vervelend uitkomen. Vergeet niet dat het opzetten alleen de initiele kosten zijn - de beheerslasten van linux liggen, doordat deze specialiteit dunner gezaaid is dan die van Windows, een stuk hoger dan die van Windows.
Dus bezint eer ge begint, en maakt eerst een kosten/baten-analyse voor je uberhaupt wat adviseert
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als het is om de kosten van mssql te voorkomen, dan heb je een punt. Misschien kun je eens kijken naar een msde ? of ga je het hier niet mee redden ?
Het klinkt niet echt logisch om geld uit te geven aan een w2k3 server om er aan het einde van rit een linux server bij te zetten enkel voor de database, maargoed.
En die access app.. die gebruikt niet zijn eigen database in access ? Zoniet, waarom schrijf je de app dan niet gewoon in vb6 / .net ipv vba ? Heb je net ff wat meer mogelijkheden, maargoed, das een keuze.
De mysql database kun je inderdaad benaderen via myodbc.. je kunt ook via access de tabellen 'linken' vanuit mysql in je access app. Op die manier werk je vanuit access (vba) eigenlijk gewoon tegen een lokale database aan.
In ieder geval nog genoeg om over na te denken dacht ik zo
MySQL is een SQL database, PostgreSQL is een SQL database....etc. Ik neem aan dat je eigenlijk een MS SQL database bedoeld? (Dit is iets waar ik me echt aan kan ergeren, mensen die SQL database zeggen als ze specifiek MS SQL bedoelen) Dit is niet echt een optie onder Linux. Access database of MSDE zijn voor zover ik weet niet mogelijk, maar zeker niet wenselijk aangezien je je zeker in allerlei bochten moet gaan wringen om het mogelijk te maken...
Daarom zou ik lekker alles op 1 server op 1 platform draaien..
Of eventueel een SBS 2003 pakket, daar krijg je ook een MS SQL server bij.
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Sorry, maar... Linux als webserver met asp geïnstalleerd ?? Onder Apache oid ? Het kan vast wel (volgens mij zelfs .NET), maar is dit wat je wil ???OneUp schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:50:
Stel dat we de Linuxmachine als webserver gebruiken met ASP geinstalleerd. De Windows server gebruiken we dan als SQL server (of MSDE).
Lees onze posts nog eens terug, over het gebruik van een MySQL database op die windows bak en het combineren van die webserver en databaseserver. En anders.. als je toch per se een linux bak neer wil zetten als webserver, gebruik dan php en een MySQL of MSSQL database op die windows server.
Als jij een beetje kan asp-en of php-en moet dat wel lukken ja. Tenzij je wat grappen hebt met firewalls waardoor die database server niet benaderbaar is.Kan de webserver dan gegevens uit de SQL server halen en het resultaat weergeven in een webpagina?
Ik krijg niet echt de indruk dat je het geheel overziet ?
Sinds wanneer is Apache een volledig OS geworden?frickY schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:01:
Je kunt wel een webserver draaien op het OS, bijvoorbeeld IIS op Apache.
@TS:
Is het echt nodig om twee servers te hebben? Heb je enig idee van de belasting die gaat plaatsvinden?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Flauwe opmerking.. Ik neem aan dattie iis OF apache bedoelde.. in plaats van OP.. waarmee zijn verhaal gewoon klopt..IorGie schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:27:
[...]
Sinds wanneer is Apache een volledig OS geworden?
@TS:
Is het echt nodig om twee servers te hebben? Heb je enig idee van de belasting die gaat plaatsvinden?
De webserver is dan de windows 2003 machine met asp wat de ts wenst te hebben..
Dan zou de webserver via een odbc koppeling gegevens uit de database server moeten kunnen halen!!??
De access applicatie kan dan ook via een odbc koppeling gegevens uit de database halen.
Een tweede server is uit preformance oogpunt??
[ Voor 23% gewijzigd door DDemolition op 31-08-2005 16:46 ]
Specs: Server, WS boven, WS beneden
NOFI TS maar volgens mij weet je totaal niet waar je het over hebt.
Verwijderd
Heb zelf ook een database draaien op linux. Dit doe ik mbv. Xampp for Linux.
http://www.apachefriends.org/en/xampp-linux.html
Werkt erg goed en is FREEWARE!!!!
Een een database connecten lijkt me niet zo'n groot probleem.