gesharede documenten niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• twisted2000
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2021
He,

Heb een probleem met m'n netwerk. Heb 4 computers op een netwerk. Ze kunnen elkaar allemaal vinden en van computer A kan ik op alle computer in de gesharede mappen.
Van computer B kan ik ook overal in behalve in de mappen van computer A. Deze computer wordt wel gevonden bij de werkgroep.
Het heeft altijd goed gewerkt en sinds een aantal dagen werkt het opeens niet meer zonder dat er naar mijn weten instellingen zijn veranderd. Ik heb ook nog eens nagekeken of de mappen wel geshared zijn maar dat klopt allemaal.

Het vreemde is dat er wel via computer A geprint kan wordendie op deze computer zijn aangesloten.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

Grts

[ Voor 9% gewijzigd door twisted2000 op 31-08-2005 12:21 ]

• twisted2000
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2021
Zal het trouwens ff verduidelijken, nu een aantal weken later zit ik namelijk nog altijd met het probleem.

De printers kunnen van een computer wel op het netwerk gevonden worden alleen de gesharede mappen niet, als ik die wil openen krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.aemaeth.nl/error_thumb.jpg

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24
De desbetreffende gebruiker heeft geen rechten tot die map, omdat je met verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden over en weer gaat.

Wat je zou kunnen proberen is een drivemapper te maken, en dan gebruik maken van: inloggen onder andere gebruikersnaam / wachtwoord.

succes