Front panel connectors, waar kan ik die kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:55
Een vriend van mij heeft een HP systeem gekocht en het mobo vervangen door een Asus mobo. Nu is er echter nog 1 probleem, de front panel aansluitingen zitten allemaal samen in 1 grote connector die natuurlijk niet op het het nieuwe mobo past. Ik heb nu dus losse connectortjes nodig voor reset, HD led, power etc.
Wie kan mij vertellen hoe die connectortjes heten en waar ik ze kan krijgen?
In elk geval niet in de lokale computershop, en met google ben ik ook nog niet veel verder gekomen.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Je zou ook een oude kast kunnen kopen en daar de connectortjes van kunnen gebruiken :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 20:17
Turkish schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:47:
Je zou ook een oude kast kunnen kopen en daar de connectortjes van kunnen gebruiken :)
zou ik ook doen. die dingen krijg je gratis en kan wellicht perfect dienen.

• Stiegl
ibizadesire schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:50:
[...]
zou ik ook doen. die dingen krijg je gratis en kan wellicht perfect dienen.
Waar zou ik een gratis kast kunnen krijgen? Maakt de ouderdom van de kast nog wat uit?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43
Je kunt vrij makkelijk met een speld of scherp mesje het plastic lipje dat het metalen klemmetje aan het uiteinde van zo'n draadje vasthaakt iets opwippen, kun je de klemmetjes allemaal loshalen en in de goede volgorde weer in het blokje doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 31-08-2005 11:57 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hangt ervanaf hoe de connector aan de front panel onderdelen vast zit :)

Er zijn tal van mogelijkheden, de huidige kabel splitsen en daar draadjes + kleine connectoren aan vastzetten, of de hele kabel weghalen en nieuwe aparte draadjes aan de front panel onderdeeltjes zetten.

Een oude kast is dan idd wel handig :) Op zich maakt het niet uit, in veel (niet A-merk) kasten zitten de connectors apart :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nielson schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:56:
Je kunt vrij makkelijk met een speld of scherp mesje het plastic lipje dat het metalen klemmetje aan het uiteinde van zo'n draadje vasthaakt iets opwippen, kun je de klemmetjes allemaal loshalen en in de goede volgorde weer in het blokje doen.
Ws bedoeld de topicstarter dat alles in 1 flatcable zit, incl bijpassende connector :) Die krijg je niet op alle moederborden geprikt ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Stiegl
limoentje schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:59:
[...]
Ws bedoeld de topicstarter dat alles in 1 flatcable zit, incl bijpassende connector :) Die krijg je niet op alle moederborden geprikt ;)
Exact, ik kan de oude connector niet gebruiken, omdat hij fysiek gewoon niet op het moederboard past.

• Nielson
  • Laatst online: 16:43
Kan inderdaad zijn dat je er een stuk af moet knippen omdat het blok te groot is, maar heb het regelmatig zo gedaan bij HP pc's, en meestal wil 't wel op deze manier.

/edit : Beschrijf eens hoe die connector eruit ziet, één of twee rijtjes van hoeveel gaatjes ? Toevallig ook twee dicht gestopt ? Vaak kun je deze plugjes er vijr makkelijk met een mesje weer uitpeuteren.

[ Voor 44% gewijzigd door Nielson op 31-08-2005 12:16 ]

Verwijderd

Maar je kunt toch zien waar de kabeltjes uitkomen? Powerled uit de powerled, hd led uit de hd led enz. In het meest ongunstige geval moet je de kabeltjes van elkaar los snijden (het is nu 1 bundel toch?).
Tja en dan maar proberen, zoveel mogelijkheden zijn er dan niet over.

edit:
En natuurlijk die connector eraf ja. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 12:09 ]

• Stiegl
Nielson schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:07:
Kan inderdaad zijn dat je er een stuk af moet knippen omdat het blok te groot is, maar heb het regelmatig zo gedaan bij HP pc's, en meestal wil 't wel op deze manier.

/edit : Beschrijf eens hoe die connector eruit ziet, één of twee rijtjes van hoeveel gaatjes ? Toevallig ook twee dicht gestopt ? Vaak kun je deze plugjes er vijr makkelijk met een mesje weer uitpeuteren.
Nou, dit is zo'n beetje het probleem:

Dit is de oude connector:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/mobo/hp.JPG
Sorry dat ik geen beter plaatje heb, maar HP is zeer zuinig met informatie wat betreft de binnenkant van hun computers

En dit is de nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/mobo/asus.JPG

Op de oude print zit dus 1 lange connector van 2x9 gaatjes die niet op het nieuwe mobo past.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het connectortje toch lossnijden en dan op de juiste manier erop prikken?
met een scherp mesje moet dat lukken.
Pagina: 1