Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Avondopleiding ncoi of zelfstudie?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik ben van plan een opleiding te volgen als assurantie b of woningfinanciering zodat ik eigenlijk meteen bij een bank aan de slag kan.

Ik heb een afgebroken meao bedrijfsadministratie en sta per 1 oktober op straat omdat mijn contract niet verlengt gaat worden bij mijn huidige werkgever.

ik wil echt verder maar ik weet niet wat me te wachten staat bij die opleidingen.

Zijn er hier mensen die 1 van die opleiding heeft gevolgd? via een instantie of gewoon thuis? nog tips?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik doe eigenlijks beiden maar wel ietsjes anders. Woningfinanciering staat als volgende op de planning. Ik doe nu financiele producten particulieren. Daarnaast doe ik nog een avond opleiding Commerciele Economie, dit is gewoon een volledige HBO studie.

Financiele producten particulieren: Ligt al een jaar zowat op de plank, ik werk al bij een bank dus weet eigenlijks het meeste wel wat erin staat het zijn alleen de kleine punten die anders werken bij bv andere banken. Alleen omdat het zelfstudie is begin je er toch wat minder snel mee!

CE: Ik heb vorig jaar me P gehaald en heb gellukig maar 1x een herkansing in een vak hoeven doen! Dit terwijl ik al met al wel 4-6 x zoveel heb gedaan als financiele producten is dit toch anders!

Mijn ervaring is dat je voor zelfstudie echt heeeel veel discipline moet hebben! Aan intelligentie ontbreekt het naar mijn weten niet want anders dan had ik me P ook niet gehaald. Leren is voor mij ook totaal geen probleem! Kortom als je een heel strak schema hebt (zoals ik bij CE) dan is het (voor mij!) heel goed te doen :)

Certificaten zijn leuk maar ikzelf geniet de voorkeur naar een "echte" HBO opleiding. Is het niet een mogenlijkheid om je meao weer op te pakken? Hiermee kom je bij een bank wel wat sneller binnen.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt voor je reactie.

de reden waarom ik eigenlijk kies voor een opleiding/ cursus via het ncoi is dat deze korter zijn.

maar het afmaken van mijn meao is een betere keuze.

deze kan ik uiteraard ook in de avonduren afmaken en zal een afspraak maken zodat ik kan starten per september.

watvoor een functie heb je binnen het bankwezen?

• Zorg
Ik ben nu werkzaam bij het callcenter als adviseur/telefoon voor het topsegment van een bank.

Ik ben begonnen op de algmene klantenservice (beetje betalen en sparen)
daarna een paar maanden op reisverzekeringen (zomerpiek)
en nu dus bij het topsegment, als extra doe ik dan hypotheken en levensverzekeringen. In de toekomst (ong. een jaar, we hebben net leven gehad) gaan we ook leningen erbij doen.

Omdat ik circa 25 - 30 uur in de week werk is het allemaal best te doen! Maar zeker dat ik verder ga met mijn studie. Ik merk nu namenlijk echt dat je zonder hbo papiertje voor de echt leuke/goeie funcites (imo) niet in aanmerking komt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je bericht.

ik ga mijn meao afmaken maar moet nog even nadenken of ik de ba richting of de commerciele richting ga kiezen.

nu zag ik dat praktijkopleiders-nederland.nl ook leuke mbo opleidingen heeft maar betwijfel of deze dezelfde waarde hebben als een mbo opleiding via het roc.

hoe denk jij hierover?

• Zorg
Ikzelf heb hiervoor 4 jaar een MBO opleiding netwerkbeheerder gedaan. Hiermee heb ik eigenlijks niks meer gedaan. Ikzelf zou het niet snel doen. Met een MBO kom je bij een bank, tenminste zoals ik het ervaar, niet makkelijk/veel verder. Ik ken de opleiding verder niet maar weet wel dat managers enzo het goed hebben van zaken zoals NIBE, woningfinanciering... dat soort algemene termen in het bank en verzekeringswezen. Hoe minder bekend hoe minder je eraan hebt IMO :)

Pagina: 1