[Lotus Notes 6.0.3] mail naar outlook 2003 (.pst)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn laatste werk/stage dag. Hier op het werk gebruikt men lotus notus voor o.a. de email. Jullie voelen hem al aankomen: ik wil mijn mail opslaan zodat ik deze thuis nog kan inzien/gebruiken.
Zover ik zie kan ik in notes alleen in tekstvorm exporteren. Iemand een tooltje of tips om dit aan te pakken? Ik heb al verschillende topics gevonden over converteren van notes naar outlook, maar tot nu toe zonder resultaat.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

mmm, als ik lotus notes mail exporteren in google kom ik direct een aantal tooltjes tegen om mail uit lotus notes te exporteren in diverse formaten. Die kun je vervolgens weer importeren in outlook.

Je zegt zelf dat je ook verschillende topics hebt gevonden over conversie. Wat lukte niet? Wat heb je zelf geprobeerd, gedaan?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
XitNotes heb ik geprobeerd. En als ik bij de configuratie de 'lotus notes program file path' en de 'lotus notes configuration file' opgeef, dan krijg ik de volgende fout: "unable to get/write lotus notes dll path registry key".

Verder heb ik 'Microsoft Importer for Lotus cc:Mail Archives' geprobeerd, maar als ik deze start dan krijg ik: "MAPI initialization error".

Verder denk ik dat ik de nsf-file gevonden heb. Misschien dat ik deze kan importeren in mijn outlook. Echter weet ik niet zeker of ik de "goede" nsf file heb, want ik kan nergens in notes de settings vinden waarin ik de bevestiging vind dat ik de goede file te pakken heb.

(vandaag is mijn laatste dag, dus ik hoop dat het gaat lukken)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
update: ik heb even met onze helpdesk gebeld, om te vragen of zij misschien tooltjes hadden om dat te doen. Hadden ze niet..... wat ik wel heb gedaan is een "replica" gemaakt naar 1 nsf file....... deze replica zet ik dan op een cd'tje en dan heb ik als ik mij niet vergis alles in 1 file zitten......... dus zeg maar de pst-file van lotus notes.....

edit: vergeten te melden, maar de foutmelding hierboven worden waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat ik geen admin-rights heb op de machine.

[ Voor 20% gewijzigd door Trax_Digitizer op 31-08-2005 11:50 ]

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je je replica meeneemt, vergeet dan niet je id-file ook mee te nemen. Anders kan je nog niks

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

wat je ook doet, zorg dat je het nsf bestand & de id file mee hebt. als je je replica gemaakt hebt zonder encryptie (kan je in notes nagaan nadat je de nsf database geopend hebt via file->database->properties->encryption settings) heb je geen id file nodig, maar je kunt beter zeker spelen. overigens biedt notes zelf geen handige export helaas.

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Wat je misschien ook kan doen is van die NSF file een autorun CD maken...

Op de volgende pagina, kan je misschien ook het een en ander vinden.
NL Notes :: Lotus Notes en Lotus Domino in Nederland (alles).

Zie volgende link:
Notes CD Launcher

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Hmm ok, helaas lees ik dit te laat. Ik heb de nsf file op mijn pc staan (90 mb), maar geen id file. Echter is het wel zo dat ik geen encryptie heb gebruikt..
ik zie juist dat outlook ook geen handige "tools" heeft....

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ken overigens ook geen handige conversie tooltjes.

Je kan hier wel Notes clients downloaden, zodat je 'm kan openen.
In theorie kan je ook een server downloaden, je database registreren in domino administrator en dan via outlook met imap naar je notes server en dan je mail downloaden.

Dat is wel een tikje omslachtig...

Firmpete on Aerie Peak

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Het is gelukt. Wat heb ik gedaan:

1. Lotus Notes 6.5 client geinstalleerd
2. UniAccess geinstalleerd (http://www.comaxis.com/ua.htm)

en dat was het. Toen heb ik die nsf file kunnen converteren naar een PST file. Al mijn mailtjes MET bijlages zitten nu in outlook.. :)
Pagina: 1