Toon posts:

Vraagje over socket 7

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zijn er ook P3 procersoren voor een socket 7??
Ik heb namelijk een Compaq moederbordt met socket 7.
En zoja waar zou ik dat kunnen krijgen, of raden jullie mij iets anders aan??
Met vriendelijke groet,

Jurri

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

nee die zijn er niet.
socket7 is een heel andere architectuur dan socket370...
daarnaast zijn er geen socket7 chipsets met P3 support.

[ Voor 74% gewijzigd door McKaamos op 31-08-2005 02:38 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wis niet dat er nog iemand wkkr was ;), dat was snel, jmmr, ik heb nog verschilende moederborden liggen, ik pak ze er zo ff bij, ff kijke dat daar wel een goede socket tusse zit.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zoeken op de BalusC server naar Socket 7 Intel CPU's
Zoeken op de BalusC server naar Socket 7 AMD CPU's

Bovendien bestaan Pentium III's alleen in Slot1 of Socket370 (FCPGA/FCPGA2) uitvoering.

Dit is extreem basic knowledge en bovendien in no-time te vinden met Google.
Hoort in mijn ogen niet thuis in PMG, of überhaupt op GoT :)

[ Voor 87% gewijzigd door Rone op 31-08-2005 02:44 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja dan ben je beperkt tot Pentium 1 t/m 233mhz of K6. Als je mazzel hebt en lage voltages en hoge fsb kunt instellen zou je misschien een k6-2/3 450 of 550 kunnen draaien. Voor meer details moet je maar even searchen op got.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toevalig 3 moederborden liggen met socket PGA 370

Op moment zit ik op de compaq met socket 7, het is een P2

Verdere info, van de compaq socket 7 moederbord;

AMD-K6 3d Procersor
450 MHZ
248 MB Ram geheugen

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 02:52 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 02:48:
Ik heb toevalig 3 moederborden liggen met socket PGA 370

Op moment zit ik op de compaq met socket 7, het is een P2

Verdere info, van de compaq socket 7 moederbord;

AMD-K6 3d Procersor
450 MHZ
248 MB Ram geheugen
dat kan niet, want P2 is Slot1
als het een intel is, is het maximaal een Pentium 233 MMX op een socket7, anders is het een Slot1 met een Pentium2 cartridge processor

en je mobo is geen socket7 maar supersocket7
en een K6 is geen P2, dus noem het beestje a.u.b. bij zijn naam ;)

[ Voor 43% gewijzigd door McKaamos op 31-08-2005 02:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er staat toch echt een een 7, of ik ben skeel :P, ik zal nog eens kijke zow.
Volgens iemand van MSN was dit gelijk aan een p2, sorryw :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 02:55 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 02:53:
Er staat toch echt een een 7, of ik ben skeel :P, ik zal nog eens kijke zow.
Volgens iemand van MSN was dit gelijk aan een p2, sorryw :)
een P2 is niet een AMD K6... de performance is misschien vergelijkbaar, maar het is niet zo dat ze uitwisselbaar zijn ofzo... dus in hardwarematige zin zijn ze niet vergelijkbaar.

[ Voor 46% gewijzigd door McKaamos op 31-08-2005 02:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, is van amd geen procersor die erop past, en die gelijk aan een P3 is??

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 02:57:
Thnx, is van amd geen procersor die erop past, en die gelijk aan een P3 is??
het hoogste wat er is, is een K6-3+ op 550Mhz...
P3's zijn er ook in 550Mhz, maar ook sneller (tot 1.3Ghz). de performance is wel zo ongeveer gelijk geloof ik. (bij gelijk aantal Mhz)
maar waarom zou je er nog een snellere op willen zetten? 450 of 550Mhz merk je echt niet hoor...

editje:
daarnaast is er sowieso heel erg moeilijk te komen aan een K6-3+... zijn er niet echt veel van gemaakt...
lekker laten voor wat het is joh... tis snel zat zo..

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 31-08-2005 03:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb een hardeschrijf gekocht van 120 gig, en als ik die aansluit verekt de computer om door te gaan naar de setup, en ik denk dat het een ongeschrikte pentium/moederbordt is....

Of heb ik zoon speciaale ide kabel nodig?? (80 poortig ofzo)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 03:02 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:01:
Nou ik heb een hardeschrijf gekocht van 120 gig, en als ik die aansluit verekt de computer om door te gaan naar de setup, en ik denk dat het een ongeschrikte pentium/moederbordt is....
de processor heeft daar niets mee te maken.
de setup in een compaq machine bereik je door op F10 te drukken wanneer rechts bovenin een wit blokje knippert.
bij de wat oudere compaq machines had je vaak nog een bios tool die op de eerste 8MB van de harddisk staat... die roep je dus op met F10.
staat die "bios tool" er niet meer op, dan kanje dus niets veranderen.

de bios tool is te krijgen via de site van HP/Compaq. gewoon ff de naam + type nummer inkloppen in de search op de site. (bijvoorbeeld Presario 4122 of Prolinea 590).
dan kom je vanzelf wel terecht bij de software packages.
daar download je de bios tool installer, die het zwikkie op floppy zet, waarmee je dan weer kan opstarten om bios informatie te veranderen.
daar zit meteen ook een optie in om de inhoud van de floppys naar de harddisk te kopieren.
dit systeem is niet van toepassing op alle compaqs, maar vooral op de oudere modellen. het kan goed dat jouw machine daar toevallig onder valt.

is er geen bios tool, dan kan je gewoon met F10 in de bios komen (dan staat de boel gewoon in een ROM, zoals bij andere computers)
ik denk dat je sowieso maar 8GB of 32GB van de schijf zal zien. dat was een limitatie van computers van die generatie.
die limiet kan je omzeilen doormiddel van Dynamic Drive Overlay software, zoals die van Ontrack.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat je uit zwolle kwam, ik kom nog regelmatig in Dedemsvaart, en dan kom ik ook langs zwolle, heb jij geen leuk P3 moederbordje met proccersor liggen??
Tegen een vergoeding??

Ik zal zo eens koeke loeren naar de moederbordt, mischien vind ik het type nr.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 03:10 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:08:
Ik zag dat je uit zwolle kwam, ik kom nog regelmatig in Dedemsvaart, en dan kom ik ook langs zwolle, heb jij geen leuk P3 moederbordje met proccersor liggen??
Tegen een vergoeding??

Ik zal zo eens koeke loeren naar de moederbordt, mischien vind ik het type nr.
nee sorry

trouwens, ik denk niet dat je een normaal P3 mobo in die kast gaat krijgen...
de systemen van die generatie waren allemaal een proprietary design van compaq zelf, en totaal anders dan AT en ATX vormgeving zoals we die nu kennen.

je kan trouwens wel met zagen enzo aan de slag, maar dan is het meteen een casemod, omdat je de hele kast compleet zal moeten verbouwen :+

edit: kijk eens op de voorkant van de kast. daar staat de serienaam en typenummer op.

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 31-08-2005 03:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die kast heb ik alang niet meer, ik heb alleen de moederbordt nog, en die heb ik in een kast van linkworld gedaan (313H)

Afbeeldingslocatie: http://www.linkworld8.com/case/image/313HChassisandpanel.jpg

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:16:
Die kast heb ik alang niet meer, ik heb alleen de moederbordt nog, en die heb ik in een kast van linkworld gedaan (313H)

[afbeelding]
tja dat word dan lastig... op de kast staat om welk type het gaat... dat vind je niet terug op het moederbord...

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn bepaalde progamma's te downloaden, daar zit ik nu naar te kijken, anders trek ik die kast nog wel uit de kast, ik heb wel zoon id waar die licht :D

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:19:
Er zijn bepaalde progamma's te downloaden, daar zit ik nu naar te kijken, anders trek ik die kast nog wel uit de kast, ik heb wel zoon id waar die licht :D
stop het beestje dan gewoon lekker terug in zijn eigen vertrouwde huisje joh ;) compaq kasten van die tijd zijn sowieso niet lelijk, en best wel lekker compact :)

en wat voor programma's doel je op? die software van compaq? je moet wel precies de goeie hebben... (iig degene die past bij de serie van jouw machine)
als je denkt aan diagnose software dan heb je daar weinig aan... je machine start toch niet?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:34

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:01:
Moederbordt met dt, dat moet wel een heel speciaal moederbord zijn :P. Ik gok dat het probleem niets met je CPU te maken heeft, maar dat je BIOS niet overweg kan met een harddisk van deze grootte. Daar kun je op GoT genoeg informatie over vinden. :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

tomatoman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:25:
[...]
Moederbordt met dt, dat moet wel een heel speciaal moederbord zijn :P. Ik gok dat het probleem niets met je CPU te maken heeft, maar dat je BIOS niet overweg kan met een harddisk van deze grootte. Daar kun je op GoT genoeg informatie over vinden. :)
mijn gok is dat je helemaal niet de bios configuratie in kan omdat de configuratiesoftware op de harddisk hoort te staan, en aangezien de nieuwe leeg is, kan dat dus niet gevonden worden en blijftie hangen als je de bios probeert te bereiken....

editje: compaq computers van voor 2000 zijn gewoon een verhaal appart... er zijn gewoon veel dingen aan die machines die anders zijn als je doorsnee AT/ATX boardje van een willekeurige fabrikant.
(trust me, i know... heb jaren met die dingen gewerkt. eigenaar geweest van een stuk of 10 verschillende... en er staan er nogsteeds 2 hier in huis)

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 31-08-2005 03:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik zit nu op "die" computer :P, hij runt nu op een amd-k6, en ik heb Fresh Diagnose en werkt goed, het is een Compaq 2A5IMG09 moederbordt, uit 1999 met een socket 7, er staat van alles, er staat zelfs dat hij uit een minitower komt :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:29:
Thnx, ik zit nu op "die" computer :P, hij runt nu op een amd-k6, en ik heb Fresh Diagnose en werkt goed, het is een Compaq 2A5IMG09 moederbordt, uit 1999 met een socket 7, er staat van alles, er staat zelfs dat hij uit een minitower komt :P
jah maar het machinemodel weet je nogsteeds niet, want dat staat alleen op de kast....
en dat model moet je weten om op de site iets te kunnen vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 31-08-2005 03:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga zoeken, als ik hem heb dan edit ik het bericht

En het was een......................... Compaq 5441

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 03:35 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:33:
oke ik ga zoeken, als ik hem heb dan edit ik het bericht

En het was een......................... Compaq 5441
uhm er mist nog wat aan...
Compaq ... 5441
(waar op de puntjes nog een naam staat... bijvoorbeeld Presario of Prolinea)

edit:
naja ik neem maar aan dat het een Presario is (heb iig wel eerder een Presario 5441 gezien met een K6 proc @ 450Mhz, dus dat is aannemelijk)

Win98 spul: http://h10025.www1.hp.com...3344&lang=en&cc=us&os=20#

Win2K/XP:
http://h10025.www1.hp.com...3344&lang=en&cc=us&os=181

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 31-08-2005 03:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Presario

THNX je bent een schat.... kist :P

Nog 1 vraagje, op het moment zit ik op mijn moeders hd, ik zou voor haar deze weer fixen en xp op zette, deze zet ik dus weer terug in haar pc, kan dat wel....?? Want hij draait nu onder een Compaq en gaat dan naar een Dell Pc

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 03:42:
Presario

THNX je bent een schat.... kist :P

Nog 1 vraagje, op het moment zit ik op mijn moeders hd, ik zou voor haar deze weer fixen en xp op zette, deze zet ik dus weer terug in haar pc, kan dat wel....?? Want hij draait nu onder een Compaq en gaat dan naar een Dell Pc
nee, je kan niet zomaar een Windows install van de ene naar de andere PC verhuizen....
en XP op die Presario? met zo weinig RAM? is niet aan te raden... pak dan lekker Win2K. zelfde engine, geen zware shell (want dat is wat WinXP zo zwaar maakt)

edit: en nu ga ik toch maar eens pitten...
we kletsen morgen (naja, vandaag) wel weer verder

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 31-08-2005 03:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dit op 1 of andere manier nog op lossen (ik bedoel van de compaq naar de dell).
Xp stond op die compaq al voordat ik hem kocht, en heb er geen last van, en ik ken geen win2k, sorry zit nog maar een klein tijdtje in de comp wereld :)

Ik ga ook pitten, im tired :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 03:47 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

r00n schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 02:40:
Zoeken op de BalusC server naar Socket 7 Intel CPU's
Zoeken op de BalusC server naar Socket 7 AMD CPU's

Bovendien bestaan Pentium III's alleen in Slot1 of Socket370 (FCPGA/FCPGA2) uitvoering.

Dit is extreem basic knowledge en bovendien in no-time te vinden met Google.
Hoort in mijn ogen niet thuis in PMG, of überhaupt op GoT :)
Hier ben ik het wel mee eens (al is "extreem basic" wel vrij hard uitgedrukt :P). Dit kon je simpelweg zelf vinden, zie dus de website van BalusC.

De rest van je vragen die ik zo zie, over een harddisk, zijn ook in de stickies hier te vinden van Opslagmedia & I/O Controllers. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got, probeer eerst zelf iets uit te zoeken!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.