Toon posts:

Radeon 9600XT out of memory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit al ongeveer 2 jaar een Club 3D Radeon 9600XT 128Mb RAM video kaart. Ik heb er ook nooit problemen mee gehad en draai ook al even lang met een dubbele monitor setup.
Nu krijg ik alleen sinds een paar weken bij het opstarten van Windows een fout melding, n.m.l.: "Your video card has run out of memory" (kort samen gevat). Verder werkt alles nog prima, alleen bij het spelen van spellen loopt hij tegenwoordig wel vrij regelmatig vast. Nu heb ik al een search op dit forum gedaan en heb de ATI FAQ geraadpleegd en in de 'Knowledgebase' van de ATI site gezocht, maar ik heb nergens iets kunnen vinden.

Ik heb zelf het vermoeden dat mijn grafisch geheugen niet helemaal lekker meer is, maar hoe kan ik daar achter komen?

Mijn systeem:
AMD XP 2400+ @ 2700+
Asrock K7S8XE Bios 2.01
1.25 GB DDR PC3200 Kingston Hyper X
Club 3D Radeon 9600XT 128MB
Maxtor 160GB 8MB cache
Maxtor 40GB 2MB cache
Chieftech 370Watt true power

monitoren:
-Hansol 710A CRT 17 inch (1152x864 @75Hz.)
-Illyama VM 403 CRT 17 inch (1152x864 @75Hz.)

Windows XP pro SP2
Catalyst 5.8
Directx 9.0C

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 00:02 ]

Verwijderd

Hmmm, toch wel vreemd dat je bij het opstarten deze melding krijgt. Met een 32 mb kaart krijg je deze melding niet eens in XP. Ik zou het toch in de drivers zoeken. Je hebt, neem ik aan, de laatste catalyst drivers gebruikt?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 22:38 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 10:42
heb je al een andere videokaart geprobeerd en/of deze kaart in een andere pc en dan goed belasten.
m

Verwijderd

Topicstarter
@ Bart1000
Ik heb de Catalyst 5.8

@arvidbeheerder
Ik krijg de melding zodra de tweede monitor aangaat en heb er eigenlijk niet direct last van als ik een spel ga spelen. Ik weet trouwens niet of het iets uit zal halen om het bij een andere computer te testen aangezien het een duidelijke ATI fout melding is, en het dus weinig met de rest van de computer van doen heeft denk ik.

Tevens geeft de zelfde foutmelding te kennen dat ik mijn resolutie c.q. Hz. moet verlagen om weer geheugen vrij te krijgen. Maar ik draai op 2x 1152x864 @75Hz. en dat zijn volgens mij resoluties die deze kaart makkelijk moet kunnen draaien. Hij heeft die voorheen nml ook gedraaid en had toen geen problemen. :?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 20:35

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:35:
@ Bart1000
Ik heb de Catalyst 5.8

@arvidbeheerder
Ik krijg de melding zodra de tweede monitor aangaat en heb er eigenlijk niet direct last van als ik een spel ga spelen. Ik weet trouwens niet of het iets uit zal halen om het bij een andere computer te testen aangezien het een duidelijke ATI fout melding is, en het dus weinig met de rest van de computer van doen heeft denk ik.

Tevens geeft de zelfde foutmelding te kennen dat ik mijn resolutie c.q. Hz. moet verlagen om weer geheugen vrij te krijgen. Maar ik draai op 2x 1152x864 @75Hz. en dat zijn volgens mij resoluties die deze kaart makkelijk moet kunnen draaien. Hij heeft die voorheen nml ook gedraaid en had toen geen problemen. :?
Dat zijn inderdaad resoluties die je makkelijk moet kunnen draaien. Als je je videokaart in een ander systeem kunt testen dan kun je uitsluiten dat het daar aan ligt. Als je op dat andere systeem dezelfde fout krijgt dan ligt het aan je videokaart.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Gebruik je sinds die twee jaar nog steeds dezelfde windowsinstallatie? Als dat zo is, zou ik windows er gewoon opnieuw opzetten. Met ATI tool kun je een soort artifacttest doen om te kijken of de kaart nog goed functioneert.

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:15:
Gebruik je sinds die twee jaar nog steeds dezelfde windowsinstallatie? Als dat zo is, zou ik windows er gewoon opnieuw opzetten. Met ATI tool kun je een soort artifacttest doen om te kijken of de kaart nog goed functioneert.
Ik heb een nieuwe Windows installatie.

Is er een soort tooltje waarmee ik specifiek mijn videokaart geheugen kan testen misschien?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

volgens mij bestaat er een grote kans dat je de melding niet goed leest.
mijn zusje zei hetzelfde tegen mij, maar de melding bleek achteraf "Your system has run out of virtual memory" te zijn, wat weer slaat op je swapfile...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de melding zeer zeker goed gelezen en deze is duidelijk van ATI. De waarschuwing welke ik in mijn start post siteer heb ik letterlijk over genomen van de melding die ik krijg zodra mijn computer/video kaart de tweede monitor activeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand op dit forum kan mij hier bij helpen? :|

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 23:34 . Reden: Sorry voor de late kik, ik was op vakantie. ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:33:
Niemand op dit forum kan mij hier bij helpen? :|
1. Doet je videokaart het nog
2. Geeft hij nogsteeds aan dat hij het geheugen op de videokaart niet kan vinden
3. Kijk in de drivers hoeveel geheugen hij daar aangeeft
4. Werkt een andere kaart wel?

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:50:
[...]

1. Doet je videokaart het nog
2. Geeft hij nogsteeds aan dat hij het geheugen op de videokaart niet kan vinden
3. Kijk in de drivers hoeveel geheugen hij daar aangeeft
4. Werkt een andere kaart wel?
1. ja, maar in spellen loopt hij soms even vast en schakelt mijn desktop dan over op de resolutie van het betreffende spel (monitor 1), maar gaat daarna wel gewoon weer verder met het spel. En dit was voorheen nooit.
2.Ik denk wel dat hij het geheugen kan vinden, hij geeft alleen aan dat er te weinig over is zodra de tweede monitor ingeschakelt wordt
3.128MB, dit is dus correct
4.Kan ik helaas niet testen, maar hier ga ik wel voor zorgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.seismic.nl/plaatjes/melding.gif

Ik heb nu de Catalyst 5.9 driver geinstalleerd en heb nu ook even een screenshot gemaakt van de betreffende waarschuwing. Heeft echt niemand eerder deze melding gehad?
Pagina: 1