Asus DVD Brander werkt niet meer op 8x !

Pagina: 1
Acties:

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Okay, here's the situation:

Ik heb thuis een goedwerkende pc, 1,7 Ghz met 512 Mb geheugen, 320 gb hard disk en een Asus DRW-1604P dvd-writer. Nou heb ik van de week een spindle met 100 dvdtjes gekocht ( Philips DVD+R 8x ), precies dezelfde als ik al eerder heb besteld en gebruikt. Maar nu probeerde ik een dvdtje te branden met Nero 6.6 en hij pakt ze maar op 4x in plaats van 8x !!! Ik heb de firmware al geupdate van de brander en de nieuwste Nero versie geinstalleerd. Niets helpt, ligt dit gewoon aan de dvd's? Mijn buurjongen heeft dezelfde brander en ook een zelfde spindle met dvd's. Zelfde probleem daar....

Iemand dit ooit meegemaakt?

PS: je hebt bij Nero een Infotool en die geeft ook ineens aan dat mijn brander max 4x kan maar ik heb toch echt een brander die 16 max kan..............

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56
Lijkt me aan de DVD's liggen. Hetzelfde merk DVD's wil echt niet zeggen dat het ook dezelfde schijfjes zijn, sommige merken mixen gewoon lekker.

Dus, probeer eens een ander schijfje? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04
Kan gewoon zijn dat Philips van leverancier is veranderen(maken ze uiteraard niet zelf), waardoor je brander ze niet kent.
Max speed van Info Tool is afhankelijk van het schijfje wat er in zit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap niet zo goed wat dit met Windows te maken heeft? :)
Lijkt me meer iets voor Software Algemeen in den beginne omdat je Nero niet hoger wil branden dan 4 speed :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04
Lijkt me toch niet, aangezien ik al zei dat Nero gewoon de media uitleest en adh daarvan de max speed aangeeft, lijkt me toch iets meer voor Opslagmedia & IO Controllers :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

kijk even met de info tool of de fabriek code gelijk is aan die wie wel werken :) zo niet is het dus een andere versie die mogelijk maar op 4x fikt in jou brander

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk type brander heb je? De snelheden die genoemd worden zijn maxima, en de brander zal lang niet altijd met de maximumsnelheid gaan dunkt me :P Andere schijfjes werken wel goed, of deze in een andere brander?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik heb een Asus DRW 1604P brander, dit is een 16x dvd brander... hij heeft altijd goed gewerkt met 8x maargoed het zal wel aan de dvdtjes liggen, misschien zijn ze wel namaak ofzo? Maar aan de andere kant, ik heb net 1 van die nieuwe dvdtjes getest op mn werk, dit keer in een gloednieuwe Plextor 716A dvd brander met dezelfde Nero versie als ik thuis gebruik en hier werken ze wel goed op 8x ! :( Dus het lijkt erop dat mijn brander die schijfjes niet goed herkend ofzo? Helaas heb ik al de laatste firmware versie geinstalleerd op mijn brander dus moet ik wachten tot er een nieuwe versie uitkomt.. Misschien dat ie dan wel werkt?
Pagina: 1