Toon posts:

[XP] Nakijken wie bepaalde files hebben verwijderd?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Hoe kan ik op een netwerk met xp pc's zien wie remote op een xp machine files heb verwijderd?
Is er ergens een log daarvan lokaal op de pc, buiten de eventvwr om?

Lokale audit staat uit.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die log heet de prullebak. En door even een beetje te zoeken had je daar ook zat over kunnen vinden. Even wat auditten levert nog meer info. In je topicstart xzie ik totaal niet wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd. Hier op GoT verwachten we dat je zelf wat onderzoek doet. Wat heb je allemaal al gevonden?

Ik zet nog even [XP] vooraan de topictitel, let daar in het vervolg zelf even op :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zal niet zo veel in de prullenbak vinden als er over netwerk wat wordt verwijdert ;) Dan zou je alleen maar wat bij de events moeten vinden, maar als audit uit staat, dan zal je dat niet meer terug kunnen vinden. Files kan je nog wel recoveren, maar wie ze heeft weg gehaald, dat zal je waarschijnlijk niet meer kunnen achterhalen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Oja inderdaad, over het netwerk heb je daar niks aan :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toch maar 2003 Server gebruiken dan?
Daar kun je tenminste via GPO logging op configureren en Volume ShadowCopy Services op aanzetten.
dan zijn deleted files van shares ook weer terug te zetten :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device