Toon posts:

DVD speler voor aan de muur

Pagina: 1
Acties:
  • 1.640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[info]
Ik ben dus opzoek naar een DVD speler die ik aan de muur kan ophangen, dus gewoon naast mijn LCD TV die ook aan de muur hangt.

Het idee is simpel gewoon geen kast voor mijn TV en audio apparatuur ofzo maar lekker alles aan de muur, voor een LCD TV is dit geen probleem een beugel en je bent klaar. Probeer maar eens een DVD speler te vinden die je net als je LCD TV lekker ernaast kunt hangen ...... pffff

[het probleem]

Het zit namelijk zo dat er gewoon geen plaats is voor een meubel en als dat zo was dan zou die te laag zijn want het is bedoeld voor in de slaapkamer waar je lekker TV/DVD kunt kijken zonder nekpijn. Het moet dus hoog komen te hangen (± 1.80 meter) en is een meubel gewoon geen optie, een TV-beugel met DVD houder kan maar daarvoor koop ik geen LCD TV.

De muurkant is zo goed als leeg en aan de linkerkant heeft mijn vriendin een beautytafel staan en in het midden is de TV opgehangen dat is alles. Als je het van voren zou bekijken dan krijg je dit :

X = beautytafel

Afbeeldingslocatie: http://www.aleem.cistron.nl/GoT/DVD/voorkant.jpg

en vanaf de zijkant (plaatjes gemaakt met paint, lekker pro he :)):

Afbeeldingslocatie: http://www.aleem.cistron.nl/GoT/DVD/zijkant.jpg

[de opties die ik zelf heb bedacht]

Een mogelijkheid is/was om een normale DVD speler te kopen en die op de beautykast te zetten, dit werd door mijn vriendin nou niet erg als een optie gezien (zacht uitgedrukt) ook zou ik minimaal een scart of videokabel van 4 meter moeten hebben (geen idee of het ten goede komt van het beeldkwaliteit).
Nadat mijn vriendin was gekalmeerd heb ik haar aangeboden om het dan in een la te verstoppen, natuurlijk kreeg ik ook hier weerstand tegen en tevens weet ik dan niet of dit ten goede komt voor het afstandsbedienings signaal. Ook zou ik de kast moeten verbouwen om de kabels er doorheen te krijgen.

Het enige optie die dus voor ons nog overblijft is een DVD speler naast de TV aan de muur. Punt is alleen dat zoŽn DVD speler (bijna) nergens te krijgen is.
Een idee was/is om een bestaande DVD speler op te hangen maar dan zit je weer dat de DVD schijfjes naar beneden zullen vallen (als de lade naar beneden open gaat) of erger nog in de DVD speler (als de lade naar boven open gaat).
Bij sommige DVD speler voor op de PC heb je soms van die haakjes (meestal van plastic) waardoor je de speler ook te gebruiken is voor op de zijkant en dus ervoor zorgt dat de DVD er niet uitvalt. Deze dingen ben ik nog niet tegen gekomen bij huiskamer DVD spelers (zou wel een oplossing kunnen zijn)

[wat heb ik zelf gevonden als oplossing]

Met wat zoekopdrachten op google kwam ik uit op deze speler en deze (laaste is alleen een beetje erg prijzig), opzich best wel ok maar ook weer niet helemaal wat ik wou. Ook weet ik niet of het een redelijke merk is, ik kan de website van de makers niet vinden wat nou niet echt een goede indruk geeft dit i.v.m. de afmeting (staat niet echt vermeld).

Een normale DVD speler kopen en zo ophangen dat de lade naar boven open gaat, ik moet dan in de lade die haakjes gaan maken (indien afwezig natuurlijk). Punt is alleen dat de garantie vervalt en ik niet zeker ben of de speler dan wel de reageert op de afstandsbediening, gezien het dan geen rechte signalen meer kan ontvangen.

[wat ik graag zou willen weten]

- Ziet iemand een ander mogelijkheid voor het plaatsen van een normale DVD speler in de kamer

- Sigmatek DVD spelers is dat wat ......

- Weet iemand een andere DVD speler die je aan de muur kunt hangen ...........

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 01:57 . Reden: typoŽs en een toevoeging ]

Verwijderd

Misschien een stom idee, en totaal niet wat je wilt. Maar ooit gedacht om een PlayStation2 te nemen daarvoor ? DVD's zijn geen probleem voor die dingen :).

Ik weet niet hoe je deze op zou moeten hangen maar ze werken verticaal, en de schijfjes vallen er niet uit of iets dergelijks :) (de dvd lade zit op de zijkant). Ze zijn ook niet zo prijzig meer, ze zijn erg klein (de nieuwe ps2 dan), stil, en al dan niet met een remote, misschien toch een overweging waard?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 02:25 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
die eerste dvd speler die je geeft, die kan zelfs MPEG-4 afspelen (ook mooi meegenomen). Er zit een Mediatek chipset in, en dat is voorzover ik weet niet zo'n slechte chip (mijn DVX-6600 heeft er ook eentje en die staat in Top5 van de meer dan 100 MPEG-4 DVD spelers..)

Gallery V&A

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-12 15:41
Als je naar een willekeurige grote electronica winkel loopt, hebben ze ook van die mini-dvd-spelers voor in de auto en op de camping enzo. Deze kan je meestel ook ophangen, en doen het meestal ook prima als de verticaal staan.

Verwijderd

ooit al eens gekeken daar dit?
http://www.jvc.fr/site/fr/images/th-v70r-jfr.jpg
erg leuk setje van jvc.

nog een linkje
http://www.kieskeurig.be/...AD0D1C1256B9600547384.htm

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 12:09 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik weet dat (nextbase?) voor in de auto een platte bovenlader maakt die in elke stand speelt. (dus ook rechtop tegen de muur) Heb je alleen nog een 12 volt voeding nodig.

Wise enough to play the fool

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12 17:10

YellowCube

Wait...what?

wellicht ook eens kijken bij Bang&Olufsen?
die lijken mij ook wel de aangewezen kandidaten zoiets te produceren.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens langs de B&O dealer in Zoetermeer langs,weet van vroeger nog dat B&O CD spelers had die je aan de muur kon hangen.
En die JVC is meer een DVD speler met een beugel waarbij je die beugel aan de muur vast maakt maar is mij iets te veel geld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 15:14 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12 17:10

YellowCube

Wait...what?

als het je om geld te doen is denk ik toch dat B&O je niet veel goeds zal brengen...
toch is dit:B&O wel erg smakelijk

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 31-08-2005 15:18 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Of misschien is zo'n portable dvd speler wel een optie? Die zijn dermate klein dat je ze in principe overal kan neer plempen :)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:33
vind het meer kitsch al hoewel dat misschien wordt versterkt door die spiegel lijsten... ;)

kan je de dvd speler niet op een plankje achter de tv maken? of gewoon eronder? Volgens mij bestaat er wel van die beugels waaronder je ook een video of dvdspeler kwijt kan. Wij hadden ze iig op school.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 09:33
ik zou zonder meer de Sigmatek kopen. Zeker wanneer je TV een HDMI ingang heeft lijkt de Sigmatek de ideale oplossing voor jou. Je kunt hem dan digitaal via een enkel HDMI kabeltje aansluiten.
HDMI kan bij goedkopere spelers een voordeel zijn omdat er vaak bezuigd wordt op D/A convertors die voor HDMI niet gebruikt worden.
Ik kan ook geen ervaringen vinden met deze speler maar die hoop ik dan binnenkort (alhoewel pixmania :X ) hier van jou te horen. Volgens een Sigmatek site zou je een van de eersten kunnen zijn. DAn wel een van de velen die lang moet wachten bij Pixmania >:)

Vraag voor je bestelt eerst de levertijd (8>

[ Voor 27% gewijzigd door BartNL op 31-08-2005 15:32 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

http://gigagood.com/N_fra...gagood.com/N_art_120.html

voor 70 euro wel een poging waard imho :)

Wise enough to play the fool

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:00
Kan je de DVD-speler niet gewoon op een plankje zetten wat je aan de muur vast maakt? Dat kan iedere sul, ik heb het voor mijn wekker en airco-ab en bril, dat kan vast wel een simpel DVD-spelertje hebben. En goede kwaliteit zal ook wel je (mogelijke) versterker houden.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

coptician schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:52:
Kan je de DVD-speler niet gewoon op een plankje zetten wat je aan de muur vast maakt? Dat kan iedere sul, ik heb het voor mijn wekker en airco-ab en bril, dat kan vast wel een simpel DVD-spelertje hebben. En goede kwaliteit zal ook wel je (mogelijke) versterker houden.
Hij wil 'm gewoon mooi aan de muur hangen en dus geen plankjes gebruiken.

Je tv hangt zeker plat tegen de muur aan? Als je daar nou wat ruimte tussen zou hebben (cm of 4 ofzo) dan zou je daartussen idd 'n portable dvd-spelertje kunnen plaatsen. Moet je er wel voor zorgen dattie 'm net als 'n cd-speler opent. Dus dat er 'n lade uit komt schuiven, waar je dan de dvd in kunt doen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:00
CLB schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:50:
[...]

Hij wil 'm gewoon mooi aan de muur hangen en dus geen plankjes gebruiken.

Je tv hangt zeker plat tegen de muur aan? Als je daar nou wat ruimte tussen zou hebben (cm of 4 ofzo) dan zou je daartussen idd 'n portable dvd-spelertje kunnen plaatsen. Moet je er wel voor zorgen dattie 'm net als 'n cd-speler opent. Dus dat er 'n lade uit komt schuiven, waar je dan de dvd in kunt doen?
Tsja, ik zou me niet zo druk maken om een plankje als ik, om een evengoed effect te hebben, meer uit moet geven dan die $%$%$ LCD die er naast hangt...Sterker nog, ik vind een stel plankjes onder elkaar denk ik nog mooier ook, stijlvoller als je mooi afgeronde plankjes neemt. 30 euro max bij de gamma, praxis, etcetera. Vooral mooi met zwarte componenten...

Nou ja, blijven jullie maar lekker bezig...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Topicstarter
Huidige status is dat ik toch voor de Sigmatek heb gekozen en dat deze 9 sept leverbaar zou zijn, toen is het verschoven naar 12 sept en vandaag kreeg ik een mailtje binnen dat het 15 sept is gworden.
In iedergeval nog geen bevindingen en ook geen DVD speler :( maar aan de andere kant ben ik blij dat ik voor rembours heb gekozen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:29:
Huidige status is dat ik toch voor de Sigmatek heb gekozen en dat deze 9 sept leverbaar zou zijn, toen is het verschoven naar 12 sept en vandaag kreeg ik een mailtje binnen dat het 15 sept is gworden.
In iedergeval nog geen bevindingen en ook geen DVD speler :( maar aan de andere kant ben ik blij dat ik voor rembours heb gekozen :)
Echt alie laat me je bevindingen weten wan die beeldchip die er in zit heeft al hele goeie recenties gekregen en staat bekend om zijn gewoon goeie en nette beeld opbouw!
Pagina: 1