Toon posts:

Extreem veel problemen na in werking treden ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, sinds vanmiddag heb ik weer ADSL, en sindsdien heb ik een berg problemen. Zo lijkt mn computer opeens veel trager, de internetverbinding is erg traag, er staan ineens massa's spyware op mn computer zelfs nog voordat ik websites ging bezoeken,programma's weigeren op te starten (oa mirc en soms taskmanager: 'application failed to initialize'), windows sluit zichzelf soms af met een vage melding over een 'remote procedure call', (ik krijg dan 60 seconden om belangrijke data te saven maar daarna gaat onherroepelijk het licht uit) en toen ik daarnet een uurtje weg was, was bij terugkomst het systeem helemaal vastgelopen zodat alleen een harde reset uitkomst bood.

Tot juli heb ik altijd probleemloos ADSL van zonnet gehad, maar dat werd door een misverstand in ons studentenhuis afgesloten. Nu heb ik dus versatel, er is verder niks aan de configuratie veranderd. Alleen in het ADSL modem zijn wat instellingen veranderd.

Wie weet raad??

Verwijderd

firewall installeren :+
(en dan natuurlijk wel vóórdat je je pc weer aan het internet hangt. Het best om ook eerst SP2 er op te zetten)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 22:36 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 21:18
En Windows updates draaien :+

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een bijdehand antwoord, maar ik schreef dus dat ik in anderhalf jaar zonnet-adsl deze problemen niet had. Toen gebruikte ik ook geen firewall.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je Windows XP nog steeds vatbaar is voor RPC dan heb je toch iets gemist betreft Service Pack en updates.
Na installeren van SP1 of slechts 1 update heb je hier namelijk al geen last meer van.

Met een Windows XP zonder updates het internet op gaan = vragen om problemen. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:36:
[...]

Dat is een bijdehand antwoord, maar ik schreef dus dat ik in anderhalf jaar zonnet-adsl deze problemen niet had. Toen gebruikte ik ook geen firewall.
Die fout met remote procedure call komt door dat ene bekende virus waarvan ik de naam ff kwijt ben :| maar dat virus krijg je zonder de juiste update al direct in je pc als je een schone windows xp install doet en direct aan het internet hangt....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:37:
[...]

Die fout met remote procedure call komt door dat ene bekende virus waarvan ik de naam ff kwijt ben :| maar dat virus krijg je zonder de juiste update al direct in je pc als je een schone windows xp install doet en direct aan het internet hangt....
Volgens mij heb ik SP1.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Volgens mij is het ook handig om dat zeker te weten, zodat we verder kunnen kijken waar nou het probleem zit.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

blaster heet het virus. Heel oud,echter er zijn nog vel ergerere inmiddels. staat in WOS faq het een en ander over

1. firewall aanzetten.
2. PC schoonvegen (reboot & scannen in safe mode)
3. FIle backuppen
4. als je nog enigzins twijfelt pc herinstalren, stap 2 is niet zo simpel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, re-sizen van de vensters werkt ook niet meer :(

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:41:
Volgens mij is het ook handig om dat zeker te weten, zodat we verder kunnen kijken waar nou het probleem zit.
Hoe kan ik dat zien?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Rechter muisknop op "deze computer" en dan "eigenschappen"
Of Configuratiescherm en dan "systeem".

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat 'Windows XP Professional Version 2002'

Niks over SP's.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 05:38
Hier is een tutorial die je verder helpt met Blaster: Windows Operating Systems - FAQ .

Om te zien of je SP 1 hebt: Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Kijk bij Tabblad Algemeen of SP 1 geinstalleerd is.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:47:
Daar staat 'Windows XP Professional Version 2002'

Niks over SP's.
Dus een pc met Windows XP zonder updates = erg gevoelig voor wormvirussen en spyware.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan ga ik dus even wat updates installeren. Toch gek dat ik daar tot vorige maand nooit last van had.

Verwijderd

Sorry hoor, maar ga eens ff lekker je computer opschonen, updaten, firewallen, de-spywaren, ontvirussen en kom dan eens terug met een serieuze vraag.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 22:53 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Start > run> winver zie je wat de versie is. Verder zie ik nul komma niks aan eigen inzet in je topicstart, dus ik wil je vragen daar eerst wat meer tijd aan te besteden, zoals hierboven al wordt gevraagd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.