Is het mogelijk om zelf het flitslampje van een Kodak easyshare digitale camera te vervangen?? Zo ja, zijn er pagina`s op het internet waar dat wordt uitgelegd of kent iemand hier iemand die dat doet??
BVD!
BVD!
Gadgets FTW!
Ursamajor schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:13:
Het zou ook al niet zo fijn zijn als de condensator nog geladen zou zijn, dan krijg je 380 volt door je donder...
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Soms wel maanden. Dat ondervond ik toen ik een keer in een doos aan het graaien was waar nog een oud binnenwerk van een camera in zat. Dan duurt het nog best lang eer zo'n condensator door je vinger is ontladen.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:07:
... en de lading in de flitscondensator kan dagen aanwezig blijven.
Gadgets FTW!
In Europa geldt een verplichte garantietermijn van 2 jaar, dus ik zou nog maar eens aankloppen bij Kodak...Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:25:
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Het gaat niet om mijn camera, maar de camera van vrienden. Hebben de camera heel erg weinig gebruikt, maar na een maand of 14 hield ineens de flits er mee op. Fotos zonder flits zijn prima. Ze hebben contact gehad met Kodak, maar die houdt vast aan de garantieperiode van een jaar. Enige wat ze konden doen was 1. de kapotte camera laten maken (wat zonder overleg max 195 euro kan gaan kosten) of 2. de opvolger van hun camera aanbieden voor 120 euro. Ze hebben het gehad met Kodak, dus dat is voor hun eigenlijk niet echt een optie.
Wat iemand zei over een ander kapot onderdeel in de camera kan inderdaad kloppen. Ze waren zelf een beetje ana het zoeken geweest en waren iets tegengekomen over een langzaam sluitende camera. Hier hebben ze ook soms last van.Maar goed, dat was nog niet bekend voordat ik het bericht plaatste.
Ik vrees dus dat ze maar op zoek moeten naar een andere camera!
bedankt allemaal!
Hail to the king baby!
[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 02-09-2005 11:41 ]
Winkelgarantie kan een jaar zijn jah, maar Kodak moet dan dat 2e jaar volmaken... Je hebt tegenwoordig zelfs garantie op een parkiet, dus ze moeten niet zo moeilijk doen...begintmeta schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:40:
Martijn, ze hebben het product echter niet van Kodak gekocht neem ik aan (overeenkomst is met de winkelier), contact opnemen met de winkelier zou echter resultaat moeten hebben (zoals ik al schreef). Kodak contacteren kan ook wat opleveren natuurlijk...
OP GoT is heel veel te lezen over "garantie" en dergelijke.
Martijn, het gaat juist om degene met wie je een overeenkomst hebt, niet om de fabrikant. Wat de fabrikant doet is "extra", de winkelier moet voor het product "opdraaien".Martijn schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:53:
[...]
Winkelgarantie kan een jaar zijn jah, maar Kodak moet dan dat 2e jaar volmaken... Je hebt tegenwoordig zelfs garantie op een parkiet, dus ze moeten niet zo moeilijk doen...
In Europa geldt een fabrieksgarantie van 2 jaar. Een winkelier zal een jaar geven, in dat jaar draagt hij zorg voor de verzending naar de fabrikant, in ieder geval hij zorgt ervoor dat het product weer gerepareerd wordt. Na dat jaar moet de consument er zelf voor zorgen (met de fabrikant). Je gaat ALTIJD een overeenkomst aan met de fabrikant, deze moet gewoon 2 jaar fabrieksgarantie geven. Daarbuiten ga je een overeenkomst aan met de winkel, die een jaar of soms wel 2 jaar voor jou alles wil regelen...begintmeta schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:59:
[...]
Martijn, het gaat juist om degene met wie je een overeenkomst hebt, niet om de fabrikant. Wat de fabrikant doet is "extra", de winkelier moet voor het product "opdraaien".
Voorbeeld van de parkiet:
Klant koopt bij de dierenwinkel, die koopt bij fokker. Parkiet kapot, klant gaat naar winkel voor garantie, winkel kan eventueel (geen consumentenrecht) naar fokker.
Zoek nog maar eens en lees nauwkeurig(of geef anders je bron, misschien klopt die niet)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq