[XP] Gelimiteerde gebruiker & msconfig

Pagina: 1
Acties:

• LoSTnoMaD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
Beste,

Ik heb een vraagje.

Is het mogelijk op één of andere manier een gelimiteerde gebruiker toegang te geven tot msconfig ?

Waarom ? Beats me maar ik werk hier op een helpdesk en de firstline heeft gelimiteerde toegang tot de standalones. Nu wilt één van die mensen toegang tot msconfig en dat is goedgekeurd door te Teammanagers. Soit ik ben dus op zoek naar een mogelijkheid.

Waarom gelimiteerde toegang ? Om te vermijden dat ze 'brol' installeren als Instant Messengers, P2P programma's, ...

Ik heb reeds geprobeerd om de gelimiteerde gebruiker Power User te maken ... msconfig is nog steeds niet beschikbaar. Maar nu hebben ze wel teveel rechten ook. Dus ik heb een mogelijkheid nodig waarmee ze niets kunnen installeren maar wel aan de meeste windows commando's

Alvast Bedankt!

It's Nice To Be Important But It's More Important To Be Nice

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Je kan andere users zo instellen dat ze geen systeem gegevens mogen wijzigen.

Bijvoorbeeld door die users een "basis gebruiker" te maken.

Dan kunnen ze bijvoorbeeld naar het configuratiescherm en naar je tcp/ip instellingen maar daarna kunnen ze niets wijzigen (alles is dan grijs :+ )

Dit hetzelfde bij MSConfig als ik het goed heb.

• LoSTnoMaD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
Maximilian schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:11:
Je kan andere users zo instellen dat ze geen systeem gegevens mogen wijzigen.

Bijvoorbeeld door die users een "basis gebruiker" te maken.

Dan kunnen ze bijvoorbeeld naar het configuratiescherm en naar je tcp/ip instellingen maar daarna kunnen ze niets wijzigen (alles is dan grijs :+ )

Dit hetzelfde bij MSConfig als ik het goed heb.
Kan je dit mss iets beter uitleggen want zo heb ik er niet veel van begrepen :-)

Dus die andere User (buiten admin) zit al in de groep Users en kunnen dus geen msconfig oproepen.
Ik wil op één of andere manier voor zorgen dat ze dit wel kunnen doen.

It's Nice To Be Important But It's More Important To Be Nice

Verwijderd

LoSTnoMaD schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:05:
Beste,

Ik heb een vraagje.

Is het mogelijk op één of andere manier een gelimiteerde gebruiker toegang te geven tot msconfig ?

Waarom ? Beats me maar ik werk hier op een helpdesk en de firstline heeft gelimiteerde toegang tot de standalones. Nu wilt één van die mensen toegang tot msconfig en dat is goedgekeurd door te Teammanagers. Soit ik ben dus op zoek naar een mogelijkheid.

Waarom gelimiteerde toegang ? Om te vermijden dat ze 'brol' installeren als Instant Messengers, P2P programma's, ...

Ik heb reeds geprobeerd om de gelimiteerde gebruiker Power User te maken ... msconfig is nog steeds niet beschikbaar. Maar nu hebben ze wel teveel rechten ook. Dus ik heb een mogelijkheid nodig waarmee ze niets kunnen installeren maar wel aan de meeste windows commando's

Alvast Bedankt!
je moet naar je teammanager teruggaan en zeggen dat het niet kan. Dat ze altijd teveel rechten gaan krijgen. ik zie overigens geen problemen om helpdesk medewerkers local admin te maken op de client-systemen die ze moeten supporten (ligt een beetje aan hun niveau natuurlijk).

instant messengers en p2p programma's kan je gewoon op netwerk niveau blokken, dan kunnen ze het installen maar hebben ze er niks aan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien kan je ze wel gewoon op de betreffende registersleutels rechten geven, en als ze zelf geen regedit mogen met kant en klare.reg's werken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

mwah ik zal het nooit toe laten aangezien ze in dat gedeelte heel wat kunnen kutten met opstarten en dergelijken

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 23:32
GPO met toegang op de executable op basis van path of hash.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

software restriction policies werken alleen vanaf een 2003 Server, niet 2000 Server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

met filemon en regmon kijken wat er allemaal aangesproken wordt en daar de rechten op aanpassen.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:28
wat willen die desbetreffende mensen met MSCONFIG als ze niks mogen wijzigen :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1