Ik trek wat data uit de database en laat die doormiddel van een lus zien. Gebruikers kunnen dan doormiddel van checkboxjes instellingen maken.
De bedoeling als ik het zaakje doormiddel van een button update dat hij verschillende rijen moet gaan updaten. Kheb daarvoor een hidden field gemaakt met het id erin.
Khoop dat ik 't goed ga uit leggen want tis redelijk ingewikkeld
. Als er nu bijv. 2 rijen uit de database komen en ik zet in de onderste rij een vinkje wordt hij geupdate in de allereerste rij. Als ik alle rijen selecteer lukt het wel gewoon. Ik heb met print_r mijn array bekeken en daar zie ik al 't probleem. Waar ik ook een waarde zet in die array komt de eerste altijd op$_POST['status'][0] terwijl de rest van de gegevens die ik update helemaal niet op 0 zitten maar bijv. bij rij 10. Kortom hij gooit de gegevens door elkaar. Tis een redelijk ingewikkeld verhaal als ik 't zo terug lees maar wie weet kunnen jullie er wat mee.
Onderstaand de code die ik gebruik:
En onderstaande is de lus die ik maak om strax alles te kunnen updaten:
De bedoeling als ik het zaakje doormiddel van een button update dat hij verschillende rijen moet gaan updaten. Kheb daarvoor een hidden field gemaakt met het id erin.
Khoop dat ik 't goed ga uit leggen want tis redelijk ingewikkeld
Onderstaand de code die ik gebruik:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <? $sql = mysql_query("SELECT * FROM moderator ORDER by nickID"); while ($result = mysql_fetch_array($sql)) { ?> <tr> <td><? username($result['nickID'], true, false, false); ?> <input type="hidden" name="mod_id[]" value="<? echo $result['nickID']; ?>"></td> <td><select name="status[]"> <option value="admin"<? if ($result['status'] == "admin") echo " selected"; ?>>Administrator <option value="mod"<? if ($result['status'] == "mod") echo " selected"; ?>>Moderator <option value="forum"<? if ($result['status'] == "forum") echo " selected"; ?>>Forum Moderator </select></td> <td><input type="checkbox" name="wp[]" value="x" <? if ($result['wp']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="vp[]" value="x" <? if ($result['vp']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="ws[]" value="x" <? if ($result['ws']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="ban[]" value="x" <? if ($result['ban']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="fa[]" value="x" <? if ($result['fa']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="pb[]" value="x" <? if ($result['pb']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="sb[]" value="x" <? if ($result['sb']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="vb[]" value="x" <? if ($result['vb']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="bb[]" value="x" <? if ($result['bb']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="no[]" value="x" <? if ($result['no']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="pmis[]" value="x" <? if ($result['pmis']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="rmis[]" value="x" <? if ($result['rmis']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="pp[]" value="x" <? if ($result['pp']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="pw[]" value="x" <? if ($result['pw']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="wb[]" value="x" <? if ($result['wb']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="ww[]" value="x" <? if ($result['ww']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="mt[]" value="x" <? if ($result['mt']) echo "checked"; ?>></td> <td><input type="checkbox" name="mw[]" value="x" <? if ($result['mw']) echo "checked"; ?>></td> </tr> <? } ?> |
En onderstaande is de lus die ik maak om strax alles te kunnen updaten:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| for($i = 0; $i < count($_POST['mod_id']); $i++) { echo "<PRE>"; print_r($_POST); echo "</PRE>"; } |