[ALL] Hoe exe maken die file opent

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:41
Ik zoek een manier of een tool waarmee je een *.exe kan maken die dan vervolgens een bestand of snelkoppeling opent, in dit geval een Adobe pdf bestand.
Ik moet namelijk een pdf bestand openen vanuit een programma waar ik alleen de mogelijkheid heb om een *.exe uit te voeren.
Ik wil niet de executable van Acrobat reader openen en dan met een switch het juiste bestand want als de installatiedirectory verandert werkt het niet meer.

Ik heb nu een klein uurtje gegoogled en op GoT gezocht maar kom alleen veel tegen over autorun files en bath bestanden maar ik moet dus echt een exe bestand hebben die vervolgens enkel bijv. c:\document.pdf opent.

Ik ben zelf niet ervaren genoeg in hogere programmertalen om zelf een bestand te maken in bijv C++ of zo.
Ik kan me voorstellen dat je een opdrachtregel in en textbestand maakt en die opslaat als *.exe, en ik heb dit ook al geprobeerd, maar ik ken de juiste syntax niet.

Iemand een idee?

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-03 10:01
Een executable zul je echt moeten maken met een compiler en zo. Vroeger onder DOS waren er nog wel programmatjes die .bat bestanden om konden zetten naar .com Maar voor een .exe heb je wel e.e.a. nodig.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
is een *.bat bestand geen alternatief?

anders zou je zoiets in delphi kunnen maken.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
Of met autoit.

• Pimmr
andreict schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:02:
is een *.bat bestand geen alternatief?

anders zou je zoiets in delphi kunnen maken.
Heb dus geen ervaring in delphi en ander programmeeromgevingen. :(
Zoek dus eigenlijk zoiets als "file2exe" tool of zo :P

• Pimmr

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Ik ben zelf niet ervaren genoeg in hogere programmertalen om zelf een bestand te maken in bijv C++ of zo.
.

Echt veel ervaring heb je volgens mij ook niet nodig hoor. Want met bijvoorbeeld C++ of VB kan zoiets als:
code:
1
system("c:\nogwat.pdf")

Daar heb je al genoeg aan toch?

• Pimmr
Ja maar als ik alleen beschikking heb over een PC met XP, hoer kan ik dan een compiler gebruiken
Sorry maar ik ben echt een noob op dat gebied :X

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Die zal je ook gewoon moeten installeren. Als je via Google zoekt naar "[programmeertaal] compiler download", dan zal je een aantal compilers tegen komen. Vervolgens is het regeltje wat TXC geeft knippen en plakken in een editor en het bestand te compileren voldoende. Meer info over programmeren/compileren in een taal vind je gewoon op internet, er zijn zat beginners-guides tot programmeren in welke taal dan ook :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

als je uitvoert: acrobat.exe /? op commandline heb je dan optie om direct een bestand te starten?

dus dat je simpelweg invult:

acrobat.exe /optie file.pdf

(heb ff geen reader dus ik kan het niet testen)

edit: hmm dat wil je dus niet, nou succes dan...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 12:35 ]

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Is dit niet wat?

Google zoeken op Index of bat2exe

Zit vast wel een leuk progje in een of andere webroot (at least spotted some maar die moeite mag je er zelf voor doen :P ).
...een PC met XP, hoer kan ik dan een compiler ...
Gaan we schelden? :/ ;)

[ Voor 19% gewijzigd door TXC op 31-08-2005 12:36 ]

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Volgens mij kun je ook vanuit explorer.exe oid werken. Dus je roept explorer.exe aan via de commandline (%systemroot%\explorer.exe of zoiets, dus die weet je altijd te vinden) en je geeft dan een parameter mee waarmee je gewoon explorer de opdracht geeft dat bestand te openen.

Explorer kijkt dan zelf aan welk programma deze file is geassocieerd (bijv. Acrobat Reader) en opent de file met de juiste applicatie.

Zo'n grap haal je volgens mij ook uit met autorun.inf files, als je bijv. een html pagina wil openen. Je roept dan explorer.exe /open:index.html en je krijgt dan die index.html voor je neus in IE of Firefox, of welke browser dan ook je standaard browser is op dat systeem.

edit:
Rundll32.exe ?? Is ook iets wat me in dit verhaal vaag naar voren komt

edit2:
Ja, dat zou zoiets als rundll32.exe shell32.dll,OpenAs_RunDLL <filename> moeten zijn, maar dat is nog niet helemaal wat jij bedoeld.

Misschien is dit iets ??? Gewoon vanuit een batch file te runnen:
@echo off
start c:\test.pdf

Blijkbaar al kant en klaar commando waarmee je een file opent.

[ Voor 24% gewijzigd door Mephix op 31-08-2005 14:51 ]

• Pimmr
Mephix schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:04:
Misschien is dit iets ??? Gewoon vanuit een batch file te runnen:
@echo off
start c:\test.pdf
Mephix _/-\o_

Ik was ervan uit gegaan dat er alleen een *.exe aangeroepen kon worden maar dit werkt ook!
Bedankt voor alle reacties
:)
Pagina: 1