Toon posts:

new proccesor... welke moet ik nemen? San Diego, Venice WTF

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik wil graag een nieuwe computer bouwen. Heb op internet een beetje rond geneusd en ik zou niet weten waar op ik moet letten… Heb natuurlijk al gegoogeld en op tweakers gekeken, alleen wordt er niet veel wijzer van. Ik heb begrepen dat je verschillende core hebt: bv San Diego, Venice. Leuk maar wat is het verschil? Wat is het best?

Ik ben op tweakers  pricewatch een aantal dingen tegen gekomen :

AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 222,95
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 192,-
AMD Athlon 64 3700+ (S754, 2,4GHz, 1MB, Boxed) € 223,89

Mijn buget ligt rond de 200 euro. De bedoeling is dat ik nu een pc ga bouwen, kopen en hier minimaal 3 jaar me ga doen (wil dus zo veel mogelijk mhz). Ik wil er nu graag mee gamen.

Wat raden jullie mij aan? Welke socket moet ik nemen? Ik ga nl. een x800 pro/vivo kopen (8x AGP) probleem is dus wel als ik de S939 neem moet ik een moederboard zien te vinden die dit heeft en AGP, ik zou niet weten of dit wel bestaat.
Zijn deze procesoren iets of moet ik voor de athlon x2 gaan?

Tweakers zouden jullie mij kunne helpen!?
(ben niet zo’n fanatiek overklokker)

Al vast bedankt,
Bram

P.S
Sorry voor eventuele
spelling foute, ik ben
dyslectisch.

Verwijderd

Ga voor de duurste. J#$%s moet ik iedereen afstraffen vanavond?

GGGGGGGGGGGGGGGOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGGGGGGGGGGGGGLLLLLLLLLEEEEEEEEEE

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Voor de 3500+ Venice Boxed gaan, Je bespaart op de koeler en krijgt 2 jaar extra garantntie

Ook maakt de 1 mb cache van de 3700+ weinig uit voor zoveel geld.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:31

Just_I

What did you just say?

Heb je al een gekeken naar de BBG gekeken? Voor de rest zou ik aanraden om toch voor de socket 939 te gaan en een boxed proccesor te nemen. agp zou ik niet meer kopen aangezien je voor hetzelfde geld iets gelijkwaardigs voor pci-e kan kopen.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:07:

Dit soort reacties zijn nou ook weer niet nodig. Als je vind dat het topic niet aan de eisen voldoet maak dan een TR ipv een reactie als deze.

[ Voor 41% gewijzigd door Just_I op 30-08-2005 23:11 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:07:

en jij bent ?
reageer normaal of reageer niet, ben je het er niet mee eens doe dan een topic report ipv zo'n post

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Wat is de reden dat je per sé die AGP kaart wilt hebben? Heb is op dit moment juist niet verstandig om voor AGP te gaan als je nu een nieuwe PC gaat kopen.

Wat betreft processors: het verschil tussen de Venice en de San Diego is de cache: de Venice heeft 512KB en de San Diego 1024KB. Dit verschil merk je bij een beetje msn'en ed niet, bij gamen echter wel. Aan de andere kant klokt een Venice weer beter over doordat er minder cache op zit die de OC tegen kan houden. De vraag is hierbij echter of je wilt overclocken.

Daarbij kom ik vanzelf op een puntje: had dit topic niet in PMG gemoeten?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
uhmz 2 topics over de zelfde vraag? San Diego, Venice WTF? New proccesor waar moet ik op letten

[ Voor 123% gewijzigd door DaannO op 30-08-2005 23:25 ]

Verwijderd

Als je echt de specifieke verschillen tussen de cores wilt weten dan moet je even op de internetsite van AMD zelf kijken. Anders is Wikipedia ook een erg goede oplossing. Wat betreft je keuze, waarom ga je voor AGP ipv PCIe? Technische gezien heb je gelijk wat betreft AGP 8x, want die is gewoon sneller. Maar daar is de markt nu niet voor! Als je je PC binnen of zelf na die 3 jaar wilt upgraden is PCIe wel een must.

Ik zou voor de AMD Athlon 64 3700+ gaan. Dit omdat ie sneller is (theoretisch) en nog wel even mee kan. :)

Verwijderd

gideon82 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:14:
[...]

en jij bent ?
reageer normaal of reageer niet, ben je het er niet mee eens doe dan een topic report ipv zo'n post
Luister, als ik AMD Athlon 64 3500+ Venice of bij google invul, dan krijg ik voldoende informatie over deze processor (zie http://compreviews.about.com/od/cpus/gr/A64Venice3500.htmin, of )

Als ik AMD Athlon 64 3700+ bij google invul, krijg ik ook genoeg info, leeg de 2 naast elkaar en maak een keuze

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:26

RvV

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:27:

Ik zou voor de AMD Athlon 64 3700+ gaan. Dit omdat ie sneller is (theoretisch) en nog wel even mee kan. :)
Volgens mij valt dat ook tegen aangezien je geen gebruik kan maken van dual channel DDR. Daarvoor moest je toch socket 939 hebben?

Y'24

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-01 14:53
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:27:
Maar dat is een S754, die is nu eigelijk al beetje 'uit'. Ik denk dat je beter voor een S939 kan gaan, zodat je in de toekomst ook kan upgraden.

[ Voor 38% gewijzigd door borstel op 30-08-2005 23:30 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mag ik vragen wat dit in hemelsnaam in DOC doet? :P

@TS. De Venice core is een de core waarvoor jij moet gaan denk ik. Mocht je geld over hebben dan kun je de San Diego pakken deze heeft 2x zoveel L2 cache. Maar ik denk niet dat het prijsverschil het echt waard is en voor +-200 euro zou ik voor die boxed Venice. Heb hier trouwens vandaag een 3500+ Venice in elkaar gezet en die loopt top :)
Denk alleen dat je 3 jaar lang fatsoenlijk gamen op je buik kunt schrijven. Als je op de helft of op 2 jaar een processor/videokaart/ram upgrade doet kun je denk ik wel prima mee komen met de systemen van die tijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 30-08-2005 23:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:30:
[...]

Luister, als ik AMD Athlon 64 3500+ Venice of bij google invul, dan krijg ik voldoende informatie over deze processor (zie http://compreviews.about.com/od/cpus/gr/A64Venice3500.htmin, of )

Als ik AMD Athlon 64 3700+ bij google invul, krijg ik ook genoeg info, leeg de 2 naast elkaar en maak een keuze
En dat geeft je natuurlijk eht recht om zo te reageren B)

Even een vraag voor de TS, waar liggen je prioriteiten? game je veel, of voornamelijk beetje Inetten/msn'en en hoelang wil je met deze pc doen ?

Gabriël AM5

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

die venice is ook erg goed te overklokken. De meeste halen op standaard koeling makkelijk 2,6Ghz zonder dat ie echt warm wordt. Wel eigen risico. :)

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.