Toon posts:

[2003] Problemen met externe verbinding*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen kon ik altijd met mijn windows 2003 server extern verbinding maken middels het vaste ip-adres van mijn breedband verbinding. Inmiddels heb ik IIS opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Ik heb niet veel programma's op de server staan, ik gebruik het voor het overgrote deel als 'opslagserver', dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik zoek me nu al twee dagen wezenloos, ook op internet voor een mogelijke verklaring. ;(

Ook de intro-pagina van IIS kan ik extern niet bereiken (logisch, anders deed de rest het ook). Wel kan ik binnen het netwerk deze pagina's oproepen.

Is iemand dit probleem eens tegengekomen en weet die ook hoe dat opgelost kan worden, dan hoor ik het graag!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het ziet er naar uit dat de boel niet goed is geport-mapt. Kijk dat eens na op je router? Andere mogelijkheid: misschien worden externe IPs gewoon niet bedient omdat die worden geweigerd door de server? Krijg je een timeout of een 403 (of een andere HTTP melding)?

[ Voor 14% gewijzigd door the_shadow op 31-08-2005 12:31 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
alles staat goed ingesteld op de router, ik zou natuurlijk kunnen proberen om alles opnieuw in te stellen op de router.

Ik vindt het trouwens wel vreemd dat ik totaal geen reactie krijg middels een http-foutmelding o.i.d.
Pingen naar de server gaat wel goed, maar ik denk meer dat ie pingt naar m'n modem die dat vaste ip-adres heeft.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem zie ik niet in de router zitten, heb de poort-instellingen opnieuw ingevoerd.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 19:34

SilencerNL

No remorse

Weet je zeker dat je het goede IP adres gebruikt? Dubbel check dat anders even.

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu met DMZ opgelost, ik vraag me overigens wel af of dat veilig is. Kan iemand mij daar iets over vertellen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Doe eens [google=dmz] dan vind je daar zat over :) Ik zet nog even je OS, [2003], in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy.Let daar zelf in het vervolg even op.

[ Voor 53% gewijzigd door sanfranjake op 31-08-2005 15:26 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik nog een probleem naar aanleiding van bovenstaande, als ik DMZ aan zet kan de rest van het netwerk niet meer op internet. Daarnaast krijg ik als ik DMZ aan heb staan en extern verbinding heb gemaakt met de server een foutmelding (heeft iets te maken met lsass.exe) waarna de computer na zo'n 50/60 seconden opnieuw opstart, en dus de externe verbinding wordt verbroken.

Waar kan dat aan liggen?

Als ik DMZ uit zet en alleen poort 80 open zet, kan ik alleen bij de site komen en niet bij /tsweb voor de externe verbinding.

Please, wie kan me helpen?
Pagina: 1