Cardreader op mobo aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yupsie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 14:32
Hoi hoi, ik heb onlangs een cardreader gekocht, een Apacer 15-in-1 met USB 2.0, maar ik zou niet weten hoe ik die aan moet sluiten. Op de mobo staan geen pinbenamingen en ik heb ook geen handleiding cq. datasheet van het mobo. Deze is van het merk Medion 3500, welke naar het schijnt hetzelfde is als de MSI-6513. Wie weet hier meer van?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De cardreader sluit je aan op de interne USB connector (10 pins) op het moederbord.

Op de website van MSI kan je handleidingen vinden van hun borden en daar staat ook de pin layout in beschreven. :)

Of jouw bord ook daadwerkelijk de MS-6513 is durf ik niet te zeggen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk anders ook in dit topic: 10 pins usb front I/O op moederbord connector
Daar heb ik ook iets gepost over die pinout (van een K7T turbo, weet niet of die dezelfde pinout heeft als jouw MSI bord).

• Yupsie
Ik heb via de Medion site al een mail naar de helpdesk gestuurd, zodat ik ook zeker weet dat dat dan daadwerkelijk over mijn moederbord gaat.
Mijn USB connector (waar ik vanuit ga dat dat de USB connector is) bestaat uit 9 pinnetjes (5/4)
Aan de cardreader zitten 4 stekkertjes:

3-pins: VCC-Input-Output (1 voor de cardreader en 1 voor de USB 2.0 poort)
1-pins: GND (idem)

Ik hoop dat ze me daar verder kunnen helpen, want ik voel er weinig voor iets op te blazen omdat het toevallig net iets anders zit.

• Yupsie
Ik heb nu een mail terug ontvangen op mijn bericht naar Medion, deze vermeldt het volgende:
Bij deze kan ik u melden dat uw moederbord over 4 usb poorten beschikt.
2 stuks onboard aan de achterkant van de pc, en 2 stuks aan de voorkant.
Deze 2 aan de voorkant zijn aangesloten op het moederbord met een kabel.
Alle usb aansluitingen zijn dus al in gebruik.
Uw moederbord heeft geen extra usb aansluitmogelijkheden.
Het is helaas niet mogelijk om uw cardreader intern op het moederbord aan te sluiten.
Op een of andere manier geloof ik dit dus niet. Ik heb toch zeker een 9 pins aansluiting gezien op mijn moederbord.

Verder heb ik nog niet op de website van MSI gekeken, omdat ik er nog niet zeker van ben welk type moederbord ik precies heb.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:38

GVR

Yupsie schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:32:
Ik heb nu een mail terug ontvangen op mijn bericht naar Medion, deze vermeldt het volgende:

[...]

Op een of andere manier geloof ik dit dus niet. Ik heb toch zeker een 9 pins aansluiting gezien op mijn moederbord.

Verder heb ik nog niet op de website van MSI gekeken, omdat ik er nog niet zeker van ben welk type moederbord ik precies heb.
Hoe weet je dat die 9 pins een USB aansluiting is, en bijv geen firewire?

Kan je met een programma als everest niet het type moederbord achterhalen?

• Yupsie
Bedankt, van dat programma had ik nog niet eerder gehoord, het blijkt dus inderdaad een MSI MS-6513 te zijn, eens kijken of ik hier dan weer wat mee kan op de MSI website.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:33
Die 9-pins doet mij vermoeden dat dat voor een seriële poort of iets dergelijks is. Maar je kan wél de front-aansluitingen van de USB lostrekken en daar je cardreader op zetten. Moet even je moederbord layout hebben, uit de handleiding.
Pagina: 1