Toon posts:

Verlies netwerk na ca. 10 minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben de laatste tijd veel bezig met kleine lanparty's met vrienden van me, en heb mijn oude computer (AMD 2400+, Windows XP) op ons netwerk gezet.
We hebben hier gewoon een Windows 2003 Enterprice server en nooit problemen met ons netwerk.

Mijn eigen computer heeft ook nooit problemen, dat hij zomaar het netwerk verliest.
Maar de computer die ik net heb neer gezet, dropt zelf na een paar minuten zijn verbinding.
Ik kan het telkens verhelpen om met ipconfig een release/renew command te geven.
Dit is echter super irritant als je een spelletje aan het spelen bent, die niet tegen die lags kan.

Heeft iemand hier ervaring me, en weet hoe ik dit kan oplossen?

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 23:09
Geef eens wat meer informatie zoals:
Gebruik je een onboard netwerkaansluiting? Wat voor netwerkkaart zit erin(snelheden)? Is je machine overgeclockt?

Een paar mogelijke oplossingen

een nicje kopen van 10 euro bij de pcboer om de hoek? Drivers opnieuw installeren?

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik gewoon de onboard netwerk aansluiten, gewoon een 10/100mbit.
De computer is niet overgeclockt.

Ik zal eens kijken of ik nieuwe drivers kan vinden.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:27

sphere

Debian abuser

Probeer eens een andere netwerkkaart/-kabel en zet hem eens op 10mbit/half duplex.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik een andere netwerk kaart kan proberen, de kabel heb ik al eens vervangen vandaag.
Ik weet eigenlijk niet wat een 10mbit/half duplex is?

Edit
Ik heb al gevonden wat 10mbit/half duplex is, en ben ik nu aan het uit testen met een ping -t.

Edit 2
Het is niet verholpen als ik die duplex aanpas of nieuwe drivers, misschien nog andere tips?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 20:43 ]

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Ik neem aan dat je daar een switch hebt staan? Is het mogelijk dat 1 van de poortjes niet helemaal lekker meer is? Probeer eens een andere?

Eve char: Warock <TEST>

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En als je het ip VASTZET ? Kijk ook eens naar de powersavingopties van je systeem en je netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:53:
En als je het ip VASTZET ? Kijk ook eens naar de powersavingopties van je systeem en je netwerkkaart.
Dat heb ik al geprobeerd, ik ben nu aan het kijken of een andere netwerkkaart het probleem verhelpt.
sPENKMAN schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:51:
Ik neem aan dat je daar een switch hebt staan? Is het mogelijk dat 1 van de poortjes niet helemaal lekker meer is? Probeer eens een andere?
Klopt, maar die werkt volgens mij nog prima.

Edit
Ik heb een nieuwe netwerkkaart in mijn computer gestopt, en ik heb na 3 uur gamen geen problemen meer gehad.
Bedankt voor de tips!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 00:13 ]

Pagina: 1