Gezien de prijzen van de iSight en de low-end DV camera's vind ik deze afweging wel interessant: je kunt Firewire camera's toch aansluiten op de mac, als 'webcam?', kan deze dan ook als zodanig gebruikt worden met bijvoorbeeld Yahoo messenger?
Videocamera als webcam????
De meesten kunnen dit volgens mij wel. Dit staat vaak ook wel tussen de specificaties van het betreffende apparaat.
De meesten kunnen dit volgens mij wel. Dit staat vaak ook wel tussen de specificaties van het betreffende apparaat.
Ook op het Mac platform? En hoe worden deze dan ondersteund in bijv. iChat, Yahoo etc...?Noork schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:45:
Videocamera als webcam????
Elke Cam die je op Firewire kan aansluiten ('k heb een Sony TR-VR8) valt te gebruiken als videosource in iChat.
Yahoo en de rest heb ik geen ervaring mee.
Yahoo en de rest heb ik geen ervaring mee.
This space intentionally left blank.
Verwijderd
Voor ik m'n iSight had gebruikte ik altijd m'n Canon XM1 als webcam. Zonder problemen, en het leuke is dat je op die manier nog meer mogelijkheden hebt dan een simpele webcam. (al is het natuurlijk wel een beetje een dure oplossing) Ik vondt het vooral leuk om de mensen op m'n werk mee te laten kijken op locatie en dat is goed mogelijk door het grote zoombereik van een DV-cam.
met andere videochatprogs heb ik geen ervaring...
met andere videochatprogs heb ik geen ervaring...
image capture en bonjour/rendezvous kunnen ook veel met digitale camera's kan je je camera sharen en over het netwerk foto's maken, en misschien ook wel als 'webcam' gebruiken.
een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo
Pagina: 1