Pak de soldeerbout maar weer uit de kast...

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 13:10

Thorne

Forrester

Topicstarter
It 's possible to convert an ordinary GeForce Display Card into a professional Quadro Card! At this page we will show, how you, by making a simple modification, can convert your GeForce card so that windows recognizes it as a Quadro card. Except the RAM, the only difference between the cards is the placement of one or maybe two SMD-resistors.

http://www.tweakhardware.com/guide/quadro/

Ben benieuwd of iemand dit al gedaan heeft. In de data-base staat hoe je een Hercules MX kan converten naar een Quadro mbv twee extra weerstandjes die je er zo op kan zetten.

Issewel leuk om te doen toch? Misschien dat iemand meer lef heeft dan ik en kan die een beetje rommelen en knoeien...

Ik bedoel, ik durf wel... ik kan het alleen niet zo goed (solderen bedoel ik dan, hé!!)

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
heb je ooit wel eens gekeken hoe klein die weerstandjes zijn? niet te doen joh!

(als ik het nodig had, en die weerstandjes waren wat groter, dan denk ik dat ik het allang had geprobeerd)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het schijnt dus zo te zijn dat je alleen maar extra weerstandjes erbij hoeft te plaatsen. Zelfs de gaatjes zijn voorgeboord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik las hier pas ook al iets over, maar wat doet een Quadro meer als een Geforce?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op maandag 15 januari 2001 16:46 schreef DeTeraarist het volgende:
Ik las hier pas ook al iets over, maar wat doet een Quadro meer als een Geforce?
een quadro heeft andere drivers zodat ie een stuk sneller is met professionele 3D applicaties (3dsmax, maya, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op maandag 15 januari 2001 16:42 schreef Nikita het volgende:
het schijnt dus zo te zijn dat je alleen maar extra weerstandjes erbij hoeft te plaatsen. Zelfs de gaatjes zijn voorgeboord
"alleen maar" *kuch* *kuch*... die krengen zijn iets van 1*0.25 millimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat voor een type resistors moet ik dan kopen in de electrozaak... naar welke moet ik vragen? ik wil het ook wel eens proberen..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ... kwa games, gaat het dan ook een stukje sneller? of is er niet echt zoveel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilde
  • Laatst online: 16:13
Ik heb m'n GeForce SDR om gebakken naar NVQuadro :7. Werkt perfect, maar is in games niet echt sneller (quake3 iets mooier):?.
Prof. Apps. draaien er wel beter op:):):):):):). Een GeForce SDR bouw je om door 2 SMD-weerstanden te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Bij een hercules MX schijnbaar niet... er moeten twee weerstanden bij. Helaas is die data-base een beetje down dus is het allemaal een beetje moeilijker uitleggen.

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op maandag 15 januari 2001 17:04 schreef tilde het volgende:
Ik heb m'n GeForce SDR om gebakken naar NVQuadro :7. Werkt perfect, maar is in games niet echt sneller (quake3 iets mooier):?.
Prof. Apps. draaien er wel beter op:):):):):):). Een GeForce SDR bouw je om door 2 SMD-weerstanden te verplaatsen.
offtopic:
wat voor een tools gebruik je voor dit soort operaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
jongens niet zo moeilijk doen smd is best wel te solderen. ik heb het al een keer gedaan alleen nog niet bij een videokaart. kwestie van de juiste apparatuur :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilde
  • Laatst online: 16:13
Een lichte soldeerbout(15-30W) :) en dunne soldeertin *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op maandag 15 januari 2001 17:24 schreef tilde het volgende:
Een lichte soldeerbout(15-30W) :) en dunne soldeertin *D
geen vergrootglas, pincet, standaardtje ofzoiets? alleen soldeerbout en tin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus, die vierkante krengen eraf halen, en dan -->die nieuwe stukkies zette??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Ik heb net ff gesoldeerd >:), in idd, new Hardware Detected >:) >:).
Maar nu ff een domme vraag; welke drivers moek installeren?? Ik heb (had) een Asus V6600 DeLuxe :)

edit:

de Detonator 3

[edit2]
Maar nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markstockmann/Pics/ddr.jpg
Ik dacht dat ik een Quadro zou krijgen:?
En ik heb toch echt een Duron :?
[/edit2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet je ook de bios van de qaotro hebben anders lukt het niet
movh er spel fouten zijn jammer dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het domme is, dit wordt zelfs erkent door Nvidia in een interview: http://www.rorupc.nl/reviews/nvidia/
RoRuPC:
Is it true Geforce/Geforce 2 can be rebuild to Geforce quardro/Geforce 2 quardro?

Nvidia:
Yes however this requires much modifications to the board which will obviously void your warranty with your video card manufacturer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op maandag 15 januari 2001 23:07 schreef Ruben_Pruim het volgende:
Het domme is, dit wordt zelfs erkent door Nvidia in een interview: http://www.rorupc.nl/reviews/nvidia/
[..]
het zou ook wel erg schijnheilig zijn als ze het zouden ontkennen toch?

Nvidia kan (kon) twee dingen doen:

- schuilhouden, maar heel internet weet het, en als Nvidia het ontkent, zal door elke site worden geschreeuwd dat ze liegen.

- gewoon toegeven, en het enige wat er gebeurd is dat er een tweakertje is die het vreemd vind dat ze het toegeven...

lijkt me logisch... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 15 januari 2001 16:42 schreef Nikita het volgende:
gaatjes????????? Weet je wel waar je het over hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ik hoef alleen maar 2 weerstandjes erop te bakken, en er geen afhalen... toch??? :?

wie heeft het nu al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je ze verplaatsen. (in geval van een MX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus het werkt met de creative annihilator 256 pro DDR geforce ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moet dat dan met zo'n geforce annihilator pro 256 32mb ddr...
heeft iemand het al op deze kaart geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, maar waar krijg ik van die videokaart biossen... voor mijn annihilator pro ddr kaartje?

what's the url...:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 00:14 schreef oO0SmOkE0Oo het volgende:
dus ik hoef alleen maar 2 weerstandjes erop te bakken, en er geen afhalen... toch??? :?

wie heeft het nu al geprobeert?
Ik heb het dus al geprobeert. En je moet 2 SMD`tjes lossolderen. En deze verplaatsen en weer vastsolderen. Ik heb het een beetje verknoeit, want mijn Asus V6600 wordt herkend als een DDR, maar ik soldeer vanmiddag ff opnieuw en dan zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er veel fout gaan? want die weerstandjes zijn ontiegelijk klein. Ik heb hier zo'n 100wat soldeerbout die de soldeer tin echt snel laat smelten, en ik heb hier nog zo'n 15wat ofzoiets soldierbout, die de tin op de vgakaart er niet eens vanaf kan smelten, welke moet ik gebruiken.. de 100w of de 15w
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
is er ook een manier om mijn viper2 om te bouwen naar een Gforce 2 ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Kan iemand mij vertellen welke waardens die weerstanden hebben. Kan ik er tenminste een kapot fikken >:)

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Laatst online: 17:02
wat is het nut er in godsnaam van het beeld wordt er dus echt niet beter op alleen er komt een andere naam te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Dat van het tweaken van die kaart is al een tijdje bekend.
Echte Gamers hebben er geen profijt van.
Een Quadro gebruikt een andere manier van berekenen van 3D beelden ,die Geforce rekent eerst in 3D en bouwt het beeld daarna in 2D op (soort conversie ertussen),die Quatro bouwt het beeld ook echt in 3D op ,dit houd in dat de dieptewerking van de Quadro beter is dan die van de Geforce.

Het beste is de Else Geforce om te bouwen.
Dit is ook voor een 1e jaars Elektrotechnieker redelijk te doen.

Ik heb 2 jaar elektro gedaan en ben aardig thuis in de elektronica maar dit karwei is voor mij ook geen peuleschil.
Je kan je kaart er dus binnen enkele seconden mee verkloten.
Zeker met een 100 Watt soldeerbout *D
Gebruik iets tussen de 35 en 50 Watt en soldeertin met harskern.

Mijn advies is : Laat je videokaart voor wat het is ,een echte Quadro is dan misschien wel 2 keer zo duur ,maar die wordt dan ook echt gebruikt voor 3DSmax etc. en (eigenlijk) niet voor spelletjes.

Mocht je er toch aan beginnen :
Gebruik een kleine soldeerpunt ,liefst een soldeerbout met regelbare temperatuur.
Gebruik Soldeertin met harskern ,dit vloeit beter uit.
Gebruik niet te veel tin want het is een gebeun om het er weer af te krijgen.
Een vaste hand is makkelijk en een scherp zicht ook ,een loep is dus geen overbodige luxe.

Verwarm eerst de print goed (3 à 4 seconden)en laat vervolgens de tin er op vloeien.
Als de tin er op zit moet je de weerstandjes alvast voor bevloeien met tin ,dan hecht het uiteindelijk beter en sneller zodat er geen zwarte brandplekken op je kaart komen.
Houd de weerstandjes met een klein tangetje beet en zorg dat de kaart goed stevig bevestigd is op iets (Mini soldeerbank)
Houd de soldeerbout recht (80 graden),zodat er geen andere componenten in aanraking komen met de punt.

Vooralsnog : Veel succes :)

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 07:33 schreef stokkie het volgende:

[..]
Ik heb het dus al geprobeert. En je moet 2 SMD`tjes lossolderen. En deze verplaatsen en weer vastsolderen. Ik heb het een beetje verknoeit, want mijn Asus V6600 wordt herkend als een DDR, maar ik soldeer vanmiddag ff opnieuw en dan zou het wel moeten werken.
Heb je het toevallig al goed aan de praat gekregen?
En merk je er wat van :? Want het klinkt wel aanlokkelijk, maar als je er nu niet zoveel van merkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt allemaal inderdaad te werken, maar dus alleen voor 3d applicaties. Voor games zal je totaal geen verschil zien...

Voor dingen als 3dsmax en cad schijnt er echter wel een aardige verbetering in te zitten. Dus zolang je je daar niet mee bezighoudt zal het vrij zinloos zijn te gaan solderen. Hoewel je dan wel kan opscheppen natuurlijk ;)

Greetz,

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
geen verschil in games?
op die site staat toch echt iets anders...
”What’s the difference between Geforce and Geforce@Quadro based cards?”

Well, at some points you won’t even know which one you’re using, but sometimes you may experience great differences in speeds. Talking about cards that are being used for gaming, there won’t be any major differences. Oh, there is one occurence I can tell you about, and that’s when converting GeForce 2 MX into Quadro 2 MXR. Users, who do so, will experience great changes in velocities of 3D gaming. This is on the basis of changed core speeds, and the achieved speed-changes will only occur when converting into Quadro 2 MXR. In Quake 2 it’s possible to achieve approximately 41% more fps (in high resolutions), than using an unconverted GeForce card. See all the benchmark here.{is javascript dus werkt niet, Jake} (source: OCNyt) There won’t be any remarkable differences when convering other GeForce cards.
maar wat houdt on the basis of changed core speeds in ?
(moet wel heel zijn om een kaart die een memory bottleneck heeft zoveel prestatie verschil te geven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat staat idd op die site...

Maar wat ik heb gehoord van een paar luitjes die het ook werkelijk hebben gedaan is dat het voor games, zo goed als, niets uitmaakt.

Ach, misschien hebben ze het fout gedaan natuurlijk :) Enige manier om er achter te komen is het zelf te proberen, maar ik ga voorlopig toch echt niet solderen op mn kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMD componenten, in dit geval weerstandjes mogen niet te heet worden, een beetje lichte soldeerbout is er al te heet voor, plus je hebt waaschijnlijk speciale tin-soldeer voor nodig, die sneller vloeit!

Amateurs als je het prof. gereedschap niet hebt, niet aanbeginnen.

EN dan nog de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 16:52 schreef DGR het volgende:
Enige manier om er achter te komen is het zelf te proberen, maar ik ga voorlopig toch echt niet solderen op mn kaartje.
vind ik ook, het is gewoon wat link, en wat je ervoor terug krijgt heeft alleen een hoog 'kijk-wat-ik-heb' gehalte (niet dat dat niet leuk is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij is het gelukt, 1 weerstandje verplaatst, nu quadro *D bios wordt nog herkent als geforce DDR, maar in win98 + 2000 en het videobiosflashproggie een quadro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

specs :

Celemine 566@850
Mushkin v1.5 128 MB
MSI 6309 (Via Apollo 133a)
MSI 817 (core/mem = 210/205)
etc....

Ik heb mijn MSI 817 (GF2MX)omgebouwd naar Quadro2 MXR.....(inclusief bios synergy3)

Dit ombouwen gaf mij alleen in OpenGL een verbetering. (ongeveer 22%)

Ik heb Quake3 Arena als OpenGL-benchmark gebruikt.(instellingen maximaal en 32bit op een resolutie van 1024*768)

Ik heb Det_6.67 gebruikt en NVcpl.dll en NVQtwk.dll van Det_7.17 om Coolbits(overklokken) te kunnen gebruiken.

Alleen GF2MX -> Q2MXR geeft veel verbetering in spellen (OpenGL).....

Check out these links :

http://zoiah.m3dzone.com

en

http://www.geocities.com/tnaw_xtennis/

Have fun.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Waar mij het om ging:
Name: Sentry01
Time: Sat Dec 2 02:30:52 2000
Email:
WebSite:
Brand and Product:Hercules prophet II MX
Video Chip:GeForce 2 MX
RAM type:SDR
RAM amount:32MB
1st Resistor Modified (e.g. R121 -> R122):leave 121 mod 122
2nd Resistor Modified (e.g. R123 -> R124):leave 123 mod 124
Comments:
Ok, this is different, leave the 10k resistors alone on the card. Don't move them (121->122, 123->124). Do not touch!

Just get two 2.7k resistors (2k7), and add them to the blank 122 and 123 spots on the card. I had no worries getting them on. No need to remove the sink, just bend the leg on one side of the resistor onto 122 to get around the big vrm, or whatever it is next to the solder points (that big black square). It was piss easy, and I really suck at soldering. :) It's nice and convienient of them to leave blank solder nobs on the card eh? :D

The card WILL still say a hercules prophet II mx on the post screen when you first start the comp, BUT, when you hit windows, QUADRO II MXR BABY!
Heeft iemand dit geprobeerd?

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 3DProphet omgetoverd naar een Quadro. Niet alleen een G2mx geeft veel verbetering hoor, ook dat 'ouwe' SDR Geforcekaartje is weer wat opgepoetst na deze ingreep. Retesnel in allerlei grafisch proggies en spellen. Vooral bij gebruik van OpenGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 17:07 schreef Kokkor Hekkus het volgende:
Ik heb mijn 3DProphet omgetoverd naar een Quadro.
Welke Geforce heb je? SDR versie toevallig? Ik ben benieuwd anders trek ik even mijn soldeerbout uit de kast =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, SDR (staat ook al in m'n vorige posting ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ja...oeps...foutje...ik ga even solderen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, het werkt perfect. Hoefde alleen maar het weerstandje van R102 naar R98 te verplaatsen, en nu is mijn Geforce DDR een Geforce Quadro. :) Geen gezeur met Bios flashen etc. Nu ff kijken of 'ie idd sneller is.. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thorne.....waar het om gaat is dat de bios van je grafische kaart aan de hand van ID-pins kan bepalen wat voor een chip erop zit.

Wat je eigenlijk doet is het voltage veranderen aan pin 18 en 19 van je bios chip (bij GF2MX). Als je de weerstandjes VERPLAATST dan staat er netjes 3,3 volt op 18 en 19 (0 volt voor GF2MX).

Echter als je weerstandjes ERBIJ plaatst dan krijg je het zogenaamde "pull-up" effect. Wat resulteert in 2,6 volt op pin 18 en 19.

Dit kan genoeg zijn......maar ik denk dat weerstandjes verplaatsen beter is. Bovendien is de normale weerstand 10K ohm op pin 18 en 19......je begrijpt dat de stroom die loopt met een weerstand van 2K7 (2700 ohm) veel hoger is......Dit hoeft geen probleem te zijn als de bios dat aan kan , maar toch......

METEN IS WETEN..... ;)

P.S. Ik had pas echt veel verbetering NADAT ik mijn bios geflasht had met de aangepaste Quadr2 MXR bios (Synergy3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gesoldeerd :

Guillemot 256 SDR gemod naar een Quadro. Werkt! Yipie! *D
Is het verstandig om hem nu te flashen met een Quadro bios (als die er is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die is er (cracked Gloria 2 bios)....die kan je downloaden op de website van :

http://zoiah.m3dzone.com

Maar op het moment is zijn server down.

Zorg dat je weet wat je doet !!!!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een MSI starforce 816
Geforce 2 MX dus hoe bouw ik die om naar een quadro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ik heb dus net mijn 7100T gemodificeerd door r121 en r123 te verplaatsen. Ik heb de kaart teruggestoken en inderdaad, hij ziet een quadro.

Nu heb ik dus Win2k opnieuw geinstalleerd en heb ik geen drivers, behalve dan die detonator 6.31. Deze drivers bevatten ALLE kaarten BEHALVE de quadro. Dus heb ik een geforce 2mx gekozen.

Het werkt inderdaad, maar profiteer ik nu nog van de prestatiewinst?

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb vandaag ook even gesoldeerd aan mijn Guillemot Geforce 256 SDR. Nou maar hopen dat hij het nog doet als ik thuis kom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Been there done that!!!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/huricane/quad.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

kan dit ook met die van asus v7700??? (geforce gts2)???

<edit>
laamaar, kan wel, ben beetje blind :)
</edit>

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
kan aan mij liggen hoor, maar is er wel een echte Quadro met TV-out ?
want al die modified hebben TV-out...

FF een vraagje aan de mensen die het hebben gedaan: merk je nou verschil in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 08-05 16:33
ik moet zegge dat ik weinig verschil merkte in het game werk ook onder dos blijf het een normale geforce tot dat je de bios gaat veranderen denk je NIET doen ik heb er een goede geforce1 se@quadro mee verkloot
heb er nu een 11 in hangen en die draait beter dan de quadro deed en deze ga ik echt niet ver solderen meer ook al was het een fluitje van een cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het belangrijkste dat ik merk, is dat het spelen op hoge resoluties een stuk makkelijker gaat. Wil je echt winst behalen is het zinvol de (in mijn geval: 3DProphetSDR-->Quadro) GloriaII cracked bios te flashen, dit heeft echter alleen zin als je Win2000 gebruikt. Voor Win98/Me heeft het weinig tot geen enkel effect op de prestaties t.o.v. de 'oude bios'. De Elsa Drivers laten zich dan niet installeren en zijn bij mijn weten nog niet gecracked. Die voor Win2000 wel *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koel!
Kan dit ook met de Hercules 3D Prophet II MX?
Ik heb nog een 150Watt soldeerbout liggen>:)
Toch maar een andere pakken:) (als het kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz ik heb dus via mijn werk veel ervaring met smd solderen, en ik moet zeggen dat het dus echt niets voorstelt.
Ik heb op het moment geen soldeerbout in huis |:( |:(, maar ik ga Maandag zeker mijn kaartje even onder handen nemen.>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 19 januari 2001 22:00 schreef Zodiac1966 het volgende:
Hmz ik heb dus via mijn werk veel ervaring met smd solderen, en ik moet zeggen dat het dus echt niets voorstelt.
voor jou niet nee...
maar ik ben een 'nooit-solderende-tweaker', en dan kan zo'n klein iets solderen toch erg lastig zijn, ik heb geen zin om me kaart te gaan verkloten omdat ik zo nodig Quadro moet zien staan... (dus er moet wel een goede prestatie winst zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 00:10 schreef Jake het volgende:

[..]
voor jou niet nee...
maar ik ben een 'nooit-solderende-tweaker', en dan kan zo'n klein iets solderen toch erg lastig zijn, ik heb geen zin om me kaart te gaan verkloten omdat ik zo nodig Quadro moet zien staan... (dus er moet wel een goede prestatie winst zijn)
Geloof me het stelr niets voor.

Je zorgt dat je een pincet hebt die je tegen de zijkant van de eventuele los te solderen smd weerstand drukt (gewoon met lichte druk).
soldeerbout ertegen en je zult zien dat ie automatisch los komt.

Bij vast solderen heb je eigenlijk bijna geen tin nodig, wat op de contacten zit volstaat meestal wel.
Je smelt bij een contactje de tin,waarna je hem met een pincet, er weer er gewoon oplegt.
Daarna even zorgen dat hij aan de andere kant dicht vloeit en klaar is kees.

het is echt simpel maar als je je zelf niet vertrouwd oefen je gewoon toch even op een oud sloop kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
hmmm KAN het ook met een Creative Geforce 2 MX (PCI)???????????????????????

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
  • Laatst online: 05-09 11:42
Hoe groot is de kans dat je de weerstandjes verbrand en als het gebeurd werkt je g-force kaart nog? En kan je makelijk een vervangende weerstand kopen in de winkel.
will het ook doen namelijk :)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kans dat je hem verbrand is klein (mits je op een extreem lange en hete manier gaat bakken natuurlijk).
Mocht het onverhoopt toch gebeuren dan kun je in bijna alle goede electronica zaken nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Vinden jullie hier 2 SMD-Resistortjes solderen al lastig ?! ik kan me nog wel herinneren hoe ik mijn athlon eerst overgeclocked heb ! Gewoon solderen die bende.. is niets aan heb ongeveer 20x van die dingen verwisseld.

Tip: het erop krijgen van die weerstandjes is het lastigst, doe het volgende, plaats het weerstandje eerst precies goed, zodat de puntjes boven de soldeereilandjes zitten, en houd het weerstandje dan met je nagel vastgedrukt op de print, vertin dan ff heel snel de uiteinden, en voila ! klaar is kees, gebruik gewoon een goede leesbril om het te kunnen zien, want ze zijn idd. klein.
En een niet te zware soldeerbout.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
iemand al een geforce 2 mx gesoldeert? vertel even, enne, welke bios daarna flasheN? prestatie winst in games? etc...please let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

hey flippos er staat neit voor neits SMD !!! moet je maar bij mij in de werkplaats komen hebben we wel een geisoleerde SMD afdeling met een soldeer appartaat veel netter en veiliger :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ik heb idd mijn asus v7100 omgesoldeerd naar Quadro 2mxr. Werkt lekker en stabiel. Ik merk ook dat het iets sneller werkt in 3d MAX 4, maar in games merk ik er niets van. Kan iemand mij vertellen welke bios ik moet flashen en waar ik die kan vinden?!

bedankt!

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 07-09 15:36
Mijn Creative SDR is ook al een hele tijd Quadro, werkt prima met een silicon graphics bios, maar je hoeft niet perse opnieuw te flashen.

Het maakt niet veel uit qua performance, maar het is wel leuk om Quadro te hebben staan of als je veel CAD doet.
En ik hou wel van een beetje solderen in mijn compu...

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Waar zou ik dan een bios kunnen downloaden?!

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK ,NOU IK KAN JULIE VERTELLEN DAT IK M'N GFDDR GEMODIFISEERT HEB .
AL EEN JAAR GELEDEN ,HEB EEN SODEERBOUT GEPAKT GOED GEKEKEN ,HEB DAARNA EEN PEPERKLIP,EEN DEEL DAARVAN OM DE SOLDEERBOUT GEDRAAIT.
TOEN HET UITIJNDE PLATGEDRUKT,DAARNA WAT PROEF SOLDEERINGEN GEDAAN OP EEN HELE OUDE HD,WAT VERWIJDERT ,VOORZIGTIG GEDAAN .
OJA GEBRUIK WEL EEN LOEP DER BIJ.
HET KAN .HET IS MIJ GELUKT,IK TREK MET MIJN GFDDR 32 MB TOCH NOG 90 FPS LAATSTAAN DAT VAN 60 DAARVOORHEEN.
JE HOET DE SOLDEER STIPFT(HET IJZERTJE VAN JE PEPERKLIP DER OP ,EFFE DER OP HOUDEN ,NIET TE HARD DRUKKEN,JE GEBRUIKT OM HEM ER VAN LOS TE WIPPEN EEN NAALT OF IETS WAT SCHERP IS,JE WIPT HET HEEF EFFE OMHEEG ,MISCHIEN MAAR 1 MM DAN PAK JE DE ANDERE KANT EN DOE HET ZELFDE.
MET HET VERPLAATSEN ,GEBRUIK HEELWIJNIG TIN.
SIEFS HET TIN WAT ER NOG AAN ZIT,EN EFFE DIPPEN TOT I VAST ZIT .
ALS GOED IS MOET HET WERKEN ,BIJ MIJ WEL .
VERWIJDER JE OUDE DRIVERS EN INSTALEER HET OPNIET GEEF AAN DAT JE QUADRO HEB ,OF HIJ PAKT HEM ZELF .STERKTE ER MEE.
VOOR VRAGEN CODE@GELREVISION.NL OF MIJN ICQ IS 9953520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
effe je caps uit next time pleaze,

maareh in dat rijtje kaarten staat geen HERCULES geforce 2mx!!!!!!, mijn vraag, kan die dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of dit ook met een Creative GF2 GTS kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3D Prophet II MX (agp 32mb sdram 5.5 ns)=

1st R29 naar R40 ,en 2de R30 naar R41.
Tussen GPU en bios te vinden :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

En leg die soldeerbout maar weer terug... softwarematig is het ook mogelijk om van je kaart een Quadro te maken, kijk maar eens naar dit topic.

<edit> Van Quadra Quadro gemaakt... </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert
  • Laatst online: 13:01
Op woensdag 21 maart 2001 21:00 schreef funkflex het volgende:
hey flippos er staat neit voor neits SMD !!! moet je maar bij mij in de werkplaats komen hebben we wel een geisoleerde SMD afdeling met een soldeer appartaat veel netter en veiliger :)
Hey dude!

Ken jij mijn Leadtek Winfast Geforce 2 MX DH fixen tot een quadro :)

This message was sent from a galaxy far, far away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert
  • Laatst online: 13:01
Op zaterdag 24 maart 2001 17:26 schreef code2 het volgende:
OK ,NOU IK KAN JULIE VERTELLEN DAT IK M'N GFDDR GEMODIFISEERT HEB .
AL EEN JAAR GELEDEN ,HEB EEN SODEERBOUT GEPAKT GOED GEKEKEN ,HEB DAARNA EEN PEPERKLIP,EEN DEEL DAARVAN OM DE SOLDEERBOUT GEDRAAIT.
TOEN HET UITIJNDE PLATGEDRUKT,DAARNA WAT PROEF SOLDEERINGEN GEDAAN OP EEN HELE OUDE HD,WAT VERWIJDERT ,VOORZIGTIG GEDAAN .
OJA GEBRUIK WEL EEN LOEP DER BIJ.
HET KAN .HET IS MIJ GELUKT,IK TREK MET MIJN GFDDR 32 MB TOCH NOG 90 FPS LAATSTAAN DAT VAN 60 DAARVOORHEEN.
JE HOET DE SOLDEER STIPFT(HET IJZERTJE VAN JE PEPERKLIP DER OP ,EFFE DER OP HOUDEN ,NIET TE HARD DRUKKEN,JE GEBRUIKT OM HEM ER VAN LOS TE WIPPEN EEN NAALT OF IETS WAT SCHERP IS,JE WIPT HET HEEF EFFE OMHEEG ,MISCHIEN MAAR 1 MM DAN PAK JE DE ANDERE KANT EN DOE HET ZELFDE.
MET HET VERPLAATSEN ,GEBRUIK HEELWIJNIG TIN.
SIEFS HET TIN WAT ER NOG AAN ZIT,EN EFFE DIPPEN TOT I VAST ZIT .
ALS GOED IS MOET HET WERKEN ,BIJ MIJ WEL .
VERWIJDER JE OUDE DRIVERS EN INSTALEER HET OPNIET GEEF AAN DAT JE QUADRO HEB ,OF HIJ PAKT HEM ZELF .STERKTE ER MEE.
VOOR VRAGEN CODE@GELREVISION.NL OF MIJN ICQ IS 9953520.
je shift knop blijft hangen :)

This message was sent from a galaxy far, far away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb:

Dell Geforce2MX -> Elsa synergy III quadro MXR gemod.

Gainward Cardexpert GF2GTS 333 -> SGi VR7 gemod.

Allebij no problemo. De Dell heeft nu een koelfan en heatsink op de processor. De Gainward heeft een aangepaste SGi VR7 bios met de core op 230 en het mem op 390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

SoftQuadro, http://www.guru3d.com/rivatuner/softquadro/

Ik ga het vanmiddag eens proberen, leuk detonators modden, hoef ik niet me meccano-fanhouder-costructie uit elkaar te halen om resitors te solderen :)

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

"GeForche is converted into Tsuadro"

Altijd leuk die on-line vertalers... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 00:57 schreef oO0SmOkE0Oo het volgende:
hey, maar waar krijg ik van die videokaart biossen... voor mijn annihilator pro ddr kaartje?

what's the url...:7
http://www.m3dzone.com/files.php?directory=Videocards/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Laatst online: 18:58

frapex

got r00t

Name: Dave Lemmens
Time: Mon Jun 4 12:24:18 2001
Email: dave@dl-mail.dhs.org
WebSite:
Brand and Product:Hercules 3D Prophet II MX (OEM)
Video Chip:GeForce 2 MX
RAM type:SDR
RAM amount:32MB
1st Resistor Modified (e.g. R121 -> R122):R121 -> R122
2nd Resistor Modified (e.g. R123 -> R124):R123 -> R124
Comments:
It works great!
I'm going to benchmark it soon.

Soldering the stuff is real easy! Just try it!
(http://209.54.94.35/ECE9)
dus wie een hercules prophet II wil modden.. here is your chance :P

wat ik me wel afvraag is hoeveel sneller de kaart word onder linux met opengl.. iemand ervaring hiermee?

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 00:34 schreef oO0SmOkE0Oo het volgende:
hoe moet dat dan met zo'n geforce annihilator pro 256 32mb ddr...
heeft iemand het al op deze kaart geprobeert?
Ik weet dat het met een geforce annihilator pro ook kan, ik heb het ergens gelezen, je hebt geen smd weerstandjes nodig, alleen verplaatsen. :9
Pagina: 1