Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Niet eens met t-mobile rekening, redelijk of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dit is al de zoveelste keer dat ik een spookfactuur van t-mobile krijg, je moet ze echt in de gaten houden anders naaien ze waar je bij staat, ik ben 1 dag in het buitenland geweest en dan krijg ik 20 euro aan buitenlandse kosten excl. BTW, terwijl ik extra telefoongesprekken heb gemeden en alleen de belangrijke gesprekken heb gedaan.
Vinden jullie dit reeel?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jaromir/tmobile.JPG

Mijn kanttekeningen:
- Ontvangen voicemail? zoveel voicemails krijg ik niet eens, en waarom moet ik 80 cent betalen voor een ontvangen voicemail. En ik luister maar 1x in de 2 maanden mn voicemail af
- en onderaan op 17-08-2005 om 19:34, een telefoongesprek van 4 seconden kost al 0,92 eurocent excl. BTW, zo snel kun je niet praten man, wanneer leren telecom providers nu eens normaal denken

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

buitenland bij t-mobile (zover ik weet) 46 cent starttick, dan elke minuut 46 cent, afgerond op hele minuten. Dus ook als je maar 1 seconde belt.. is het 92 cent.

Zou iig vragen wat die ontvangen voicemails betekenen, op 25/7 kreeg je er aardig wat in een uur.

(zelf via een kort geding weggegaan bij tmobile, ze hadden flink verloren :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

terwijl ik extra telefoongesprekken heb gemeden en alleen de belangrijke gesprekken heb gedaan.
tja..volgens mij klopt het dan wel...
vind het nog mee vallen trouwens

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

VAn die voicemails kan wel kloppen. Want als iemand jou belt en je voicemail neemt op ben je dus al 80 cent kwijt zonder dat er iets wordt ingesproken of als er wordt opgehangen na het opnemen. De voicemail neemt op en verbind met je provider waardoor dus dubbel wordt betaald.
Dat is waarom ik mijn voicemail altijd UIT zet als ik naar het buitenland ga. Ik heb het eigenlijk voorgoed uitgezet sinds een lange tijd.

[ Voor 21% gewijzigd door Sayko op 31-08-2005 00:00 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 05:12
offtopic:
mijn 1 jarig abbonement loopt 1 september af, dus ik bel om te vragen of ik het telefonisch kan opzeggen.. Kan niet meneer:. ok dan niet dan doe ik het wel schriftelijk..:vrouw Zit wel 3 maanden opzeg termijn op : ik zo wtf echt niet O-)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21
Ik zie niks raars aan je factuur.
Ontvangen voicemail: zoals al gezegd.. je werd gebeld, maar je hebt niet opgenomen of je hebt de beller weggedrukt. Aangezien je in Duitsland was is het gesprek doorgeschakeld naar je voicemail die in NL staat. Betalen dus.
Een gesprek in het buitenland wordt voor minimaal 1 min in rekening gebracht. 4 sec bellen is dus 1 min afrekenen! Dus ophangen voordat ie doorschakelt op de voicemail.
Even de kleine lettertjes lezen dus! Staat duidelijk op de T-Mobile site.

Verwijderd

Ik heb ook mijn vragen bij T-Mobile.
Ik heb in Turkie GPRS gebruikt en ik krijg netjes een maand later een rekening voor het Datagebruik buitenland.
Nu krijg weer die kosten een paar maanden later de eerste keer was het +/- 9 € en nu is het opeens +/- 20 €.
Daar geloof ik niets van en daar komt bij dat ik daar alleen op Turkcel heb gezeten, en ff T-Zones heb gebruikt.
Ik heb sterk het vermoeden dat het een stel oplichters zijn :@

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:06
Wanneer je die Voicemail kosten wilt voorkomen moet je naar Vodafone gaan. Die rekent geen kosten als iemand die voicemail krijgt terwijl jij in het buitenland zit.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05

Barrycade

Through the...

Zie in je Profiel dat je in Kerkrade woont, zou in je mobiel de "kies netwerk automatisch" eens uitzetten. Want zodra je in Duitsland komt en het signaal van een Duitse provider is sterker kiest ie die (met de daarbij behorende kosten).

EN even je voicemail uit zetten (laten zetten door de Helpdesk van T-mobile) als je die bijna toch niet gebruikt.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Een ander punt wat wel heel vervelend is aan T-Mobile: bij verlengen raak je de opgespaarde minuten kwijt, tenzij je precies hetzelfde abonnement verlengt. Minuten van bijv. een 100-abonnement zijn dus andere minuten dan van een 150-abonnement beweren ze. Nu zou dat redelijk zijn als het naar rato verlengd wordt, maar ook dat gebeurt niet. Botweg alles of niets.

Erger eigenlijk nog is dat je bij een klacht hierover bij het telefonische klantencentrum wordt afgeserveerd: 'dat is nu eenmaal het beleid'. Mijn klacht is juist dat dit beleid niet deugt en onredelijk is, met name omdat je juist verlengt om alles bij het oude te laten. Tot twee keer toe heb ik geklaagd en (ook heel kwalijk!) geen van beide keren is er iets met die klacht gedaan.

Toen ik vervolgens een brief schreef kreeg ik drie maanden gratis abonnement aangeboden.

Waarom moet dit zo moeilijk!! :?

• Tarzan
  • Laatst online: 19:58
Wat leven we toch in een gekke wereld. Als je in het buitenland zit, en je hebt je toestel uit, en iemand spreekt wat in op je voicemail dan belt diegene naar je NEDERLANDSE 06 nummer. Deze persoon spreekt dan ook in op je NEDERLANDSE voicemail, waarvan de server ook in NEDERLAND staat. Waarom zou je daarvoor moeten betalen dan? Het is al duur genoeg om de voicemail af te luisteren!

..:: ::..

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Helaas denken alle telecom providers zo. Voicemail uitzetten als je naar het buitenland gaat is het enige wat je kan doen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Douwe Jan schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:29:
Wat leven we toch in een gekke wereld. Als je in het buitenland zit, en je hebt je toestel uit, en iemand spreekt wat in op je voicemail dan belt diegene naar je NEDERLANDSE 06 nummer. Deze persoon spreekt dan ook in op je NEDERLANDSE voicemail, waarvan de server ook in NEDERLAND staat. Waarom zou je daarvoor moeten betalen dan? Het is al duur genoeg om de voicemail af te luisteren!
Omdat je op dat moment in een ander netwerk in het buitenland zit en het bericht eerst daar naar toe moet om te kijken of je wel of niet opneemt. Als je niet opneemt gaat dat bericht weer terug naar Nederland, naar je Nederlandse voicemail.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hillie
  • Laatst online: 03:33

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Technisch heb je helemaal gelijk, maar de provider wil knaken maken, dus dat is je pech.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Voicemail afluisteren is niet het probleem. Als jij je toestel doorgeschakeld hebt staan naar je voicemail dan is het een duur traject. Als iemand jouw belt en je toestel schakelt door naar je voicemail dan betaal je het traject Nederland - Buitenland de voicemail schakelt weer door naar je voicemailbox bij T-Mobile. Deze Voicemailbox staat in Nederland dus betaal je ook nog het traject Buitenland-Nederland (Voicemailbox). Dit is heel erg duur! Je kunt beter je voicemail uitzetten in het buitenland.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sinds Ben T-mobile is geworden, is het naar mijn inziens behoorlijk bergafwaards gegaan met klantenservice, facturen, kosten noem het maar op. Ik was sinds het prepaid tijdperk (1998?) abbonnee van Ben, eigelijk nooit probs gehad. Pas toen TM alles echt in handen had werd het elke maand erger, van geen werkende voicemail tot volledig worden afgesloten om de meest mooiste redenen. Een ding is zeker bij hun, wil je 100% zeker zijn dat ze het krijgen, stuur alles per brief aangetekend met handtekening retour. Zelfs dan beweren ze een aangetekende brief 1 maand later te hebben ontvange.. maar je hebt tenminste hard bewijs :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tarzan
  • Laatst online: 19:58
Marzman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:34:
[...]

Omdat je op dat moment in een ander netwerk in het buitenland zit en het bericht eerst daar naar toe moet om te kijken of je wel of niet opneemt. Als je niet opneemt gaat dat bericht weer terug naar Nederland, naar je Nederlandse voicemail.
Het lijkt me niet dat de provider veel kosten daar aan zal maken. Als je je voicemail uit hebt staan, en je word gebeld, dan moet er net zo goed gekeken worden of het toestel aan of uit staat. Dit heeft nog nooit wat gekost (vroegah!).
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:37:
Voicemail afluisteren is niet het probleem. Als jij je toestel doorgeschakeld hebt staan naar je voicemail dan is het een duur traject. Als iemand jouw belt en je toestel schakelt door naar je voicemail dan betaal je het traject Nederland - Buitenland de voicemail schakelt weer door naar je voicemailbox bij T-Mobile. Deze Voicemailbox staat in Nederland dus betaal je ook nog het traject Buitenland-Nederland (Voicemailbox). Dit is heel erg duur! Je kunt beter je voicemail uitzetten in het buitenland.
Dat zou toch helemaal niet nodig hoeven zijn? Als je vanuit nederland een 06 in het buitenland belt, dan hoeft tmobile alleen maar ff te checken of er opgenomen word. Zoniet, doorsturen daar de voicemail. Tot voor kort was het gebruik van een voicemail in het buitenland nog gratis. Het is echt iets van de laatste jaar(en) om daar geld voor te vragen.

[ Voor 45% gewijzigd door Tarzan op 31-08-2005 09:42 ]

..:: ::..

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49
Tsja, ik snap niet wat het probleem is. Iedereen weet van het probleem voicemail en buitenland, en als de TS denkt zich er aan te kunnen onttrekken....

Zelfde voor "bedrijfspolicy". Ik zit al 3 jaar bij T-mobile (nu met een 2 jarig abbonnement), en dat weet je van te voren. Kan je het niet mee eens zijn, ga je toch naar Vodafone? Daar wordt je wel weer op een andere manier genaaid.

Het enige wat ik minder vind is die 3 maanden opzegtermijn, maar daar zijn ze in de 2e kamer ook mee bezig.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:52

netblade

Sunrise

Ach alles is beter dan Orange.
Die hebben pas spookfacturen.

Voor 60euro in het buitenland bellen terwijl ik het toestel niet eens aan had (en voicemail was uit).

Neen geef mij maar Telfort/T-Mobile, daar gaat de facturatie tenminste GOED.
Ps. voicemail stinkt, gewoon uitzetten die hap.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Tel eens tot 10 en ga eens niet gelijk met dat boze vingertje wijzen zoals je nu doet. Antwoord op je vraag of dit redelijk is "Ja". Buitenland bellen kost eenmaal veel geld; al wordt daar wel aan gewerkt door het kabinet :)

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 31-08-2005 09:45 ]

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:52

netblade

Sunrise

We Are Borg schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:45:
Tel eens tot 10 en ga eens niet gelijk met dat boze vingertje wijzen zoals je nu doet. Antwoord op je vraag of dit redelijk is "Ja". Buitenland bellen kost eenmaal veel geld; al wordt daar wel aan gewerkt door het kabinet :)
Bovendien ik vind die 20 euro nog wel meevallen totaal.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

gideon82 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:02:
offtopic:
mijn 1 jarig abbonement loopt 1 september af, dus ik bel om te vragen of ik het telefonisch kan opzeggen.. Kan niet meneer:. ok dan niet dan doe ik het wel schriftelijk..:vrouw Zit wel 3 maanden opzeg termijn op : ik zo wtf echt niet O-)
Echt wel, jij heb zeker de voorwaarden niet gelezen ten tijden van het aansluiten van je contract?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:44

Korakal

Up up up!

Even de titel wat gefatsoeneerd...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-11 09:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

gratiz schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 08:18:
Wanneer je die Voicemail kosten wilt voorkomen moet je naar Vodafone gaan. Die rekent geen kosten als iemand die voicemail krijgt terwijl jij in het buitenland zit.
Euhm... ook wel hoor :)

Zie mijn laatste factuur!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:51:
Nou, dit is al de zoveelste keer dat ik een spookfactuur van t-mobile krijg, je moet ze echt in de gaten houden anders naaien ze waar je bij staat, ik ben 1 dag in het buitenland geweest en dan krijg ik 20 euro aan buitenlandse kosten excl. BTW, terwijl ik extra telefoongesprekken heb gemeden en alleen de belangrijke gesprekken heb gedaan.
Vinden jullie dit reeel?
[afbeelding]

Mijn kanttekeningen:
- Ontvangen voicemail? zoveel voicemails krijg ik niet eens, en waarom moet ik 80 cent betalen voor een ontvangen voicemail. En ik luister maar 1x in de 2 maanden mn voicemail af
- en onderaan op 17-08-2005 om 19:34, een telefoongesprek van 4 seconden kost al 0,92 eurocent excl. BTW, zo snel kun je niet praten man, wanneer leren telecom providers nu eens normaal denken
Mijn kanttekeningen:

- wanneer leer jij eens normaal denken voordat je dom blaat (want dat is het gewoon).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 11:04 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:02:
[...]

Mijn kanttekeningen:

- wanneer leer jij eens normaal denken voordat je dom blaat (want dat is het gewoon).
Alhoewel niet heel subtiel uitgedrukt heb je daar wel een punt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• -d-
  • Laatst online: 16-11 13:12

-d-

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:02:
[...]

Mijn kanttekeningen:

Volledig mee eens _/-\o_

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 16:06

tweakerbee

dus..?

Als jij het niet eens bent met die 20 euro moet je daar eerst een aangetekende brief over sturen. Als je het dan nog niet eens bent moet je ook vooral een rechtszaak starten, alleen ga je die verliezen, en dan kost het je wel een stuk meer dan 20 euro.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Die voicemailkosten kun je niets mee, dat is nu eenmaal zo. Zelf afgelopen winter in Oostenrijk gehad, vergeten de voicemail uit te zetten, belt een of andere grappenmaker mij 15 keer achter elkaar en hangt iedere keer pas op wanneer de voicemail er in komt. Ook 15 x 0,80 = 12 eurotjes naar de knoppen, maarja was mijn eigen schuld, ik had die voicemail uit moeten zetten.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Marzman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:34:
[...]

T-mobile in het buitenland is ook gewoon T-Mobile, oftewel, het zelfde netwerk.

Ik vermoed dat de providers over de rug van de consument het geld van UTMS wil terug verdienen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:46:
[...]

Ik vermoed dat de providers over de rug van de consument het geld van UTMS wil terug verdienen.
Wat een onzin. Praat geen poep als je hier niets over weet.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MeNTaL_TO schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:46:
[...]

Dat is meestal zo dat bedrijven hun investeringen door middel van hun klanten terug willen verdienen. Het zijn ook gewoon bedrijven die geld willen verdienen hoor. Niks crimineels of vreemds aan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Jimster
Volgens mij snappen sommige mensen het niet zo. Als je in het buitenland bent en je hebt je telefoon UIT en de beller krijgt je voicemail, dan betaal je dus niks! Als je telefoon wel aanstaat en je neemt niet op en hij schakelt door naar de voicemail, dan betaal je dus wel.
Als je telefoon uit staat, dan sta je nergens meer ingelogd en zal de beller dus automatisch doorgestuurd worden naar de voicemail.

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

lonkhuijzen

100% ADH

Je moet er dan wel voor zorgen dat je je foon uitzet voordat je naar het buitenland gaat.
Anders staat je telefoon geregistreerd als zijnde in het buitenland en heb je alsnog het dure traject.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Pluk schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:54:
Je moet er dan wel voor zorgen dat je je foon uitzet voordat je naar het buitenland gaat.
Anders staat je telefoon geregistreerd als zijnde in het buitenland en heb je alsnog het dure traject.
Second that.

TS, volgens mij heb je pech. Starttarief, eerste minuut betaal je helemaal, daarna per seconde. Zo gaat het bij de meeste telecomproviders.

Overigens heb ik ook het idee dat Orange flinke spookfacturen stuurt, maar dat terzijde. Meganite, kun je de flames achterwege laten?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 22:23 ]

• Jimster
Pluk schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:54:
Ik heb hier echt mijn twijfels bij. Iemand die dit kan verifieren?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:01

knakworst

Get more sats!

Jimster schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:51:
[...]

Ik heb hier echt mijn twijfels bij. Iemand die dit kan verifieren?
Verhaal klopt, is ook al jaren zo!
Pagina: 1