Hallo tweakers,
Ik wil graag een nieuwe computer bouwen. Heb op internet een beetje rond geneusd en ik zou niet weten waar op ik moet letten… Heb natuurlijk al gegoogeld en op tweakers gekeken, alleen wordt er niet veel wijzer van. Ik heb begrepen dat je verschillende core hebt: bv San Diego, Venice. Leuk maar wat is het verschil? Wat is het best?
Ik ben op tweakers pricewatch een aantal dingen tegen gekomen :
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 222,95
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 192,-
AMD Athlon 64 3700+ (S754, 2,4GHz, 1MB, Boxed) € 223,89
Mijn buget ligt rond de 200 euro. De bedoeling is dat ik nu een pc ga bouwen, kopen en hier minimaal 3 jaar me ga doen (wil dus zo veel mogelijk mhz). Ik wil er nu graag mee gamen.
Wat raden jullie mij aan? Welke socket moet ik nemen? Ik ga nl. een x800 pro/vivo kopen (8x AGP) probleem is dus wel als ik de S939 neem moet ik een moederboard zien te vinden die dit heeft en AGP, ik zou niet weten of dit wel bestaat.
Zijn deze procesoren iets of moet ik voor de athlon x2 gaan?
Tweakers zouden jullie mij kunne helpen!?
(ben niet zo’n fanatiek overklokker)
Al vast bedankt,
Bram
P.S
Sorry voor eventuele
spelling foute, ik ben
dyslectisch.
Ik wil graag een nieuwe computer bouwen. Heb op internet een beetje rond geneusd en ik zou niet weten waar op ik moet letten… Heb natuurlijk al gegoogeld en op tweakers gekeken, alleen wordt er niet veel wijzer van. Ik heb begrepen dat je verschillende core hebt: bv San Diego, Venice. Leuk maar wat is het verschil? Wat is het best?
Ik ben op tweakers pricewatch een aantal dingen tegen gekomen :
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 222,95
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 192,-
AMD Athlon 64 3700+ (S754, 2,4GHz, 1MB, Boxed) € 223,89
Mijn buget ligt rond de 200 euro. De bedoeling is dat ik nu een pc ga bouwen, kopen en hier minimaal 3 jaar me ga doen (wil dus zo veel mogelijk mhz). Ik wil er nu graag mee gamen.
Wat raden jullie mij aan? Welke socket moet ik nemen? Ik ga nl. een x800 pro/vivo kopen (8x AGP) probleem is dus wel als ik de S939 neem moet ik een moederboard zien te vinden die dit heeft en AGP, ik zou niet weten of dit wel bestaat.
Zijn deze procesoren iets of moet ik voor de athlon x2 gaan?
Tweakers zouden jullie mij kunne helpen!?
(ben niet zo’n fanatiek overklokker)
Al vast bedankt,
Bram
P.S
Sorry voor eventuele
spelling foute, ik ben
dyslectisch.