Toon posts:

Barebone als Mp3 speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij even inlichten over MSI en/of Asus Barebone.

Ik zou willen weten of je met een MSI / Asus Barebone Mp3 zou kunnen afspelen (soort van hifi stereo speler) zonder de computer echt te hoeven gebuiken dan bedoel ik zonder een OS te hoeven starten (misschien zonder toetsenbord en muis)?

Ook zou ik willen weten of dit ook mogelijk is met een externe harde schijf die je op de barebone aansluit?

Bedankt alvast

Verwijderd

Een barebone == pc dus je moet sowieso een OS opstarten. Wat je zou kunnen gebruiken is Hybernating van Windows.

Verder, een barebone blijft een PC, dus een OS is noodzaklijk (probeer maar eens via het BIOS een MP3 af te spelen :P )

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 23:28
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:42:
Een barebone == pc dus je moet sowieso een OS opstarten. Wat je zou kunnen gebruiken is Hybernating van Windows.

Verder, een barebone blijft een PC, dus een OS is noodzaklijk (probeer maar eens via het BIOS een MP3 af te spelen :P )
lol, je zou je eigen bios ervoor kunnen schrijven. Wel extreem moeilijk, maar praktisch zou het haalbaar moeten zijn. Als je een echte programmeer-prof bent kan je je eigen os maken.

Nee, zet er lekker een linux-dist op, snel opgestart en perfect voor mp3 =)

Verwijderd

Ja, er zullen vast speciale mp3-server distro's zijn die snel opstarten. Wil je meteen gek doen, kan je ook MythTV installeren. Da's een soort Media Center, maar dan open en free (in beide betekenissen).

Kijk eens naar bijvoorbeeld www.distrowatch.org voor verschillende linux distributies.

Edit: Dit klinkt veelbelovend...
KnoppMyth is an attempt to make the installation of GNU/Linux and MythTV as trivial as possible. It includes everything needed to get your set-top box up and running in as little time as possible. KnoppMyth is based on Knoppix. It is targeted at anyone looking for a set-top box solution.
http://distrowatch.com/table.php?distribution=knoppmyth

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 01:11 ]

Verwijderd

Bij de MSI barebone kun je radio/cd/mp3 cd luisteren zonder dat de pc echt aanstaat. Hiermee bedoel ik dat het net lijkt als of je een standalone hifi systeem bedient, dus geen os gewoon rechtstreeks vanuit de firmware/bios. Een afstandsbediening is bij de barebone inbegrepen. Bij de site van MSI kun je manuals downloaden en daar staat gewoon alles in.

Ik had vroeger een toshiba laptop die ook muziek cd's kan afspelen zonder dat de laptop echt aan staat. 8) dat was jaren geleden best cool.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 01:16:
Bij de MSI barebone kun je radio/cd/mp3 cd luisteren zonder dat de pc echt aanstaat. Hiermee bedoel ik dat het net lijkt als of je een standalone hifi systeem bedient, dus geen os gewoon rechtstreeks vanuit de firmware/bios. Een afstandsbediening is bij de barebone inbegrepen. Bij de site van MSI kun je manuals downloaden en daar staat gewoon alles in.

Ik had vroeger een toshiba laptop die ook muziek cd's kan afspelen zonder dat de laptop echt aan staat. 8) dat was jaren geleden best cool.
Hey jij hebt het nu dus over een mp3 cd... en niet de muziek die op de harde schijf staat in de computer of een externe harde schijf !?

En het is juist bedoeld om mp3 harde schijven af te kunnen spelen (ofja de muziek dan die op deze hardeschijf staat)
Er komt sowieso OS Windows XP op en er wordt een toetsenbord op aangesloten.
Alleen wil ik zekerheid dat het mogelijk zou kunnen zijn om dit te kunnen doen.

Thanx

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 15:26
Ik heb een EpoX MiniME met musicOn functie. Als je de pc instelt dat ie bij opstarten niet checkt voor toetsenbord en monitor, dan kan ie in het MiniME os starten, en dat kan mp3's lezen vanuit je harde schijf of usb (harde schijf of stick, hij buffert muziek in je ram, dus als ie je schijf gebufferd heeft, kun je de schijf er gewoon uitrukken, tot je ram leeg is) maar daar hoef je dus geen xp bij op te starten. De pc gaat wél aan, want het gebruikt dus wel de processor en ram.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Jah oke... maar wij gaan windows xp gebruiken als OS, en hebben gekozen voor een MSI MegaPc...
Ik weet dat het mogelijk is om de pc aan te zetten zonder dat hij ook echt opstart... maar kun je dan ook muziek van je hdd beluisteren als deze staat aangesloten zowel intern als extern?

Thanx

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 12:21
asus heeft toch een barebone die dat doet? met touchscreen voorop ... splundit s111 ofzow??? hiermee kan je dan ook tv / dvd etc. kijken zonder op te starten.
wel ff checkenof dat echt zo is

Asus S-presso, S1-P111 dus
linkje naar alternate

[ Voor 27% gewijzigd door Rusky op 31-08-2005 15:52 ]

mijn pc

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij mij thuis gaat de pc in de woonkamer altijd op standby. Dan is ie in 4 seconden aan, kun je meteen mp3tjes spelen (zeker als winamp alvast geladen was). En als je uitgeluisterd ben druk je op de knop en schiet ie weer op standby :) Vrijwel net zo snel aan en uit als een gewoon audio component.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Pagina: 1