Toon posts:

Ni-Mh -> LiOn = Boem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn batterij van mn 3310 gaat nog 10 seconden mee zonder oplader :') Dus ik heb besloten om maar een nieuwe batterij te kopen. Nu had ik er een op speurders.nl gezien voor 6 euro :+ . Het enige probleem is dat ik nu een 3,6 volt Ni-Mh batterij heb, en die op speurders.nl is een 3,6 volt LiOn batterij. Na wat zoekwerk op internet kwamen de doemscenario's bovendrijven over ontploffende batterijen ed.

Nu is mijn vraag, aangezien ik vrij weinig verstand heb van batterijen, kan een andere samenstelling van batterij in een apparaat, bij gelijke voltages, tot ontploffing of andere schade zorgen ( schade aan telefoon ed. )?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Antwoord op jouw vraag weet ik helaas niet, maar ik weet wel dat in een 3310 een Li-Ion accu kan :+

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb ook een 3310 met een marktplaats batterij, weet niet wat voor eentje dat is, kostte 15 Euro incl verzending. Hij doet het er al een paar maanden prima op.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52
hangt denk ik van de capaciteit af, die van de LiOn accu zal hoger zijn, dus wat dat betreft hoef je niet veel te vrezen van overladen denk ik. Maar toch, ik zou toch maar een standaard nemen. 6 euro is ook wel erg verdacht.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Als het voltage en het amperage gelijk is zou het moeten kunnen. In een race auto kun je ook andere batt's stoppen als het voltage enz maar gelijk is.

Maar ik ben ook geen expert. Maar6 euro is toch niet heel veel geld en die toestellen zijn ook niet duur. Dus persoonlijk durf ik het al aan alleen dan niet in de broekzak als het kan :D

Edit zou wel voor de beste batt's gaan dan heb je minder kans op probs wat de anderen ook al melden.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 31-08-2005 00:04 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
http://www.speurders.nl/speurder.php?id=12174696

Dit is de betreffende advertentie, de betrouwbaarheid van de verkoper is goed en bevestigd door anderen.

Verwijderd

Lijkt me sterk dat de accu zal ontploffen. De ontploffende nokia accu's waren toch nagemaakt en niet orgineel?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus geen originele nokia accu :)

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Die van mij is volledig wit, staat niks op, zat niet in verpakking maar in een wit papiertje. Was ook nieuw.
Vandaar dat ik dus ook niet weet wat het is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

dreeke schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:02:
Ik heb ook een 3310 met een marktplaats batterij, weet niet wat voor eentje dat is, kostte 15 Euro incl verzending. Hij doet het er al een paar maanden prima op.
Zal zeker een flinke Li-ion zijn als ie zo lang meegaat ;)

Maar ff serieus, ik ken een aantal mensen die gewoon een aftermarktet Li-ion in hun 3310 hebben (gehad), dat gaat prima met de standaard oplader.

🖥️ | 🚗

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Li-Ion accu's moeten wel anders opgeladen worden dan NiMH accu's, ik kan me voorstellen dat het daar misschien fout gaat (Li-Ion batterijen worden niet graag overladen). Zoiezo word er nogal veel gewaarschuwd voor imitatie-batterijen ivm explosiegevaar.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, de een zegt: boeit geen hol. De ander is toch voorzichtig. Ik heb geen zin dat mn familiejuwelen dalijk in 100 stukjes over de grond liggen, vandaar dat ik wat schuw ben. Weet iemand misschien een online zaak waar ze die batterijen origineel verkopen. Dan kan ik enigzinds kijken wat een batterij nieuw kost ?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die dingen verkopen ze nog gewoon in de winkel. Waarom zoiets online bestellen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

als nokia origineel li-ions aanbiedt, kan je die gerust nemen. Anders wete ik het nog zo niet. er is ergens een filmpje te vinden van een li-ion accu die fout geladen wordt. dat wil je niet meemaken in je huiskamer. Li-ions worden idd graag anders geladen (constante stroom tot 100% en dan uitschakelen en om de ... tijd druppellading. NiMh kunnen wat meer hebben, die zijn zo kieskeurig niet.
koop al snel een originele van nokia, scheelt je weer heel wat risico's (en spijtig genoeg ook duiten... nokia is veels te duur voor wat je krijgt...)

Verwijderd

ik heb een extra accu gekocht hier en de levering was correct en snel (en gratis)

die van jou is 11 euro zo te zien dus dat kan wel...

ik zou wel in de zelfde technologie blijven (geen li-ions) omwille van de lader
maar dat is meer op gevoel

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb een 3410, en die heeft dezelfde accu als een 3310.
niet zo lang geleden heb ik een nieuwe accu gekocht van nokia, en dat is een Li-Ion accu...
ook de originele is Li-Ion, dus volgens mij hoort er juist een Li-Ion in je telefoon, en niet een NiMh

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:04
In een 3310 gaan perfect Li-Ion batterijen aangezien Nokia ze ook zelf verkoopt.
Nokia Interne Batterij BLC-2

Verwijderd

Topicstarter
Nokia Interne Batterij BLC-2
Wordt onder de B-cover gestoken, deze Li-Ion 1000 mAh batterij voorziet power in een lichte verpakking.

Nokia Interne Batterij BMC-3
Wordt onder de B-cover gestoken, deze 900 mAh, batterij voorziet power in een lichte verpakking. (Ni-Mh )

Van de originele site van nokia. Toch blijf ik twijfelen, ik ga er namelijk van uit dat nokia 2 soorten 3310's heeft gemaakt. 1 Met oorspronkelijke Ni-Mh en een 2e generatie met Li-On batterij.
Glashelder schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:14:
Die dingen verkopen ze nog gewoon in de winkel. Waarom zoiets online bestellen?
Stuk goedkoper :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 00:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij de doorslag kan bieden door zeker te zeggen: Ja pas op, of Nee het kan niet ?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mijn mening heb je.
maar effe serieus, hoe lang ben je van plan om een 3310 nog te gebruiken :?
Stel de accu begeeft het over 1,5 jaar, wat een ramp zeg...

🖥️ | 🚗

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:01
Koop iig een orginele uit een 3310/5510.

Een Li-on is slijtage vast, gaat niet kapot van laden ,terwijl de accu nog halfvol is.
Ook zijn ze vele malen lichter...als die Ni-Mh...
Vreemdgenoe zal je gsm een kleine 25% lichter worden met een Li-on.

Koop in elk geval eentje orgineel van nokia , dan heb je zowiezo geen gezeur.
Kosten zowiezo niks via internet.

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:10:
Mijn mening heb je.
maar effe serieus, hoe lang ben je van plan om een 3310 nog te gebruiken :?
Stel de accu begeeft het over 1,5 jaar, wat een ramp zeg...
Zolang er geen nieuwe telefoon op de markt komt zonder draadloosinternet, zonder camera, zonder nachtkijker, zonder email chatten en weet ik veel wat, gebruik ik een 3310. Wat moet ik met al die nutteloze crap op mijn telefoon ? Als ik een nieuwe batterij koop voor 2 tientjes dan kan ik weer 2 jaar vooruit.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik hoef al die crap ook niet, maar toen de accu van m'n Samsung R210s het begaf na 3,5 jaar heb ik toch maar voor weinig een E720 gehaald met abbo. Een telefoon slijt op een gegeven moment gewoon, ik heb er zat oude 3310's gezien die bij het minste geringste spontaan uitvielen door brakke electronica...

🖥️ | 🚗

• Johpie
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb toendertijd ook es me batterij vervangen, een nieuwe Li-Ion 3.6 Volt, 1500 mAh

gekocht voor iets van 20 euri bij salesplaza

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Een Li-Ion accu vereist inderdaad een andere laadtechniek dan een Ni-Mh accu. Echter als Nokia voor die telefoon ook Li-Ion accu's verkoopt, dan mag je er vanuit gaan dat de telefoon zelf herkend wat voor accu erin zit. Een Li-Ion accu bevat namelijk een chipje dat met de lader communiceert (waardoor deze dus ook te herkennen is). Een telefoon accu heeft dan ook meer contacten dan alleen de plus en de min. Vaak is de lader ook geïntegreerd in de telefoon en is de adapter slechts een 'adapter' i.p.v. een lader.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBorg op 01-09-2005 20:53 ]

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:41
in mijn nokia 6230i zit een Li-Ion batterij en alle nokia's kunnen op dezelfde lader, dus de lader lijkt me geen probleem. Als de batterij ook zelfde voltage is kan het ook. De weerstand van de telefoon verandert toch niet? of zit ik nou verkeerd te denken. Dus het zou gewoon moete kunnen.

hmz...

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik ken een winkel waar ze die batterijen ook verkopen. Zelf heb ik er ook al een paar keer een batterij gekocht (zo een 'dubbele' batterij die langer meegaat voor onderweg, en een gewone) en heb hierbij geen problemen mee gehad. Voor weinig geld weer een bijna nieuwe gsm :)

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:53:
Een Li-Ion accu vereist inderdaad een andere laadtechniek dan een Ni-Mh accu. Echter als Nokia voor die telefoon ook Li-Ion accu's verkoopt, dan mag je er vanuit gaan dat de telefoon zelf herkend wat voor accu erin zit. Een Li-Ion accu bevat namelijk een chipje dat met de lader communiceert (waardoor deze dus ook te herkennen is). Een telefoon accu heeft dan ook meer contacten dan alleen de plus en de min. Vaak is de lader ook geïntegreerd in de telefoon en is de adapter slechts een 'adapter' i.p.v. een lader.
kijk hier kan ik iets mee, dan ga ik dus die batterij bestellen :)
Pagina: 1