Videokaart op Plasma TV...refresh rate probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:51
Pioneer PDP435-HDE (Plasma 1024*768 en 60Hz) aangesloten met een 15m VGA kabel op een ATI Radeon 9600TX met 5.8 catalyst drivers. Desktop wordt gekloond naar de TV.

Afbeeldingslocatie: http://poeder.org/data/foto's/clone.JPG
Refresh staat hier op 85Hz maar heb verschillende refresh rates geprobeerd

Stilstaande beelden zijn haarscherp en film is over het algemeen ook goed. Bij snelle camera bewegingen en snelle overgangen van licht naar donker naar licht ontstaat er echter een soort storings lijn net boven het midden van het scherm. Is moeilijk uit te leggen dus daarom 2 foto's en een kort filmpje:

Afbeeldingslocatie: http://poeder.org/data/foto's/pioneer1.JPG
Stilstaande lijn (optisch bedrog waarschijnlijk)

Afbeeldingslocatie: http://poeder.org/data/foto's/pioneer2.JPG
Langzaam omhoog bewegende lijn

Filmpje (4mb)

Er draait hier een programmaatje dat zeer snel van wit naar zwart flikkert....de kleuren die je op de foto's ziet zijn er in het echt niet. Maar de lijn die je ziet zie je dus af en toe ook in een film verschijnen. En die is niet aanwezig op mijn gewone CRT scherm (refresh rate is op beide 60Hz). Soms verloopt de lijn van onder naar boven.

Ik dacht eerst aan storing op de 15m VGA kabel maar ook met een korte kabel doet ie dit. Ook op een laptop met een ATI Radeon 7000 aangesloten en toen kreeg ik ook zulke harde lijnen maar dan meer diagonaal.

Het zit dus denk ik ergens in de frequentie van het signaal dat de TV krijgt maar ik heb elke mogelijke frequentie die mijn video kaart biedt geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen. Zie ik een instelling over het hoofd?

Verwijderd

Check of je DNR in je beeldmenu hebt uitstaan. Dat is een beeldcorrectie die bij de meeste plasma's (geen idee voor lcd btw) bij alternatieve videobronnen naast de tuner vaak wat problemen geeft kwa beeldopbouw.
Verder zal je misschien andere videobronnen op je tuner (dvd speler/sat/digitenne) uitzetten (stroom er af) of zelfs even los kunnen kopelen.
Ik had het zelfde probleem en het blijk een mix te zijn met DNR en een aardlus tezijn in mij verdeelblok.

• Polster
Ik heb je tips even uitgeprobeerd maar het heeft helaas niet geholpen.

• Polster
Schopje

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
la ma....

[ Voor 92% gewijzigd door ShellGhost op 01-09-2005 15:21 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22
Heb je al andere ATI drivers gebruikt / eventueel een Nvidia kaart geprobeerd.. (Ondanks dat het algemeen bekend is dat ATI tv-out strakker is..) :)
Zeg dan nix :/

[ Voor 36% gewijzigd door SyS_ErroR op 01-09-2005 15:21 ]

• Polster
Geen Nvidia kaart hier omhanden. Heb het ook geprobeerd met Catalyst 4.12 drivers. Maakt geen enkel verschil.

Ik heb mn crt monitor even op de secundaire vga poort gehangen en die gaf toen ook dezelfde flikkering. Dus het zou misschien aan de aansluiting kunnen liggen maar dat zou betekenen dat die op de laptop ook brak is want die geeft een vergelijkbaar probleem.

Ik gok nog steeds op een probleem met de refresh rate maar valt er nog wat te troubleshooten?

• Polster
Toevallig tegen oplossing aangelopen:

Ipv 'clone main to crt' moest ik de optie 'extended desktop' gebruiken.
Pagina: 1