Toon posts:

Hoge ping alleen met games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een raar probleem. Ben net verhuisd naar een studentenkamer met internet van @home. De verbinding wordt gedeeld met een u.s. robotics 8003 router. De snelheid is verder oké, maar alleen met online gamen wordt mijn ping verschrikkelijk hoog (á 300). Tijdens het surfen is alles goed en als ik bijv. tweakers.net ping dan is alles oké (10 ms), zo ook andere sites. Ook wanneer ik de ip van bijv. een cs:s server tracert dan zit alles onder de 10 a 11 ms, maar zodra ik ga spelen op die server dan schiet mijn ping naar de 300.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met de router (poorten openen etc), maar niks helpt. Ook mijn firewall aan/uit. Help :)

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Heb je er ook last van zonder router ? dus direct op modem aangesloten ?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Verwijderd

Veel games hebben ook een netwerk instelling t.a.v. de beschikbare bandbreedte, zet deze eens op isdn / modem om te kijken of het beter gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verder de isp gegevens niet, maar ik kan ze wel overnemen van de router. Ik haal de router er liever niet uit, want straks krijg ik het niet voor elkaar en heeft niemand meer internet. Wel heb ik zelf een nieuwere router die ik er wel tussen wil zetten. De gegevens zullen wel niet verloren gaan als ik die oude router even afkoppel of niet?

De bandbreedte moet goed zijn. Thuis hebben wel de helft van de snelheid en heb ik een ping van rond de 15 ms.

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 22:00
Kan het niet zijn dat iemand anders van je mede studenten een programma als bittorent gebruikt?
En een contanste upload heeft?

Misschien kun je eens proberen om alle netwerkkabels van je mede studenten eruit te halen en zodat jij alleen op de router bent aagesloten. Mocht je ping dan nog steeds hoog zijn, ligt het niet aan je mede-studenten. Dan zal ik je pc eens gaan scannen op virussen / spyware.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ja deel je je internet niet met je medestudenten? Zoals hierboven wordt gezegd, torrent,kazaa zijn meestal boosdoeners.

Lucky Goldstar

• GreenGolf3
  • Laatst online: 10-11-2025
Het is inderdaad de UpLoad die voor een groot deel je ping in spellen zoals CS bepaald. Ik moet mijn UL's ook knijpen, want anders gaat mijn ping door het dak. Zelf heb ik ADSL van xs4all. Dus wat hier al gezegt word, even je medestudiegenoten van de lijn halen en kijken wat je ping dan doet.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Kabel-internet verbindingen, iig de gene die wij hier hebben, wordt ook min of mer vermoord zodra er upload overheen gaat... met een beetje een goede FTP upload kunnen mijn huisgenootjes nauwelijks nog msn-en (6) Misschien dat het gamen zelf ook te veel upload verkeer veroorzaakt? daanraast natuurlijk de filesharing even checken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Sinds een week heb ik ook problemen met mijn PING zodra ik online games speel. Downloaden en alle andere internet verkeer gaat goed, maar met gamen valt vanwege die Ping mijn verbinding uit!!!
Heb van alles geprobeert maar het euvel blijkt, zou ht niet zo kunnen zijn dat er vanuit de provider iets anders ingesteld is waardoor dit probleem (bij mij) ontstaat?????

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Misschien verliest je modem verbinding. Meestal wil een firmware update probleem oplossen.

Lucky Goldstar

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
je vergeet te vermelden welk @home abonnement je hebt.
daarnaast zou ik wel willen weten wat je haalt @ speedtest

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1