Downloads 100% CPU belasting

Pagina: 1
Acties:

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zit al bijna een jaar met dit probleem dat als ik een download aan heb van 30kb/s of hoger dat alles gaat stotteren. Ik kan niet gewoon een film kijken of muziek luisteren en mijn muis hapert over het hele scherm heen.

Voor mijn PC specs kan je in mijn signature kijken.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Ik heb 2 onboard netwerk kaarten een van nForce4 en een Marvell Yukon beide zijn 1gigabit. In allebei de kaarten gaat het haperen tijdens downloads. Ik heb toch nog even voor de zekerheid mijn Marvel Yukon drivers geupdate maar dat werkte niet. Ik heb ook 4 verschillende nVidia nForce4 driver packages geprobeerd voor IDE, LAN, SOUND maar niks lijkt dit probleem op te lossen. En hij blijft stotteren bij zowel bittorrent downloads(maakt niet uit welke client) als zowel met doodgewone internet downloads. Ik heb ook al verschillende firmwares voor mijn Alcatel Speedtouch 510 ADSL modem geprobeerd maar dat lijkt ook niks uit te maken.
Ik zit nu achter een 16 ports Switch van Edimax die zich te goed doet aan mijn Speedtouch 510, ADSL 3200kbps van planet. Ik geloof dat het ook bleef stotteren als ik de Switch er tussen uit haalde en me pc regelrecht aan me speedtouch 510 koppelde. Maar ik zal dat nog eens moeten na testen.

Dat stotteren is echt heel irritant en nu zit ik er gewoon overvol van en wil ik er graag van af. :'(
Weet iemand a.u.b. een oplossing :?

- Mijn PC -

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

welk proces zorgt dan voor die 100% cpu belasting?
is het niet je harde schijf die de bottleneck is?

welk OS? wanneer voor het laatst een reinstall gedaan?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat gebeurt er als je er een andere NIC in prakt?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Nou ik heb op het moment zo geen andere netwerk kaart liggen. En deze onboard dingen zouden het ook gewoon moeten kunnen doen.

Mijn hardeschijf is een WD raptor 74gb 10.000rpm waarom zou dat de bottleneck moeten zijn? En hij is ook nog lang niet vol. En ik heb keertje reinstall winXP gedaan en toen deed hij dit ook zo. En alles heb ik up-to-date geloof ik.

- Mijn PC -

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

had je specs niet gezien (no signatures hiero :P). excuses ;)

maar zou het dan idd eens proberen met offboard NIC! heb in het verleden vaker bakken gezien die geen al te enthousiaste handelingen meer konden uitvoeren indien teveel onboard gebeurde.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
kijk eens in je taakbeheer, welk proces trekt die 100% nou aan?

PSN: djmurcielago

Pagina: 1