Toon posts:

msi k8n neo4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb net een nieuw mobo graka en cpu gekocht, alleen het nu nieuw voor mij dat er een 20 polige stekker aansluiting op zit, nou kan dit ook met mijn voeding, maar moet ik nu die andere extra voeding ook nog aansluiten of kan ik deze nu er uit laten ?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:42

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Die eruit laten :) Ga maar zoeken dan vindt je een topic van iemand die zijn core stekker erbij heeft gepropt... :X

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Ligt eraan wat voor voeding je hebt, je hebt ook een 4 polige P4 stekker nodig. Op de oudere voedingen zit dat helaas niet, dan moet je toch een andere voeding zoeken.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Topicstarter
nou bij mijn voeding zit een extra stekker, lijkt op de 4 polige maar past perfect in de overgebleven 4 gaatjes dus dan heb ik die extra stekker niet meer nodig ? :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Staat er niets in het manual?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ik citeer uit de manual:

you may use the 20-pin atx power supply or 24 pin ssi power supply as you like, if you like to use the atx power supply please plug youre power supply allong with pin1& 13.

ATX 12 V power connector : JPW1
this 12V power connector is used to provide powe to the cpu.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat is het antwoord op je vraag.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik neem hier dus uit op als ik de 24 polige stekker gebruik dat ik die 4 polige er niet meer bij nodig heb :/ :/

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:39:
ja ik neem hier dus uit op als ik de 24 polige stekker gebruik dat ik die 4 polige er niet meer bij nodig heb :/ :/
Dat heb je verkeerd, de 12V P4 stekker MOET altijd gebruikt worden

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:34:
ik citeer uit de manual:

you may use the 20-pin atx power supply or 24 pin ssi power supply as you like, if you like to use the atx power supply please plug youre power supply allong with pin1& 13.

ATX 12 V power connector : JPW1
this 12V power connector is used to provide powe to the cpu.
U kunt de 20 pins ATX powerconnector of de 24 pins SSI powerconnector gebruiken als u wilt, wanneer u de ATX powerconnector wilt gebruiken stop dan uw connector op pin 1 en 13.

Dus NEE, die 4 pins aansluiting moet je daar niet naast stoppen. Je moet hem wel stoppen in de daarvoor bestemde 4 pins aansluiting op het moederbord ongeacht of je 20 pins of 24 pins gebruikt.

Oftewel, gewoon aansluiten zoals in het boekje beschreven staat.

[ Voor 15% gewijzigd door dreeke op 30-08-2005 23:43 ]

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Ja idd de P4 stekker is een losse aparte stekker die je cpu van spanning voorziet.
En als er al gezegd word moet je die losse p4 stekker niet naast die 4 overige in de atx 24 pins stoppen.

Het ligt eraan of je een pci-e moederbord hebt of een agp. Agp is gewoon 20pins + losse P4
Pci-e is 24 pins (kan je een verloopje voor krijgen van 20 --> 24 pins + de losse P4 stekker.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Zie ook de site van de Dordtse Computer Handel
PDF

Verwijderd

Topicstarter
ik snap ook wel dat je die 4 pins connector er niet bij moet frotte, maar ik heb 2 van die connectors en eentje past precies in de over gebleven 4 gaatje en dan heb ik er dus nog de gewone stekker over en die 4 pinnige moet er dus ook gewoon bij...

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:58:
ik snap ook wel dat je die 4 pins connector er niet bij moet frotte, maar ik heb 2 van die connectors en eentje past precies in de over gebleven 4 gaatje en dan heb ik er dus nog de gewone stekker over en die 4 pinnige moet er dus ook gewoon bij...
kom je niet uit zo he?, vertel eens wat voor voeding je hebt.

een tagan bijv heeft een 20 pins met een 4 polige aanvulling (los) voor de 24 pins aansluitingen, en kan je op de 20 pins stekker schuiven.
als je dat hebt gewoon aansluiten dus........

en die voeding heeft (zoals meeste voedingen) ook de 4 polige stekker (p4 stekker dus) die je kan combineren met een andere 4 polige naar een server stekker (8 polig)

wat jij dus nodig hebt minimaal is de 20 polige en de losse 4 polige stekker op je bord, als je je voedingstekker kan combineren naar 24 pins net als de tagan moet je dit doen , heb je dit niet? ......leeglaten
de losse 4 polige op het bord altijd aansluiten....

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

En voor de duidelijkheid nog een foto bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.enermax.com.tw/upload/allin1cable0311.jpg

1) Het plaatje links-onder (beschouw alleen het linkerconnectortje hiervan). Dit is de 12V connector voor de cpu te voeden. Deze moet je in alle geval aansluiten of de pc zal niet werken. Deze connector staat ook los van al de rest en heeft er dus niets mee te maken. Hoe kan je deze met zekerheid onderscheiden van de connector hieronder bij puntje 2) : de deze heeft 2 gele (voor 12V) draden en 2 zwarte (aarding) draden.

2)Links-boven zie je een 20+4 moederbord connector. Oude voedingen hebben alleen een 20pins stuk. Nieuwere voedingen hebben een 24pins connector oftewel een 20+4pins connector zodat je de 4pins ervanaf kan klikken zodat de voeding ook nog past op oude moederborden. Jou moederbord is nieuw en heeft bijgevolg een 24pins connector. Als jou voeding gewoon een 24pins connector heeft, plug je die gewoon in. Als jou voeding een 20pins connector heeft, plug je die ook gewoon in, en laat je de 4 extra gaatjes op het moederbord gewoon vrij. Let wel dat je de juiste gaatjes vrij laat, dus pin 1 t.e.m. pin 13 moet bezet zijn (voor dit geval kan je natuurlijk ook een 20->24 verloopstukje kopen). Als jou voeding een 20+4pins connector heeft, klik je de 4pins vast aan het 20pins gedeelte, en plug je het geheel in op je moederbord.
Waaraan je de 4pins (indien ze los zijn bij een 20+4pins connector) kan herkennen: deze heeft 1 rode (voor 5V) draad, 1 oranje (voor 3V) draad, 1 gele (voor 12V) draad, en 1 zwarte (aarding) draad.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het al opgelost,

ik had een 24 polige stekker en een 4 polige 12V stekker en gewoon allebij aangesloten 8)
Pagina: 1