Lifetec 6.36 MegaPixel; foto's op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Gisteren heb ik met m'n grote mond een kennis weer eens iets beloofd |:(.
Ik was op bezoek en hij wilde foto's laten zijn van zijn digitale camera (Lifetec 6.36 MegaPixel; type weet ik niet). De foto's op de laptop zagen er (redelijk) goed uit. Daarna wilde hij enkele foto's via TV laten zien..

De foto's zagen eruit of dat ze met een GSM waren gemaakt: Slechte kwaliteit en erg blokkerig. Zelf heb ik een IXUS en de TV kwaliteit hiervan is super...Ik was dan ook van mening dat het VEEL beter moest kunnen..

Ik heb wat met instellingen zitten spelen (PAL-NTSC) maar kon het echt niet beter krijgen. Is er iemand die zo'n camera heeft en dezelfde problemen kent?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Tsja, de kwaliteit van foto's op TV is nou eenmaal behoorlijk brak. Als je een normale TV hebt (PAL, geen breedbeeld), dan heb je een resolutie van 720 * 576. Dat is nog niet eens een halve megapixel!

Sowieso worden de foto's doorgegeven via een analoge kabel, wat de kwaliteit al niet ten goede komt. Had je wel het juiste kanaal te pakken? Ext-1 of Ext-2 ofzo bij Philips TV's.

Is de kwaliteit van jouw IXUS even brak op zijn TV, of wel beter?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Denk dat het eerder aan de Lifetec ligt (ken het merk zelf niet, maar klinkt goedkoop (niet respectloos bedoeld)). Foto's op TV's vindt ik zelf niet zo super. Maar de meeste camera's gaan er toch wel redelijk mee overweg. Anders zou je via een programma de foto;s op CD/DVD moeten branden. En dan afspelen. Al is die kwaliteit meestal ook niet om naar huis over te schrijven (tenmiste wat ik tot nu toe gezien heb) Veelal een vervelende trilling. Maar is wel handig bij vakantie foto's als je deze aan een grote groep mensen wilt laten zien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik denk idd dat gewoon de video uitgang van het cameraatje ligt. Zoals Zoefff al zegt, de reso van een tv is belachelijk laag. Als je daar dan ook nog eens slechte kwaliteit signalen daar op af gaat spelen krijg je dus idd hele brakke beelden. Ook moet de camera de images verkleinen, en ik denk dat het resample algoritme ook heel karig is ivm beperkte processing power. De naam klinkt als een budget merk, en daar wordt juist op dit soort dingen bespaart, aangezien toch niet iedereen het gebruikt.

Als je kennis graag foto's op zijn tv wilt afspelen, kan hij of een dvd speler aanschaffen die een dvd met jpeg's aan kan en dan bijvoorbeeld zelf een slideshow ervan maakt, misschien dat hij er al zo een heeft, en dan die foto's op dvd wegschrijven. Wat je ook kan doen is een Sandisk photo album kopen waar je een geheugenkaartje in frot en op de tv aansluit. Maar dit is een vrij prijzig ding.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Mijn camera op zijn TV? Dat zou ik inderdaad ook eens kunnen proberen. Volgens mij is het idd een low budget merk...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien leest die lifetec een soort ingebakken thumbnails uit in plaats van de full res foto. Ik ben het met Zoefff eens dat 6MP foto's op een TV niet geweldig zijn, maar blokkerig mag het IMO niet worden. Gewoon weinig detail :) Er zijn overigens ook wel DVD spelers die geheugenkaartjes slikken, m'n ouders hebben er zoeen, een JVC, typenummer weet ik zo 1-2-3 niet :)

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 31-08-2005 13:28 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 14:39

Beaves

Usque ad Finem

Wij hebben ook een DVD speler met een ingebouwde card reader, maar die laat thumbnails zien, kwaliteit is goed, maar nog altijd niet zo goed dan dat ik de camera direct aan de TV hang.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Ik heb ook wel eens geprobeerd om een diavoorstelling te geven op een tv. Maar heb toen toch heel snel de laptop maar gepakt. Beeldkwaliteit was dramatisch, heel erg blokkerig, het idee van teveel jpg-compressie. Zowel via dvd speler (foto's op een cdtje gezet), als rechtstreeks met een kabeltje vanaf de 350d was het geen succes. Misschien zou je dan eerst zelf de resolutie omlaag moeten brengen. De ene camera heeft hier misschien betere software voor dan de andere. Het zal ook per tv verschillen misschien.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:30
Als ik mijn Panasonic FZ4 op de tv aansluit krijg ik flikkerend beeld.. Enig idee hoe dat op te lossen?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Niet, denk ik. Dat flikkerende beeld ligt vaak aan je TV, niet aan de camera. Een normale TV heeft een verversingsfrequentie van 50Hz, duurdere TV's zijn 100Hz. Normaliter merk je op 50Hz niet zo dat het flikkert, omdat je beeld contant beweegt, maar op het moment dat je stilstaande beelden gaat showen, gaat het wel opvallen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Ja toen ik niet mijn nieuwe sony H1 had gekocht en een paar foto's had geschoten sloot ik em ook eens op de tv aan voordat ik het op de pc gezien had, en ik schrok me dood, foto's leken allemaal net niet scherp etc... Diavoorstellingen doe ik dan ook het liefst op mijn laptop, al is het maar een 12 inch schermpje (ibook :))

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wat ik ook vaag vind is dat als ik mijn toestel aansluit op
mijn TV > zwart-wit (heeft niks met ntsc te maken btw)
Pa's TV > vale lichte kleuren
Schhoonpa TV> pixelig
Zus1 TV > matig kwal
Zus2 TV > perfect

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1