Toon posts:

Ik zoek een RPG voor op de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een RPG waarvan ik ze tot nu toe alleen nog maar op de Playstation 2 heb gevonden. Een spel zoals Final Fantasy 10 of Kingdom Hearts. Hier zijn wat wensen:

* Single player mode. Heel veel single player mode.
* Doolhoven, kerkers, puzzels.
* Random encounters.
* Turn based gevechten.
* Veel items, wapens, spreuken, etc.
* Een aantal vijanden die nog sterker zijn dan de eindbaas, die je wapens geven die je nooit meer nodig zult hebben, omdat je net de sterkste vijanden van het spel hebt verslagen.
* Goed verhaal. Goed uitgewerkte karakters.
* FMV's.
* Chocobo's (Ok... Daar kan ik nog zonder.)

Het hoeft van mij niet de pen&paper-rpg rules te volgen. Ik hoef de hoofdrolspeler niet zijn eigen ras/geslacht/huidskleur/haarkleur/schoenmaat te geven.

Andere spellen die ik heel goed vond:

* Shadow Hearts: Covenant (PS2)
* Golden Sun (GBA)

Ik geloof dat tot nu toe Grandia 2 voor de pc mijn beste optie is. Wat vragen:

Heb je een beter idee voor me? Grandia 2 is al een beetje verouderd, natuurlijk.

Waar kan ik Grandia 2 nog kopen in Nederland?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al je genoemde wensen hebben vrijwel niets te maken met kingdom hearts, dan lijkt het me vrij makkelijk en niet echt n topic nodig... Ga Final Fantasty 7 en 9 spelen, dan zit je sowieso goed.
De graphics zijn wat minder, maar de gameplay, verhaal etc. zijn verschrikkelijk goed. Ik ben er zelf ook erg fan van en ik vind dat final fantasy nog niet geëvenaard is.

Edit: Crap, voor op de PC, dan moet je Final Fantasy 8 spelen, dat is voor zover ik weet de enige andere final fantasy voor de PC, hoewel je met n goede PSX emulater de overige varianten ook kunt spelen! :9

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond Kingdom Hearts een heel goed spel door het verhaal, en de link met Final Fantasy. (Trouwens, een hoop van mijn wensen hebben WEL te maken met KH.)

En bedankt voor de tip, maar ik vroeg om een spel voor de PC. Trouwens, ik heb alle eerdere Final Fantasy's al gespeeld. :)

Edit: Final Fantasy 8 voor de PC? Dat wist ik niet. Ik heb hem nooit uitgespeeld. Misschien is het wel een goede optie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is de baldur's gate reeks wat voor je, aan veel van jouw wensen (niet alle) wordt voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingdom hearts is niet echt met kerkers, turnbased etc. Ik heb m ook gespeeld maar vond hem na een korte tijd erg saai worden.

Morrowind (+evt. uitbreidingen) is ook een goede fantasy RPG voor de PC, enorm groot en uitgebreid, geen turnbased gevechten maar wel een dijk van n verhaal en characters en positieve benaderingen van de rest van je wensen :D
Let op: Hier gaan heel wat uurtjes in zitten, het is ook iets "serieuzer" dan final fantasy, dat wil zeggen, minder kleurrijk, er hangt een soort middeleeuws fantasy sfeertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Er is Final Fantasy 7 voor op de PC mocht je dat nog niet weten.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Je moet zeker Grandia 2 spelen, is echt 1 van de betere RPG`s, battle systeem is echt fantastisch. En zo ook het verhaal en het geluid :) (graphics zijn natuurlijk een beetje gedateerd).

Ook zou je Chrono Trigger kunnen gaan spelen op de SNES (emu), beste rpg ooit naar mijn mening :)

Voor de PC zijn in ieder geval Final Fantasy 7 en 8 verkrijgbaar.

En misschien vind je Fable: the lost chapters wel wat? Niet turnbased, maar wel een goede game. En de graphics zijn erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Knights of Xentar vind ik wel leuk.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 13:30 . Reden: We zijn nog steeds van mening dat deze site te grijs is om toe te laten. Link weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldur's Gate II misschien? Wel een beetje oud. en Semi-turn-based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldur's gate II Shadows of Amn en de uitbreiding Throne of Bhaal is zeker een game die veel aan jouw eisen voldoet, probeer maar eens wat achtergrondinformatie te zoeken. Het is wel een wat ouder spel jaar 2000 ofzo? Maar je hebt er echt uren(!) spelplezier van als het je wat lijkt. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
ik noem maar wat hoor:
- Never Winter Nights
- Dungeon Siege
- Baldur's gate
- Divine Divinity
- Icewind Dale

De wat oudere:
- black crypt
- dungeon master
- eye of the beholder

Het zijn maar suggesties die niet allemaal 100% voldoen, maar zeker wel goede RPG's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaa, eye of the beholder _/-\o_

veels te oud, maar wat ik die veel gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Je moet zeker final fantasy 7 gaan spelen. Het verhaal daarvan is echt _/-\o_

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is fable misschien iets?

niet echt turnbased, maar wel een leuke rpg

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En er is toch geen Fable voor op de PC?

Anyway, ja, FF7 was een goed spel, maar ik heb hem al uitgespeeld. Goude chocobo en alles. :) Dus die ga ik niet nog eens kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Baldur's Gate II en expansion Throne of Bhaal zijn een echte aanrader. Erg goed verhaal en de gevechten zijn semi-turnbased. Je kunt eventueel vooraf nog Baldur's Gate I spelen, maar die gameplay is minder lekker. Check www.planetbaldursgate.com voor alle RPG's van Black Isle.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:55:

Anyway, ja, FF7 was een goed spel, maar ik heb hem al uitgespeeld. Goude chocobo en alles. :) Dus die ga ik niet nog eens kopen.
Fable is er wel voor de pc hoor, 23 September komt het spel hier in de winkels.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:25:
jaa, eye of the beholder _/-\o_

veels te oud, maar wat ik die veel gespeeld!
Ik heb er ook alleen maar goeie herinneringen aan!

Trouwens...misschien is de "Temple of Elemental Evil" mischien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:39

johanbarten

Fallout fanatic

Je kan ook Fallout en Fallout 2 proberen. Ze zijn beide moeilijk aan te komen, maar het spelen zeker waard. Alle twee voldoen aan je beschrijving die je hebt gegeven (turn based, etc), alleen is het spel dan in een post-apocaliptische toekomst.

[ Voor 6% gewijzigd door johanbarten op 31-08-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:55:

Damn, FF7 is zalig om meerdere keren te spelen. Ik heb ook al echt alles gedaan wat je kan doen in het spel (inclusief toevallig lucky 7's krijgen!) maar toch heb ik Windows 98SE op m'n AMD XP 1700+ bakje gezet met een oude grafische kaart om FF7 terug te kunnen spelen op PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amour021 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:19:
[...]

Damn, FF7 is zalig om meerdere keren te spelen. Ik heb ook al echt alles gedaan wat je kan doen in het spel (inclusief toevallig lucky 7's krijgen!) maar toch heb ik Windows 98SE op m'n AMD XP 1700+ bakje gezet met een oude grafische kaart om FF7 terug te kunnen spelen op PC :)
waarom dat ? er is een patch zodat ie ook op XP te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Fall-Out, Grandia 2, Chrono Trigger (is echt goed, ik heb de hele soundtrack :D ), FF8 en misschien Fable als de sprong naar de PC goed genoeg is.

Fall-Out serie heeft een machtig sterke sfeer. Ik werd er iig flink in opgezogen.

Final Fantasy serie is gewoon uhm, goed :) . Heb nu 64 en een half uur in Final Fantasy X zitten.

Fable was best gaaf op de Xbox alleen vond ik dat je best veel limitaties hebt (al is FFX best lineair).

Chrono Trigger, ik zou het al doen voor de muziek en de vette fights (graphics kunnen heel mooi zijn met goede engine filter!)

Succes, let us know. RPG's zijn iig mijn favoriet en Grandia 2 ken ik nog niet (noem ik omdat de reviews erg lovend zijn).

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:24:
[...]

waarom dat ? er is een patch zodat ie ook op XP te spelen is.
Werkt niet hier met hardware acceleration zodat het er echt brak uit ziet. Ja, met een oude grafische kaart onder XP lukt het wel maar ik speel ook nog andere oude spellen die ik echt niet onder XP kan draaien :)

Zodoende heb ik een AMD XP 1700+ op m'n kamer met Windows 98SE voor oude games en een P4 2,6GHz laptop met Windows XP Home voor wat te surfen :)

De bak in de woonkamer is voor wat te gamen en te surfen.

[ Voor 6% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-08-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33
Ik ben ook lang op zoek geweest naar zoiets. Grandia II is idd je beste optie. (meest FF achtige RPG voor op de PC).

Zelf heb ik nog aardig uurtjes besteed aan

- Sacred (kan de aandacht niet echt vasthouden, veel hack&slash)

- Fable (mooie graphics en snelle gameplay)

- Neverwinter Nights (ook hack&slash maar het was toen wel de beste RPG die te krijgen was)

- Lionheart (wordt toch door de meesten slecht gevonden, ik vond het wel wat hebben, met leonardo da vinci, machiavelli enzo).

Maar helaas denk ik niet dat er iets moois te vinden is dat aan je eisen voldoet! (dan wil ik het natuurlijk zelf ook weten)

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ow en ik heb Knights of the Old Republic en Knights of the Older Republic 2: The Sith Lords ook best lang gespeeld, ik heb nog nooit een star wars film gespeeld maar vond de spellen flink goed :) (alleen wel wat gezeik met mijn radeon 9600 kaartje, werd snel verholpen (dantoine))!

De meeste mensen deugen!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik heb het oude Betrayal at Krondor kapot gespeeld (en speel het soms nog). Maar ik zal vast de enige zijn hier :P

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Ik zou zeker Chrono Trigger op de SNES (of emu) spelen. Zelf heb ik een hekel aan de meeste RPG's :Z maar CT is echt briljant gewoon.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vergeet Darklands niet...

Verwijderd

Nu weet ik niet of ik dit hier best kan posten, maar goed.
Ik zoek zelf ook een RPG voor op de pc, meer in de stijl van Legend of the dragoon en final fantasy VIII
(heb beide op ps one gespeelt)
vooral Lotd vond ik wel leuk
Nu heb ik geen playstation 2 of xbox Oid en vroeg me af of iemand nog zown dergelijk spel kent.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:17:
Nu weet ik niet of ik dit hier best kan posten, maar goed.
Ik zoek zelf ook een RPG voor op de pc, meer in de stijl van Legend of the dragoon en final fantasy VIII
(heb beide op ps one gespeelt)
vooral Lotd vond ik wel leuk
Nu heb ik geen playstation 2 of xbox Oid en vroeg me af of iemand nog zown dergelijk spel kent.
Als ik jou was zou ik ook naar de vorige posts kijken. Daar staan wel aanbevelingen tussen welke jij waarschijnlijk ook wel leuk vind (Fable bijvoorbeeld).

Om nog maar een in het rijtje toe toe voegen:
- Dungeon Siege (2)

Veel hack 'n slash werk. Zelf heb ik het even gespeeld, maar ik kon m'n aandacht er niet echt bij houden, omdat het veel van hetzelfde was. 5 jaar geleden (toen ik nog nieuw in RPG-land was) had ik dit geweldig gevonden, aangezien ik Diablo 2 toen ook helemaal geweldig vond. Echter zijn m'n eisen nu wat strikter geworden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het huidige aanbod wordt je haast wel gedwongen om aan retro-gaming te doen.
Ik ben zelf aan het kijken naar Baldur's Gate 1 met de de Baldur's Gate 2 engine.
Leuk dat soort hacks.

Darklands heb ik wel even geprobeerd, maar het is erg complex en ik moet daar nog DosBox tuning tegenaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freezer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:11:
[...]
Om nog maar een in het rijtje toe toe voegen:
- Dungeon Siege (2)

Veel hack 'n slash werk. Zelf heb ik het even gespeeld, maar ik kon m'n aandacht er niet echt bij houden, omdat het veel van hetzelfde was.
Laten we eerlijk zijn, Dungeon Siege 2 is een Diablo kloon geworden, maar komt niet in de buurt van het niveau van Diablo 2. Sowieso is dat hele actie-"RPG" gebeuren niet echt boeiend te noemen. Laat er eerst maar eens iets uitkomen wat Diablo II weet te overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Zeker Grandia II spelen, prachtig battle systeem en muziek, goed verhaal. Wel iets lineair soms, maar is gewoon tof.

FFVII en FFVIII zijn idd op PC, zeker ook spelen. Persoonlijk vind ik FFVII beter of Playstation, mede omdat sommige mini-games door de hoge kloksnelheid van de moderne PCs razen als gekken, dus das iet minder tof natuurlijk. FFVIII Heeft op PC betere graphics dan op Playstation. Patch hem wel als je een Geforce hebt, hoewel sommige geforce kaarten er blijkbaar nu geen last meer van hebben van de incompatibiliteit. Je resolutie op PC is ook gewoon hoger denk ik, niet zeker. Ook heb je op PC een exterm mini-spelletje.

Ze vinden is natuurlijk andere koek. FFVII PC was zowiezo al zo moeilijk te vinden. FFVIII PC vind je meer maar is ook zeldzaam. Ik heb hem in den tijd gekocht in een PC winkel waar het de enige in de rekken was. Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, FF8 op de PC lijkt me leuk. Maar ik wil denk ik eerst Grandia 2 spelen. Iemand enig idee waar ik die kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:51:
Al je genoemde wensen hebben vrijwel niets te maken met kingdom hearts, dan lijkt het me vrij makkelijk en niet echt n topic nodig... Ga Final Fantasty 7 en 9 spelen, dan zit je sowieso goed.
De graphics zijn wat minder, maar de gameplay, verhaal etc. zijn verschrikkelijk goed. Ik ben er zelf ook erg fan van en ik vind dat final fantasy nog niet geëvenaard is.

Edit: Crap, voor op de PC, dan moet je Final Fantasy 8 spelen, dat is voor zover ik weet de enige andere final fantasy voor de PC, hoewel je met n goede PSX emulater de overige varianten ook kunt spelen! :9
Kun jij een goede emulator noemen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:11:
[...]

Kun jij een goede emulator noemen dan ?
ePSXe
alhoewel het hoofdprogramma de laatste tijd niet is ge-update, de plugins worden dat nog wel !
alleen is het, zoals bij vele emulators, zaak om de ideale instellingen te vinden.
Pagina: 1