Toon posts:

[2000] Machtigingen register automatisch instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het volgende probleem, ik heb een hoop MSI pakketjes gemaakt van een aantal leerlingpakketen, de meeste doen het gewoon goed, maar sommige hebben een bepaalde machtiging nodig in het register, dus als ik naar "regedt32" ga, stel het in, dan werkt het programma ook onder de leerlingen, maar maak ik hier een msi pakket van, doet ie het niet meer, die neemt dus niet de machtigingen mee.

Nou leek het mij handig om dit misschien via een script te doen, maar ben al een tijdje aan het rommelen, maar kom er niet uit, kan iemand mij op weg helpen, heb een hoop gelezen over kix, maar zie niet dat je hier specifieke machtigingen in het register kan wegschrijven( zo ja, vertel mij aub hoe!?) ik kan in regedt32 ook een sleutel "opslaan", maar hier kan ik niet zoveel mee, en kan ook een substructuur "opslaan" maar ook hier weet ik niet hoe ik dit via een script kan toevoegen, want als ik er een *.reg bestand van maak, zegt ie dat het een ongeldig register bestand is als ik um probeer toe te voegen.

Alvast bedankt!

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-03 14:46

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Volgens mij kan je rechten m.b.t. het register gewoon bewerken/opslaan in Wise For Windows installer. De rechten komen dan meteen goed met het MSI pakket mee.

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik dus eerst Wise for Windows aanschaffen, weet niet hoe duur dat pakket is, maar we hebben ook al Adminstudio 6 aangeschaft, en die was al HEEL prijzig, dus als ik hier mee aankom dat ik Wise wil hebben, slaan ze stijl achterover, iemand een andere mogelijkheid misschien nog?Maar wel bedankt voor de reactie trouwens

Verwijderd

Topicstarter
Wise for windows evaluation versie gedownload, ook dat werkt dus niet

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-03 00:05
Als je werk met een domein, kan je machtigingen voor het register opslaan in group policy.

Onder Computerconfiguratie/Windows-instellingen/Beveiligingsinstellingen/Register

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dunka schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:21:
Als je werk met een domein, kan je machtigingen voor het register opslaan in group policy.

Onder Computerconfiguratie/Windows-instellingen/Beveiligingsinstellingen/Register
Kan dat in 2000 ook al? * sanfranjake wist dat niet :P

Kan iig wel met regini:: http://www.microsoft.com/...tain/operate/distreg.mspx

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 31-08-2005 15:15 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dunka
sanfranjake schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:13:
[...]

Kan dat in 2000 ook al? * sanfranjake wist dat niet :P

Kan iig wel met regini:: http://www.microsoft.com/...tain/operate/distreg.mspx
Heb hier geen 2000 server draaien, dus weet zo niet welke instellingen ik daarin kan maken, maar win 2000 clients nemen deze gpo instellingen wel over als ze in win 2003 server gemaakt worden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dunka schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:24:
[...]
Heb hier geen 2000 server draaien, dus weet zo niet welke instellingen ik daarin kan maken, maar win 2000 clients nemen deze gpo instellingen wel over als ze in win 2003 server gemaakt worden.
Alleen vraag ik me af of dat dus ook zo is in een 2000 domein :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dunka
Volgens Microsoft is dit ook mogelijk in windows server 2000. Kijk onder security settings in de volgende link:

http://www.microsoft.com/...c_pol_ovff.asp?frame=true

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de reacties, instellen in domein werkt als een tierelier, topic kan gesloten worden van mij, dit is de oplossing! :*)

• Dunka
You're welcome :)
Pagina: 1