Ik heb besloten om een nieuwe pc te kopen, mn oude wordt overgekocht door mn ouders waardoor ik wat extra geld heb. nu zit ik wel aan een budget omdat ik simpelweg niet meer heb..
ik heb gewoon wat dingen gekozen bij de pcbuilder van alternate om een indicatie te krijgen van wat ik nodig heb:
Processor AMD Athlon 64 4000+ (2,4 GHz) (link)
Moederbord MSI K8N SLI Platinum (link)
Geheugen Kingston DIMM 512 MB (x2) (link)
Behuizing Thermaltake Soprano (link)
Voeding CoolerMaster eXtreme Power (link)
Grafische kaart ATI X800XT ViVo (link)
Harddisk (S-ATA) Maxtor DiamondMax Plus 9 (link)
DVD-ROM LiteOn SOHD-16P9 (link)
nu kom ik op een bedrag uit van 1175 euro.. dit is iets aan de hoge kant en er moet minimaal 100 euro af, het liefst rond de 200..
de vraag is nu, waar bespaar ik op?
ik wil zowieso een moederboard met PCIe en met SLI (= dat je 2 video kaarten erin zou kunnen doen als ik het goed heb toch?)
videokaart wil ik nog wel een beetje redelijk houden maar hier kan ik er toch nog altijd een van bijzetten dan dus kan ook wel iets minder.
iemand suggesties?
ook zouden een paar sites van verkopers handig zijn aangezien ik niet weet waar je nou echt goedkoop een pc kan samenstellen..
alvast bedankt!
ik heb gewoon wat dingen gekozen bij de pcbuilder van alternate om een indicatie te krijgen van wat ik nodig heb:
Processor AMD Athlon 64 4000+ (2,4 GHz) (link)
Moederbord MSI K8N SLI Platinum (link)
Geheugen Kingston DIMM 512 MB (x2) (link)
Behuizing Thermaltake Soprano (link)
Voeding CoolerMaster eXtreme Power (link)
Grafische kaart ATI X800XT ViVo (link)
Harddisk (S-ATA) Maxtor DiamondMax Plus 9 (link)
DVD-ROM LiteOn SOHD-16P9 (link)
nu kom ik op een bedrag uit van 1175 euro.. dit is iets aan de hoge kant en er moet minimaal 100 euro af, het liefst rond de 200..
de vraag is nu, waar bespaar ik op?
ik wil zowieso een moederboard met PCIe en met SLI (= dat je 2 video kaarten erin zou kunnen doen als ik het goed heb toch?)
videokaart wil ik nog wel een beetje redelijk houden maar hier kan ik er toch nog altijd een van bijzetten dan dus kan ook wel iets minder.
iemand suggesties?
ook zouden een paar sites van verkopers handig zijn aangezien ik niet weet waar je nou echt goedkoop een pc kan samenstellen..
alvast bedankt!