[PHP] Wat is WASengine?

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Hoi,

Voor een klant gaan wij binnenkort hun website verplaatsen naar onze server. We hebben alle data (PHP scripts en DB) ondertussen naar ons overgezet en ik ben de site even aan het testen geweest.

Nu is mijn probleem dat ik bemerk dat het beheer-tooltje voor de site is gemaakt met WASengine3; iets wat ik in zijn geheel niet ken en/of ook maar iets over kan vinden online. Ergens krijg ik de indruk dat dit een ??Unix?? PHP-scripje/class is, maar was heel benieuwd of iemand me hier iets meer over kan vertellen (hoe/of ik dit voor de klant op onze IIS machine werkend kan krijgen).

De tags die bovenaan de PHP scripts staan is de volgende:
code:
1
2
3
4
<?
//WASengine3 module generated for table MAIN_buttons
//build with moduleBuilder v0.8
//Generated: Wed, 25 May 2005 21:10:14 +0200

Verder ziet de index.php van de beheertool-map er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
//init class
include_once("/var/lib/WASengine3-beta/include/WASengine.class.inc.php");
$WASengine = new WASengine();
include("config.php");
include("language.php");

$p = $WASengine->init(); //start your engine, get path
if($p)
    include($p); //include module...

//normal stuff
echo $WASengine->pageFooter(); //parse footer
$WASengine->stop(); //stop all engines, we're done...
?>

Hoop dat iemand hier met een zaklamp op zou kunnen schijnen

[ Voor 26% gewijzigd door Zoetjuh op 31-08-2005 10:15 . Reden: Kleine update ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 19:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Eek, wat eng geschreven, sinds wanneer behoren PHP-scripts buiten de DocumentRoot om scripts in te lezen? :X Weet je zeker dat al die scripts niet al ergens aanwezig zijn in wat die klant aan je heeft gegeven?

Tesla Model Y RWD (2024)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:16:
Eek, wat eng geschreven, sinds wanneer behoren PHP-scripts buiten de DocumentRoot om scripts in te lezen? :X Weet je zeker dat al die scripts niet al ergens aanwezig zijn in wat die klant aan je heeft gegeven?
Zo'n gek idee is dat niet om het buiten de documentroot te zetten, wordt bij smarty ook geadviseerd. (zie: http://cypreess.dione.cc/sqlm/docs.html ).

Die wasengine is denk ik een zelfgemaakte engine voor die website, zult dus een beetje uit moeten zoeken hoe die werkt.

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Heb het zelf niet geschreven.

Ik heb alle bestanden doorgezocht, maar vindt hier niet de benodigde includes tussen..
Ik ben er ergens bang voor dat het een extra "service" / "shared plugin" is; vandaar dat ik ook heel benieuwd ben waar/of ik die kan vinden.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In principe staat in het script heel duidelijk waar je de code kunt vinden nl /var/lib/WASengine3-beta/include/. Als je alleen het onderdeel in de webroot gekregen hebt dan kun je de WASengine daarin inderdaad niet vinden. Wanneer je dit in IIS aan de praat wilt krijgen zul je eerst die map moeten krijgen vanaf de oude server, deze ergens op je nieuwe server neerzetten en vervolgens alle absolute links in de scripts aanpassen zodat ze naar die nieuwe lokatie wijzen.

Dit is echter geen programmeer probleem. Het heeft namelijk niet te maken met het programmeren zelf. Programming & Webscripting is gericht op het zelf programmeren en niet op het leveren van support op bestaande scripts en/of software.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.